DaChronix Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 (endret) hepp! lurer og HÅPER på at noen her kan hjelpe meg med et mer eller mindre stort og frustrerende problem jeg har her nu. Har satt opp Modem og nettverksinnstillinger slik som det kom fra Catch, men får ikke kontakt mellom Modemc og PC, har gått over nettverksinnstillinger 8 ganger nå minst uten noe bedre resultat tom. prøvd å bytte TP, men fungerer ikke det heller. SÅ nå lurer jeg da på om det er noen snille folk her med Cath eller som vet hvordan i granskaune man får dette til å funke? ..For jeg får det ikke til og support tlf deres stengte kl 18.00 Og ja, linja ble koblet idag *edit* bruker win xp pro /daC! Endret 12. juli 2004 av DaChronix Lenke til kommentar
Hawkie Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Med Catch skal du ha en ekstern Ip som du skal legge inn på din maskin (eller router dersom du har en tilkoblet da). Catch bruker sitt eget modem så du kan ikke bruke annet utstyr på den linja. Med Catch modemet kan det ta opptil 3 timer før den har lastet ned hele sin konfig, så å vente litt kan også lønne seg. På catch modemet skal det være flere lamper, den som er viktigst akkurat bå er den som er merket med "SDSL available" og den skal lyse grønt. Gjør den det så er det bare å smøre seg med tålmodighet. Når det gjelder oppkoblinger så er Bravida sine folk helt for jæ.... til å slurve. Jeg har vært på installasjoner hos kunder en drøss ganger hvor Bravida nettopp skulle ha klargjort linjer, men det viser seg i ettertid at de ikke kan sjekke Catch linjene siden Catch bruker eget utstyr og en egen proprietær løsning. Lenke til kommentar
PureTamil Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Du sier ikke noe om du har ADSL eller SDSL. Lenke til kommentar
DaChronix Skrevet 12. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2004 Du sier ikke noe om du har ADSL eller SDSL. ADSL .... så kanskje derfor "Sys" lyset på modemet bare står og blinker da (laster ned config) jaja, får sette det på når jeg legger meg så krysser vi fingrene på at det funker når jeg står opp /daC! Lenke til kommentar
stubrud Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 jeg har catch. i egenskaper tcp/ip brukes følgene innstillinger: du bruker manuell ip. ip-adresse: din ip du fikk fra catch nettverksmaske: 255.255.255.192 standargateway: 81.0.167.62 på dns bruker du: foretrukken dns: 193.75.75.75 alternativ dns: 193.75.75.193 og hvis den lampa som det står DSL lyser grønt eller blinker grønt er linja oppe å går, hvis ikke er det ikke kontakt med sentralen,noe som kan tyde på at bravida ikke har gjort jobben sin. du skal nok se at det funker til slutt, og Catch har en meget hyggelig support om du skulle trenge videre hjelp, bare ikke stol helt på datonene du får på feilretting da bravida ikke overholder de tidene catch får Lenke til kommentar
DaChronix Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 jeg har catch.i egenskaper tcp/ip brukes følgene innstillinger: du bruker manuell ip. ip-adresse: din ip du fikk fra catch nettverksmaske: 255.255.255.192 standargateway: 81.0.167.62 på dns bruker du: foretrukken dns: 193.75.75.75 alternativ dns: 193.75.75.193 og hvis den lampa som det står DSL lyser grønt eller blinker grønt er linja oppe å går, hvis ikke er det ikke kontakt med sentralen,noe som kan tyde på at bravida ikke har gjort jobben sin. du skal nok se at det funker til slutt, og Catch har en meget hyggelig support om du skulle trenge videre hjelp, bare ikke stol helt på datonene du får på feilretting da bravida ikke overholder de tidene catch får joda, vet alt det der ringte dem tidligere, ente opp med at det viste seg at linja ikker blitt koblet om enda så han skulle ta kontakt med Telenor om det så nå er det bare å vente til NGT linja mi detter ut /daC! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå