Gå til innhold

Valg av Lian Li eller Thermaltake

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville valgt Lian Li, uten tvil. Smarte løsninger, det OSER av kvalitet, det er garantert stillere enn TTen, og du kan jo alltids modde litt viftehull i Lian Li-en. Det er ganske enkelt sexy, og jeg har hørt at det er god lufting med de viftene som følger med. Mener i alle fall å ha hørt det.

Herr Brun

Lenke til kommentar

Øyvind :)

Har akkurat samme kabinettet selv, og her nede på rommet mitt er det VARMT. Varmt ute, varmt inne. Har ikke kabinettviftene på, boxed P4-kjøler og MIST Aurora vifte på laveste turtall. Termometeret viser 30° grader inne i kabinettet. Det er da ikke ragale det? :innocent:

Var usikker selv, men har ikke angret et picosekund på at jeg valgte Lian Li :)

Lenke til kommentar
nå begynner jeg å vurdere dette: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PCV1100B

har det psu nede?

Right on!

PSU og HDD er i bunn av kabinettet. Dette minimaliserer kabelrot, og gir derfor bedre luftgjennomstrømning, og bedre plass for en eventuelt instalasjon av et vannkjølings-sett.

Det er også 120mm-inntaks- og utblåsvifter. 120mm-viftene skyver mer luft enn hva 80mm-viftene gjør med samme dB, om ikke lavere. Derfor bør du absolutt satse på dette

Lenke til kommentar
nå begynner jeg å vurdere dette: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PCV1100B

har det psu nede?

Har akkurat fått den støydempede versjonen av dette kabinettet. Det som er litt negativt er at selve støydempingen ikke består av skikkelige matter,de er tynne av relativt dårlig kvalitet. De hjelper nok litt, i forhold til den "vanlige" utgaven, men mitt forrige Chieftec kabinett med skikkelige noisekiller-matter var MYE mer støydempet.

Uansett lager det ikke mye bråk dersom du ikke har harddisker som hviiiner. 120mm viften foran og bak er praktisk talt lydløs og det er faktisk CPU viften som nå lager den mest merkbare støyen (+ PSU selvsagt dersom den går på full guffe).

Jeg liker godt det nye "oppned designet" og at HD'ene er adskilt fra resten av maskinen men vær oppmerksom på at det blir litt knotete å bruke vanlige Pata disker fordi selve kabelplassen blir litt liten.

Dette er mitt første Lian Li kab. men kan ikke si at jeg er overveldet over kvaliteten. Det gamle chieftec dragon var minst like bra kvalitetsmessig. Prisen på 2500,- er egentlig ganske drøy for dette kabinettet og jeg skjønner ikke helt hvor den prisen kommer fra. Man kunne da i det minste fått en "reset knapp" med på kjøpet til den prisen?

Lenke til kommentar

Hvilket bruksområde og kjøle-løsning hadde du tenkte deg Øyvind?

Om det er en vanlig "workstation" for spill etc. vil nok Lian Li være et av de beste valgene med tanke på kvalitet, men hold deg unna de minste i serien med kun 80mm vifter om det skal være støydempet.

De siste utgavene med 120mm vifter har nemlig fått en vesentlig forbedret luftsirkulasjon i kabinettet uten ekstra støy ;)

Lenke til kommentar

skal bruke det til en vanlig workstation.

Ble litt skremt av VICE innlegget her ...

Thermaltaken har jo 120 mm vifter

Front 120x120x25 mm, 2000rpm, 21dBA

Bak : 120x120x25 mm, 2000rpm, 21dBA

Og en på sidepanel.

Hvis jeg kobler ut den på siden og kjører hovedviftene på innsug, vil jeg få overtrykk i kabbet samtidig som jeg har god systemtempratur.

med denne på cpu: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MCX6400V

Så må jo dette bli drit bra, dvs minimalt med støy. Det eneste som støyer da vil jo være raptoren og 6800 ultra...

Lenke til kommentar

Ang. varme i Lian Li PC-V1100B kabinettet så har jeg ikke noen temperaturmålere der nå, men jeg har inntrykk av at det ikke kommer til å bli noe problem. Som jeg nevnte ligger jo alle HD'er + PSU adskilt fra resten slik at disse ikke vil bidra med noen nevneverdig oppvarming av resten av kabinettet. Den éne 120mm vifta som kjøler HK har dermed kun CPU + GPU å kjøle ned så det burde være helt greit. Min CPU (AMD64 3200(uklokket)) ligger feks. omtrent på 37 idle med ca. 3/4 prosessorvifte pådrag. (Den andre vifta står rett foran HD'ene)

Men ikke misforstå meg i mitt forrige innlegg. Jeg sier ikke at det er noe dårlig kabinett, jeg er kjempefornøyd med designen, bare at det er et litt skjevt forhold mellom pris/ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...