Spaz Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Må få komme med en kommentar MX900 er trådløs varianten av MX510 (slik som MX700 er av MX500), så du vil nok bli sittende med samme problemet der. MX500 og MX700 er like hardwaremessig, mens MX510 og MX900 ikke er det. Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 Vil gjerne skyte inn en liten kommentar på smerter og bruk av mus... Selv om modellen kan ha litt og si, så vil måten du bruker musa ha mest og si. Tenk litt på hvordan du plasserer armen når du jobber, legger du hele håndflaten oppå musa og beveger hele armen rundt (bokstavelig talt) eller får armen din nok støtte. Når du holder i den, holder du hånda i en ugunstig/krampeaktig stilling som fremkaller smertene? Kan dette i såfall endres? Kroniske spenningssmerter kan lett oppstå om man ikke er oppmerksom nok. Bruker du musa som eneste interface med PCn (dvs. kunne du klart deg uten den andre armen), eller er den et substitutt for de plassene man ikke har hurtigtaster... osv... Personlig synes jeg man skal tenke litt gjennom hvordan man selv bruker musen før man legger all skyld på vekt og størrelse. Og til du som nevnte senebetennelse. Du trenger ikke antibiotika om du har senebetennelse som følge av overbelastning alene Hvor skulle bakteriene ha kommet fra? Ro og hvile i noen uker vil være riktig behandling. Nei jeg bruker bare håndflaten og bruker ikke hele hånden. Nå har jeg sittet i samme stol med samme musmatte og bord med en annen mus og aldri følt dette problemet. Kan dette forekomme av at jeg har sittet mange år og lenge foran pcen og fått en belastning som kan framkalle disse smertene? Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 Jeg var å så på en MX510. Syns den så veldig flott ut, og en del mindre enn MX700, men den er ikke trådløs og det er litt kjipt. MX510 og MX700 er akkurat like store Hm. Kjipt. Den hadde flott design. Jaja, men den er sikkert lettere? Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Jeg var å så på en MX510. Syns den så veldig flott ut, og en del mindre enn MX700, men den er ikke trådløs og det er litt kjipt. MX510 og MX700 er akkurat like store Hm. Kjipt. Den hadde flott design. Jaja, men den er sikkert lettere? Ja, den er en god del lettere. Jeg gikk over fra MX700 til MX510 for et par mnd siden og er meget fornøyd. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Har ikke MX-serien en lodd i musen for å øke vekten? Hva med å fjerne dette? Lenke til kommentar
viranth Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 (endret) Jeg har brukt MX700 siden dagen den kom på det norske markedet og har ikke hatt problemer med senebetennelse eller noe slik, synes denne musen er meget bra nettopp på grunn av tyngden, blir mer presis synes jeg. Så til deg med problemer; det er viktig at du tar pauser og tøyer ut. Om du har vondt nå så er du dum om du bare fortsetter. Smerte er kroppens måte å fortelle deg at noe ikke stemmer, dermed burde du bare kutte ut i noen uker. Senebetennelse er noe dritt, fordi den lett kommer tilbake og tar tid å bli kvitt. Det eneste som hjelper er hvile og sikkert noen kremer og sånt du kan smøre på det aktuelle området. Men for all del ta en pause, det er best. Edit. Cash: du som trener burde i allefall vite hva du skal gjøre når du har senebetennelse Endret 14. juli 2004 av viranth Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Som sagt skal man ikke spøke med senebetennelser. Har man hatt en er det lettere å få senebetennelser ved senere anledninger også. En kjenning av meg har hatt en del senebetennelser opp gjennom årene. Husker da han fikk GTA3 (eller var det Max Payne?). Han satt og spilte og storkoste seg skikkelig - så fikk han senebetennelse i høyrehånda. "hmmm.... fa*n...hva gjør jeg da?" Jo, han tok frem en annen mus og fortsatte med venstrehånda Et par dager senere -> dobbel senebetennelse = ingen spilling + j'vlig vondt Plager musen deg bør du bytte den ut, men det kan også være en ide å investere i en god musmatte. Som nevnt tidligere skal Func være god, selv har jeg en Everglide Giganta som har vært min trofaste i flere år, den + armleddsputa + mouseskates er deilig å ha. (Har forresten en Logitech MousenMan Optical - som jeg ikke har planer om bytte ut før den ryker. Den klassiske MouseMan formen var best (selv om jeg ikke har prøvd de nye MX'ene da - men MousenMan'ene som kom etter den jeg har var bare helt elendige - alt for små og flate samt at knappene var drepen for fingrene... Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 14. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2004 Jeg har brukt MX700 siden dagen den kom på det norske markedet og har ikke hatt problemer med senebetennelse eller noe slik, synes denne musen er meget bra nettopp på grunn av tyngden, blir mer presis synes jeg. Så til deg med problemer; det er viktig at du tar pauser og tøyer ut. Om du har vondt nå så er du dum om du bare fortsetter. Smerte er kroppens måte å fortelle deg at noe ikke stemmer, dermed burde du bare kutte ut i noen uker. Senebetennelse er noe dritt, fordi den lett kommer tilbake og tar tid å bli kvitt. Det eneste som hjelper er hvile og sikkert noen kremer og sånt du kan smøre på det aktuelle området. Men for all del ta en pause, det er best. Edit. Cash: du som trener burde i allefall vite hva du skal gjøre når du har senebetennelse Joda, jeg har selv tenkt tanken, men problemet er nå at jeg driver med data stort sett hele dagen, både sosialt og jobb sammenheng, blir litt vanskelig å kutte det ut en periode, må da heller være bedre å forandre på måten det gjør vondt ved eventuelt å erstatte musen. Im not giving up without a fight Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 14. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2004 Som sagt skal man ikke spøke med senebetennelser. Har man hatt en er det lettere å få senebetennelser ved senere anledninger også. En kjenning av meg har hatt en del senebetennelser opp gjennom årene. Husker da han fikk GTA3 (eller var det Max Payne?). Han satt og spilte og storkoste seg skikkelig - så fikk han senebetennelse i høyrehånda. "hmmm.... fa*n...hva gjør jeg da?" Jo, han tok frem en annen mus og fortsatte med venstrehånda Et par dager senere -> dobbel senebetennelse = ingen spilling + j'vlig vondt Plager musen deg bør du bytte den ut, men det kan også være en ide å investere i en god musmatte. Som nevnt tidligere skal Func være god, selv har jeg en Everglide Giganta som har vært min trofaste i flere år, den + armleddsputa + mouseskates er deilig å ha. (Har forresten en Logitech MousenMan Optical - som jeg ikke har planer om bytte ut før den ryker. Den klassiske MouseMan formen var best (selv om jeg ikke har prøvd de nye MX'ene da - men MousenMan'ene som kom etter den jeg har var bare helt elendige - alt for små og flate samt at knappene var drepen for fingrene... Ok, tror jeg skal investere i en ny musmatte med arm lener eller noe. Men hvor selger dem dette? Før prøve å søke på prisguiden etter Func og de greiene så får jeg se. Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 www.microplex.no er en god plass å starte.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå