Gå til innhold

Kan de som har fått SIM-kort fra Mobyson si fra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
heldiggriser,hvorfor har ikke jeg fått?grrr...porteringen min skjer den 19.juli,og ennå ingen sim.åssen kan jeg bruke min 14dagers angrerett da?

Når porteringa skjer første den 19 juli så kva skal du med mobyson simkortet før det?

Du er klar over at du ikkje kan bruke det før porteringa har gått igang.

 

og den 19, er jo først neste veke, og vanligvis tar porteringer 10 dager så viss det har tatt det i dette tilfellet så bestilte du 8-9 juli altså for nokre dagar sidan.

Litt fort å å begynne å syte allereie.

Litt anderledes med dei som bestilte lenge før mobyson skulle sende ut simkort og enno ikkje snar 14 dager etterpå ikkje har fått det.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
Kjære kunde,Som følge av en forsinkelse hos vår SIM-kortleverandør blir vi nødt til å forskyve datoen for overføring av nummer til 27.07.2004.

 

Ditt eksisterende abonnement vil fungere som normalt frem til denne datoen,og du vil motta startpakke med SIM-kort og informasjon om innbetaling i godtid før overføringen.Vi beklager det inntrufne og håper det ikke medfører store ulemper for deg.

 

Mvh

 

Mobyson Kundeservice

 

PS: Du vil også motta en SMS med denne beskjeden

 

Denne e-posten fikk jeg i dag. E-posten inneholder informasjon om en forsinkelse av overføringen av nummeret. E-posten kom i god tid før abonnementet skulle overføres.

 

Jeg har herved ingen grunn til å klage på informasjonen fra Mobyson sin side.

Lenke til kommentar

Betyr det at SIM-kortene ikke ble sendt ut for noen dager siden, slik det ble lovet (igjen) ?

 

Hvorfor sørget de ikke for å ha alle SIM-kort ferdige FØR folk kunne bestille? Er lettere det, enn å komme i ettertid og si at de er forsinket...

 

Men... mye forsinkelser her nå.. hvis den eposten betyr at man ikke får SIM-kortene før den 27. juli... da snakker man jo i realiteten om 4 uker senere enn lovet....

Lenke til kommentar
Betyr det at SIM-kortene ikke ble sendt ut for noen dager siden, slik det ble lovet (igjen) ?

 

Hvorfor sørget de ikke for å ha alle SIM-kort ferdige FØR folk kunne bestille? Er lettere det, enn å komme i ettertid og si at de er forsinket...

 

Men... mye forsinkelser her nå.. hvis den eposten betyr at man ikke får SIM-kortene før den 27. juli... da snakker man jo i realiteten om 4 uker senere enn lovet....

Nei? Simkortene kan godt ha blitt sendt ut da det ble lovet nylig, men de sa vel ingenting eksakt om når man får simkortet?

 

Overføringen av abonnementet ble forflyttet til den 27. juli kl. 03:00 i mitt tilfelle. Simkortet kommer i god tid i forveien.

 

Når man bestiller abonnement får man informasjon om når abonnementet oveføres fra det man hadde tidligere, og til Mobyson. Simkortene skulle begynne å bli sendt ut 1. juli, men poenget er jo at man skal få simkortet før overføringen skjer.

 

Egentlig skulle overføringen i mitt tilfelle skje den 18. juli klokka 03:00, og dette er ikke fire uker forsinket. Nærmere én uke, men mer eksakt 9 dager.

 

Jeg overlever 9 dager ekstra med det abonnementet jeg har nå, men jeg skjønner ikke hvor du får 4 uker ifra. Det må være fra sim-kortene begynte å bli sendt ut til den datoen overføringen av abonnementet ble forsinket til? Dette er en helt kokt måte å regne på, da simkortene begynner å bli utsendt lenge før de fleste skulle fått overført sitt abonnement. 18 dager i mitt tilfelle.

 

Les gjennom dette tre ganger før du quoter det, og påstår at jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Litt glad jeg ikke har bestilt Mobyson....

Her er det visst forsinkelse etter forsinkelse....

 

Men Dere kommer vel forhåpentligvis på lufta etter hvert.....

 

Vet Dere hva det ligner på?

Et firma med så lite gjennomtenkt oppstart....og forsinkelser.....

 

Det ligner på.......

 

Et firma som stadig må stille nye bankgarantier etc....

for i det hele tatt, få til å drive videre....

 

Mye "døde" kapitalutlegg i begynnelsen (annonsering, markedsføring etc...)

Derfor er jeg skeptisk og avventende.....

 

Men jeg tar sikkert feil.......

Lenke til kommentar
Les gjennom dette tre ganger før du quoter det, og påstår at jeg tar feil.

Gutten min... jeg påstår ikke at du tar feil. Ei heller har jeg quotet innlegget ditt. Skjønner ikke hvor du får det fra.

 

Må huske å ta medisinen din vet du. :p

 

Det jeg sier, er at Mobyson har sagt at SIM-kortene skulle sendes ut tiiiidlig i juli. De sendte ikke ut SIM-kort tiiiidlig i juli, fordi de ikke hadde dem. Så sa de at alle SIM-kortene skulle være utsendt innen onsdagen i forrige uke. Det har de ikke gjort. Nå sier de at det er en "forsinkelse", og alle SIM-kortene skulle være sendt ut senest mandag denne uken. Det har endel av oss enda tilgode å se. Hele poenget er at det er forsinkelser, forsinkelser og forsinkelser - som Mobyson skylder på tredjepart, nemlig kortprodusenten.

 

Og hvis det er så vanskelig å få SIM-kort produsert til rett tid, hvorfor bestilte de ikke alle SIM-kortene slik at de var klare til utsendelse med en gang kunden bestilte? Da ville alle fått det de hadde bestilt, til avtalt tid.

 

Tiden ca. 4 uker er regnet fra da de sa at SIM-kortene skulle sendes, til man faktisk kan ta det i bruk. Det er jo forholdsvis lang tid.. (vil jeg si da.)

 

@ reintz: Det er vel langt fra alle som sitter og venter på portering - for de som skal portere spiller det forsåvidt liten rolle. Men for de som ikke skal portere er det jo kjipt å høre på bortforklaringer og forsinkelser (spesielt siden grunnen til at de ble kunde av Mobyson nok er fordi de ville ringe billigere fortest mulig)

 

Men men... ingen vits i å la dette skli helt ut. Topic'en handler fortsatt om hvem som faktisk har mottatt SIM-kortet sitt fra Mobyson.

Lenke til kommentar
jeg bestilte for 3-4 uker siden,

Då stiller det seg litt anderledes.

 

Rart med kor lang tid små selskaper bruker på porteringa i forhold til kva netcom og telenor gjer, der er det gått igjennom på 10 dager nesten i alle tilfelle.

 

Og det er ikkje den operatøren som ein porterer frå som er problemet sidan desse har lovpålagt maks behandlingstid for ei portering.

 

Men eg får sei lykke til med dei som får mobyson simkort, og håper dei ikkje får fleire overraskelser seinare.

 

mvh

janeirik

Lenke til kommentar

Mulig jeg er på tur nå, men skal det ikke være slik at en portering maks skal ta 10 virkedager?

 

Om det stemmer, og folk har fått utsatt porteringsdatoer av mobyson, så mener jeg dere har krav på kompensasjon (men jeg er ikke eksperten her).

 

@ tunam85: Du er voksen, og kaller folk nerd? Bli voksen på innsiden også du..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...