Gå til innhold

Itbutikken pakker for dårlig!


Anbefalte innlegg

Bestillte en AMD xp-m 2400 fra itbutikken nå nylig. Da jeg endelig fikk prosessoren satt den i en slaks ramme som så ut som fabrikk transportering men at denne delen var brekt av et større brett.

 

Prosessoren satt feil nedi denne ramma da den er bygd etter hjørne kanten på cpu. Og en vanlig gummistrikk holdt cpu på plass.

 

Denne ramma er åpen på alle kanter. Over og under. Gir dermed null beskyttelse. Prosessoren var ikke lagt i en antistatisk pose engang, var bare rullet inn i noe brunpapir og slengt i en eske.

 

Et under at pinnene ikke er bøyd da den sto skjevt i ramma.

 

Dette er altfor dårlig! Er mer fristet til å sende dritet i retur da det er umulig for meg å vite om prosessoren kan ha fått statisk skade på turen sin eller da itbutikken pelte på den noe de helt tydelig har gjort.

 

athlon.jpg

Endret av ReVoX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Plastrammen dekker ikke hele undersiden av prosessoren. Bare deler av pinnene.

I midten er alt åpent akkurat som på toppen.

klar over det, men det er standard, har ikke sett noen pinner som har vært bøyd på de brettene jeg har motatt (når jeg mottar brett er det med en 5< cpuer om gangen

Lenke til kommentar

angående antistatisk pose..

De 3 siste prosessorene jeg har fått fra AMD.. har aldri vært i antistatisk pose.. Bare en eske.. den blåe dere vet..? Den beskytter godt.. men bestkytter vel gjerne ikke mot statisk elektrisitet.

 

Og den siste jeg fikk tilsendt.. en P4 2,8, den var godt emballert i en plasteske.. eller hva enn man skal kalle det.. Ikke noe antistatisk pose.. Eller, beskytter den mot det også?

 

Men er enig at prosessoren var elendig beskyttet mot fysisk skade

Lenke til kommentar
angående antistatisk pose..

De 3 siste prosessorene jeg har fått fra AMD.. har aldri vært i antistatisk pose.. Bare en eske.. den blåe dere vet..? Den beskytter godt.. men bestkytter vel gjerne ikke mot statisk elektrisitet.

 

Og den siste jeg fikk tilsendt.. en P4 2,8, den var godt emballert i en plasteske.. eller hva enn man skal kalle det.. Ikke noe antistatisk pose.. Eller, beskytter den mot det også?

 

Men er enig at prosessoren var elendig beskyttet mot fysisk skade

Tror nok den plastesken til p4en din også er antistatisk.. har jaffal alltid trodd det.

Mulig skumgummien i den blå til amd også er antistatisk?

Lenke til kommentar
ITbutikken sender ALLE (AMD)prosessorene i slik emballasje. Kjøpte selv 2 1700+ da den feberen herjet landet. Det er slik de sender prosessorene, slutt å klag.

Har intel prosessorene bedre innpakning? Og nei man slutter ikke å klage før man får en ordentlig ordning, i dette tilfelle innpakning. Det som er farlig med statisk elektrisitet er jo at feilen ikke trenger å oppstå før flere måneder etterpå og i noen tilfeller år.

Lenke til kommentar
ITbutikken sender ALLE (AMD)prosessorene i slik emballasje. Kjøpte selv 2 1700+ da den feberen herjet landet. Det er slik de sender prosessorene, slutt å klag.

Hvis det er slik de sender prosessorene sine så bør de revurdere salg av cpu'er.

Eller lese litt om hva prosessorer faktisk er å hva de tar skade av og kanskje tenke litt mer på hvordan de skal behandles.

 

Var ikke no problem for den cpu'en og bevege seg sidelengs inne i pakken. Papiret er bare rullet rundt den. Så det er ikke godt å vite hvor mye slag den har vært utsatt for. Og når prosessoren i tillegg hadde falt ut av sporet sitt og satt skjevt i når jeg pakket den opp tyder på at den har vært utsatt for ihvertfall en smell.

Kjenner jeg posten rett så er det gjerne mer enn et smell de blir utsatt for.

 

Har ikke testet prosessoren enda. Jeg avgjør om jeg skal teste den eller sende den i retur imorgen.

Lenke til kommentar

Har testet prosessoren nå og den døde etter 1 time..

 

Om det er pakkingen som skylder det er ikke godt å si, men det ville ikke forundre meg.

 

Så da er det bare å smøre seg med ny tolmodighet og vente på en ny prosessor. Får håpe det står bedre til med den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...