MrVilla Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Har bestilt en dvd og et spill fra play.com. Spillet ble bestilt 03.07.04 og filmen ble bestilt 06.07.04. Filmen kom i dag. Noen som har noe ide om hvorfor spillet tar så lang tid? Spillet kostet riktignok mer enn 200 kroner, men det skal vel ikke ta såååå lang tid? Tidligere så har jeg hatt det i posten etter bare noen dager... Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Filmen --> Ingen fortolling Spillet --> Fortolling Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Filmen --> Ingen fortollingSpillet --> Fortolling Jepp, det er nok slik det henger sammen! Lenke til kommentar
CD Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Filmen --> Ingen fortollingSpillet --> Fortolling Helt sikkert derfor, og posten er IKKE snar å fortolle så regn med en uke ekstra Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 12. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2004 joda. Er selfølgelig klar over at det skal fortolles, men ikke at det skulle ta så lang tid å fortolle det! Trudde dem la til et beløp og sendte det videre. At dette skal ta en uke ekstra er jo litt dustete. Jaja.......siste gang jeg bestiller varer over 200! Lenke til kommentar
Tørpærn Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 (endret) hm... har bestilt spill til over 200 kr flere ganger...kom etter 5 dager (som cder og dvder) edit: Post nr. 100! Endret 12. juli 2004 av Tørpærn Lenke til kommentar
notarget Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Hvordan er det å bestille fra play.com ? Bestiller man et spill til 300kr, hvor mye blir det tilsammen da du skal hente det på posten? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Når varen går til fortolling så tar det ca en uke så får du ett skjema du må returnere, så tar det videre ca 10 dager før de får registrert papiret du sender tilbake og får fortollet pakken. Lenke til kommentar
PureTamil Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 (endret) Det jeg har bestilt til over 200 kroner har jeg fått i postkassa vedlagt en "fortollingsseddel". Har da vært mitt eget ansvar å betale Posten + Oslo/Akershus tolldistrikt for dette. Edit; tullball Endret 12. juli 2004 av puretamil Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 husk at du kan bestille opptil 225 kr frå play sida dei har gratis frakt du skal ikkje betale moms/avgift for porto!!!! Lenke til kommentar
tokki Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 (endret) Du kan få problemer med dette Siddis, siden frakta ikke er spesifisert som egen verdi på pakkene fra play.. Da tar posten utgangspunkt i verdien som står på pakka, og at den skal være max 200.. Desverre, men slik er det. Sånn fikk jeg det forklart iallefall ! Endret 12. juli 2004 av tokki Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 kjøp spill på sommerkampanjen de har nå til under 200 kr. Lenke til kommentar
talisar Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 husk at du kan bestille opptil 225 kr frå play sida dei har gratis frakt du skal ikkje betale moms/avgift for porto!!!! Dette er individuelt. Siden porto IKKE står på pakka så trekker de ikke fra noe på tolla. Dette har jeg opplevd flere ganger. Grunnen til at de baker frakten inn i salgs summen er Jersey sine skatteregler (uten at jeg skal gå noe mer inn på de her) En annen ting som er farlig er at tollvesenet bruker kurser som er basert på gjennomsnitt av salgs og kjøpskurser 2-3 uker tilbake i tid. Altså betyr dette at du kan ende opp med å bli tollet på et beløp som er høyere enn det du egentlig kjøpte tingen for. Dette må vi fint finne oss i i følge tollvesenet. Latterlig? jepp. En gang betalte jeg 193 kroner hos play , når pakka ankom Norge var valutakursene på pund slik at jeg regnet prisen til 191.50. Tollvesenet brukte kurser som ga en pris på 201.50. (Sjekk www.toll.no for omregningskurser) skummel felle:) Play pleier være snille med å refundere tollbeløpet om du mailer de ang slike saker. Forøvrig så kan grunnen til forsinkelse være at pakken din har tatt en omvei. Har hatt dvd'er som har gått innom tyskland og noen som har vært innom Italia før de har kommet seg tilbake til Norge. Om pakken blir 2 uker forsinket kan du kontakte Play så sjekker de. Dersom det viser seg at pakken har forsvunnet sender de på nytt, no prob. Noenganger ender man dermed opp med 2 kopier av samme dvd. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 joda. Er selfølgelig klar over at det skal fortolles, men ikke at det skulle ta så lang tid å fortolle det! Trudde dem la til et beløp og sendte det videre. At dette skal ta en uke ekstra er jo litt dustete. Jaja.......siste gang jeg bestiller varer over 200! Stikkord: Posten AS. Sannsynligvis den minst effektive bedriften i Norge, ALT som ikke innebærer stempling(dvs bryter rutinene deres) tar laang tid. Skulle av og til tro at de gjør det med vilje. Hjemme her har vi en postboks, minst ett par ganger i uken klarer folka å legge feil post i hyllene og når jeg sier i fra spør de som regel:"Er du sikker på det?" eller "Det bor ingen som heter xxxxxxx hos dere?" Tipset mitt er å bruke FedEx eller annen type frakt som ikke innebærer Posten, da sparer man masse tid. Play.com tilbyr dessverre ikke dette. Eneste håpet er at de hever denne grensen til 1000.- etter nyttår(eller hvertfall 500.-), da blir det bra. Grensen på 200.- er direkte tåpelig. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 Dersom dem ikke hever den grensen så er det tåpelig ja. Jeg for min del er ferdig med å bestille noe som kommer over 200 så lenge det tar en evighet før det kommer. En ting hadde vært hvis det var til meg dette spillet, men hvordan i huleste skal jeg forklare dette til guttungen? Spillet var det siste Harry Potter spillet som han skulle få kose seg litt med i ferien Hva skjer dersom jeg sender spillet tilbake, sier at det var feil tittel og kjøper det her i byen isteden. Vet at dette ikke er særlig realt, men ser liksom ikke særlig lyst på det akkurat nå. Må jeg da fortsatt betale toll på det, og hvor mye er den på? spillet kostet ca 38 pund eller noe i den duren. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Regn med i allefall 200 kr ekstra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 (endret) Du må ikke betale toll, men er fortollingsgebyr og 24% moms. Fortollingsbegyret varierer noe fra speditør til speditør, og jeg husker ikke akkurat hva Posten skal ha, men du kan regne med at de tar seg godt betalt (ca. 150kr). Du kan også fortolle selv, og da er prisen noe lavere, men dette krever at du registrerer hos Tollvesnet. Totalprisen blir da ca. ((38£ * 12,6) * 1,24) + 150 = ~743kr Du kan jo alltids sende det tilbake, men du slipper nok ikke unna moms og fortollingsgebyret uansett. Nå vet du i hvertfall at du ikke bør bestille noe verdt over 200kr neste gang... Endret 13. juli 2004 av Slettet-rXRozPkg Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 HVA? syvhundreogfemtikroner?? Håper dem får ebola hele gjengen! Åssen i huleste kunne jeg være så dum?....at det går ann Lenke til kommentar
Manx Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Nå tar ikke posten mer en 70 kr for å fortolle spillet så da har du jo spart 80 kr Men leveringtiden kan være opp og ned. Meste kommer etter 4-5 dager. Men det har skjedd en gang at den enne filmen som jeg bestilte kom 5 dager etter de 3 andre som jeg bestilte samtidig. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 HVA? syvhundreogfemtikroner?? Håper dem får ebola hele gjengen! Åssen i huleste kunne jeg være så dum?....at det går ann Var sånn ca. priser. Men blir litt ekstra ja. Når jeg kjøpte spill fra play.com over 200. Ble det dyrere en norsk butikkpris si det sånn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå