icer Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Kjøpte en Force Feedback Pro for noen år siden 4-5? Spillte ihvertfall Flight Simulator 98 såvidt, satte den i en kasse og satte den vekk. Nå i år 2004 skulle jeg teste den på Battlefield Vietnam, fant den frem igjen og plugga i ledninga og skulle installere driverne, men va fikk den denne feilmeldingen: Jeg lette da etter nye drivere og fant TIL SLUTT en driver 3.0, akkurat den typen jeg har cd av... Det skal vel ikke vere sånn at en force feedback joystick ikke skal fungere i XP vel? Den er jo ikke så siiinnsykt gammel, eller? Eneste måten jeg kunne fått litt support på var å ringe Microsoft, men de skulle ha 400kr? for å hjelpe, meg (stod på Microsoft sine sider) Noen som vet hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
airguard Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Kan hende dette virker: RE: XP drivers for sidewinder force feedback joystick Someone wrote: These drivers are already in WIN-XP. I had the same problem and after much research found that if you remove the hardware (Force Feedback, allow Windows to find it again and follow the Windows instructions. Windows will find the appropriate drivers and install them. I searched all over to find this information and finally someone on a FlightSim website came up with the answer. Microsoft sites were of no help on this...because naturally they want you to buy the latest version of the Force Feedback Stick. So this is what I did: Click: Control Panel Click: Game Controller Click: Add Scroll and Highlight: Microsoft Sidewinder Force Feedback PRO Click: OK Click: OK ….and it’s installed, up and running! Easy as falling off the proverbial log. Lenke til kommentar
icer Skrevet 12. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2004 TAKK! Skal prøve det når jeg kommer hjem igjen, imorra engang Lenke til kommentar
icer Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 Joda, det fungerte det, men nå får jeg den ikke til å fungere skikkelig i Battlefield Det er en knapp for trust(vrir på den for å få en viss fart, ca 160* vri) når jeg skulle stille kontrollene fikk jeg først en feilbeskjed (husker den ikke akkurat i hodet) men det var noe med at det var noe feil Jeg fikk til slutt lagret instillingene, og startet en game, men når jeg skulle ta av fikk jeg samme virkningen som om du trykte inn en knapp for så å slippe den igjen (altså den ville bare gi gass når jeg vridde den frem og tilbake) men ikke så mye at jeg fikk lettet... Kan det vere noe med joysticken eller er det spillet som er litt teit tillaget (kom jo nettopp ut, for en stund siden) Si fra om jeg skrev det litt uforståelig, litt trøtt akkurat nå Lenke til kommentar
airguard Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 (endret) mulig du må kalibrere gassen og (hele stikka) inne i spillet, det er det mange spill som krever. Gassen (eller throttlen som det vistnok heter) sitter på venstre siden som en slags liten vinge. Det kan være den er ukalibret og da funker den bare halveis. Hvis du i control panel windows får brukt alle knappene og gassen samt stikka skal den ikke være ødelagt og driverene iorden. Endret 13. juli 2004 av airguard Lenke til kommentar
icer Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 Fungerte nå (eller igår, hadde ikke tid til å dra på nett) Takk for hjelpen.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå