Martin_03 Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 (endret) Skulle jeg hatt et kabinett til privat bruk, hadde jeg ikke valgt lian li p.g.a av at det er både for dyrt, og overkill, pluss at utseendet ikke betyr noe. Jeg har satt isammen mange maskiner med chieftech dragon kabinetter, også alu versjon, og lian li kabinettene har en langt høyere kvalitet. Det er udiskutabelt. Men så koster de også helt forskjellig. Chieftech dragon er et veldig tungt kabinett i stålutgave som ikke utmerker seg noe særlig på noen måte, dessuten bråker de 360w strømforsyningene som følger med mye. Alu utgaven er veldig lett. Endret 13. juli 2004 av Martin_03 Lenke til kommentar
Martin_03 Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 skal bruke det til en vanlig workstation. Ble litt skremt av VICE innlegget her ... Thermaltaken har jo 120 mm vifter Front 120x120x25 mm, 2000rpm, 21dBA Bak : 120x120x25 mm, 2000rpm, 21dBA Og en på sidepanel. Hvis jeg kobler ut den på siden og kjører hovedviftene på innsug, vil jeg få overtrykk i kabbet samtidig som jeg har god systemtempratur. med denne på cpu: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MCX6400V Så må jo dette bli drit bra, dvs minimalt med støy. Det eneste som støyer da vil jo være raptoren og 6800 ultra... Jeg helt sikker på at det du egentlig vil ha er vannkjøling. Se på aquadrive hos microplex, og se på vannkjølingsløsninger for cpu, grafikkort, osv, og da trenger du ikke tenke på selve støydempingsegenskapene til kabinettet. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 ser fordelen med vann helt klart Men jeg ser også bakdelene med vann. Problemet er at denne PC'n skal bli med på LAN en gang i uka Lenke til kommentar
Martin_03 Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 ser fordelen med vann helt klart Men jeg ser også bakdelene med vann. Problemet er at denne PC'n skal bli med på LAN en gang i uka PC-V1000 kabinettet jeg monterer til en videoredigeringsmaskin nå er ihvertfall bra, det gir et vesentligbedre intrykk en 6077 kabinettet jeg monterte for en stund siden. Det har en høy utvendig finish. Jeg er spendt på hvordan støynivået blir med et par raptor disker. Støy er neppe det dette kabinettet er best på. Vannkjølingtank som er tett er nok det du kunne trengt.. Det må da være mulig og få tak i det, men viftekjøling kanskje er best alikevel da. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Kan egentlig trygt anbefale deg PC6070B til Lian Li. Fikk meg det for en snau uke siden nå, og det har fungert bra hittil. Lenke til kommentar
Vectrex Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Hehe... tough choice! Det ser ut til å ha bra luftgjennomstrømning det fra Thermaltake! Nå har ikke jeg erfaring fra dette kabinette og ikke direkte fra det du valgte fra LianLi, men jeg har et annet LianLi kabinett. Her er hvorfor jeg ville valgt LianLi. 1. LianLi (navnet i seg selv er en god grunn. Der er kjent for KVALITET) 2. vekt (vekten i Thermaltake var også lav, så der er det egentlig pluss for begge) 3. meget gode innvendige løsninger med thumbscrews osv. alt i meget overbevisende kvalitet 4. Utseende. Jeg bare digger "the cleenlook" til LianLi 5. Når det gjelder temp så har jeg opplevd med mitt LianLi at det er kaldt inni! Aluminium er jo fabelaktig til å gi fra seg varme. Kabinettet kjennes direkte kaldt å ta på selv om det har stått på i dagesvis. Om du varmer en dør fra kabinettet opp f.eks med hårføner så den blir skikkelig varm og så skrur av, tar det få sekunder til den er kald igjen. 6. LianLi leverer ekstrautstyr til sine kabinetter som deksler til Cd.rom, minnekortleser i LianLi finish osv. 7. Respect Vet ikke om dette gjorde valget lettere... Lykke til med nytt kabbis anyway! Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) 7. Respect Får du virkelig respekt av å ha lian li? Du kan jo være en griner unge med alt for mye penger også da? Men du kom med noen gode point til "hvorfor lian li" Endret 15. juli 2004 av Zipp0 Lenke til kommentar
Deelix Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Kjøp Thermeltake xaser 3 den r0x ... Litt dyrt så ikke kjøp på www.microplex.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå