karrog Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Jeg har laget nå et bestillingsskjema, som når man trykker på "Send bestilling" så kommer man til en ny side hvor man skal bekrefte de faktiske opplysninger en har gitt i fra seg. Når man så trykker på "Bekreft" så kommer man til en Sluttseddel. Alt funker kjempe bra mellom de to første sidene, men når man trykker på bekreft så får jeg ikke frem de opplysningenen jeg vil ha frem. Alt går i PHP prog. Jeg poster formen fra bestilling.php til bekreft.php, og leser alle opplysningene riktig, men ikke videre til sluttseddel.php. Noen som vet hvordan jeg skal få de opplysningene jeg vil ha fra en av de to første sidene og over til sluttseddel.php?? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Du kan jo enten skrive det til en temporary fil, bruke sessions eller sende via HTTP's GET eller POST-metode? Lenke til kommentar
joffar Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Dersom brukeren har cookies disabled vil vel ikke sessions virke.. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Da jeg laget et lignende skjema, hadde jeg en rekke <input type="hidden">, som hadde $_POST['name'] som value. Variablene vil bli "overført" fra de ene skjemaet til det andre, og kan behandles på den tredje sida. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Dersom brukeren har cookies disabled vil vel ikke sessions virke.. Sessions = Server Side Cookies = Client Side Lenke til kommentar
joffar Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Dersom brukeren har cookies disabled vil vel ikke sessions virke.. Sessions = Server Side Cookies = Client Side Ok skjønner det.. men da er jeg litt forvirret... dersom jeg nekter cookies, og logger meg på en side som bruker sessions for å kontrollere brukere, blir jeg logget på, men ved neste oppfrisk må jeg logge meg på igjen.... dvs at all information som er satt i sessions har blitt borte. Så vil da ikke informajonen han evt ville sende med session også bli borte? hidden field er også en grei måte og gjøre det på Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 En session avsluttes automatisk når du lukker browservinduet/tilkoblingen. Lenke til kommentar
gather Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 hmm dette er vel ikke php seksjonen nei nei Den er ---> dem veien Lenke til kommentar
joffar Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 En session avsluttes automatisk når du lukker browservinduet/tilkoblingen. Ja vet det også... men session virker fortsatt ikke dersom nettleser er satt til å nekte cookies... Du kan sette php til å overføre session via url, men det er vel ikke anbefalt. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Flyttes fra webdesign til PHP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå