Gå til innhold

Funker ikke VGA Silencer på Hercules R9800 Pro?


Windoge

Anbefalte innlegg

Noen her som har prøvd å montere denne vifta på et Hercules Radeon 9800 Pro?

 

Jeg monterte vifta, og den fungerer tydeligvis ikke. Etter ca 3 minutter blir baksiden av kortet så varmt at jeg brenner meg med en gang jeg bare tar på det.

 

Kjøleren ser ut til å være riktig montert, noen som kan hjelpe meg?

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
shimen på 9800pro er veldig høy, bort men  :mad:

Hva mener du? Den greia som går rundt selve GPU`en ?

ja!

Det har du rett i, men trodde ikke den var SÅ høy. Stod at kjøleren virket på alle Radeon 9800 Pro kort.

 

Mulig at jeg har kasta pengene i dass nå. Måtte jo ødelegge standard kjøler for å få på denne. Hva gjør jeg nå da?

Lenke til kommentar

Problemet KAN jo være at selve kjøleribba på kjøleren ikke dekker hele det "firkantete" området hvor selve kjernen av CPU`en befinner seg. Da blir det åpne mellomrom mellom GPU og kjøleribbe på sidene, og det er mulig at ikke GPU får helt kontakt med kjøleribbe.

 

Kjipt.. hvilken kjøler kjøper jeg nå som min standard er ødelagt da?

 

Hadde vært kjempefint om noen her hadde prøvd å gjøre dette med et Hercules kort av denne typen.

 

Men jeg tenkte på samme problem som TrulZern.

Lenke til kommentar
det er ikke noe problem og ta den av...

 

ta en tapetkniv og stikk den under et hjørnet på shimen fra utsiden og lirk litt forsiktig til den begynner og løsne, gjør så det samme på mortsatt side !

 

-detter er ikke noe vanskelig i det hele tatt :!:

Så den lille "gjerde" rundt selve GPU`en du kaller shims kan altså fjernes?

Lenke til kommentar
Funker denne på Powercolor-kortet mitt? (9800pro) Er halvveis i bestilling her...

den skal funke helt fint på det kortet, men man må ikke bli sjokkert om man må fjerne shimen siden disse kan være høyere enn kjernen og da vile det jo ikke bli noen kontakt.... å fjerne shimen er som sagt svært enkelt :D

Lenke til kommentar
Ok, så da bruker jeg bare en tynn kniv og fjerner den?

jeg brukte tapetkniv, kan sikkert bruke en annen tynn kniv også.

Greit, takk.

 

Hmm, jeg ser nå når jeg tar den av at selve kjøleribben er blitt hvit på grunn av all kjølepastaen jeg satt på GPU`en. Må den ikke da ha hatt kontakt med den?

Lenke til kommentar

Trenger ikke ta bort ramma. Så du trenger ikke miste garantien. Da jeg hadde en slik kjøler tok jeg bare en god fil og filte ned 3-4mm langs kantene slik at blokka blir høyere i senter slik som den orginale kjøleren din. :thumbup:

Endret av 8-Ball
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...