Diablito2k Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 jeg har nettopp instaler Fedora core 2, og har ei optisk 5-knappers mus fra clas på den maskinen. musa virker ikke i det hele tatt.. ikke under installen eller etter på.. åssen får jeg den til å virke ? jeg har lett på google og på forumet + at jeg har lest igjennom "fc2 guiden" i Sticky delen. håper det er noen som kan hjelpe meg ps.. kan veldig lite om linux :| Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Eksotisk hardware kan ofte være litt vanskelig å få til. Kan egentlig ikke gi andre råd enn at du bør finne modelbetegnelsen på musa og søke på det + linux + mouse osv. i google. Lenke til kommentar
atlef Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Er dette en usb mus? Hvis så, har du enablet "usb legacy device" elns i bios, i så fall skru det av, dette er visst en bug. Mvh Meg. Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Kanskje bare å prøve deg litt frem i redhat-config-mouse.. ctrl + alt + [f1, f2, f3, f4, f5 eller f6]. (Da du ikke har mus er det best å gjøre dette utenom X) >root >ditt passord >redhat-config-mouse Velg generic usb eller ps2 med hjul eller lignende ctrl + alt + f7 ctrl + alt + backspace (dette kan ta noen sekunder. Vær tålmodig ) Så tester du musa. Core 2 er ikke like glad i usb-muser som ps2, så hvis du har en usb-mus kan det være nok med å putte på en slik USB til PS2-converter som vanligvis er grønn. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 det er en vanlig ps2 mus.. ikke no spess med den.. Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 det er en vanlig ps2 mus.. ikke no spess med den.. Og det funka ikke å velge PS2 generic? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Logg inn som root, gå inn i /etc/X11 og les igjennom XF86Config. Se om du finner noe ala dette: # ********************************************************************** # Core Pointer's InputDevice section # ********************************************************************** Section "InputDevice" # Identifier and driver Identifier "Mouse1" Driver "mouse" Option "Protocol" "IMPS/2" Option "Device" "/dev/input/mice" Se hvilke protokoll som er brukt, og hvilke "device". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå