Gå til innhold

Logitech MX700, får vondt i hånda av den!

Anbefalte innlegg

Ok, det jeg mente var at den var tung å bruke, ikke at den er tung i seg selv. Jeg er ingen pingle (løfter 130kg fribenk) ;)

Men jeg spiller en god del, og derfor syns jeg den egentlig ikke egner seg noe særlig bra. Jeg spiller spill hvor mus blir mye brukt (war3) og derfor er den vond.

Det med riktig mus er egentlig ganske viktig. Nå driver jeg med data og sitter veldig lenge foran maskinen og sånt med sene betennelse / muse syke osv er ikke noe å tulle med. Det er faktisk mange som har blitt sykmeldt pga dette. (I hvertfall i mitt yrke). Men jeg har faktisk hatt musen en stund, så jeg tror faktisk at jeg kommer til å bytte den ut. Husker jeg hadde en tidligere mx modell (dog med ledning), denne kunne man skru opp, og fjerne en tung metall sak i den. Jeg hadde lyst til å gjøre det samme med denne, men fant ikke ut hvordan jeg åpnet musen :p

Men leste at noen skrev at mus matte har mye å si. Er dette virkelig sant? Trodde at dette ikke hadde noe betydning når jeg brukte optisk mus. Men ja jeg har sånn billig dritt musmatte. Trodde det holdt i masse vis. Men det med senene begynner faktisk å bli et alvorlig problem, så noe må jeg gjøre :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HAHA! Senebetennelse! Se frem til 6 uker uten data byttet ut med restitusjonstrening og tilhørende besøk hos fysioterapaut og antibiotika-kur!

Skikkelig gøy :)

Nå overdrver du litt. Det går over på et par uker, selv om man fortsetter å bruke musen. Bare ikke belast hånden og armen så mye.

HAHA???

Et par uker.

En ordentlig senebetennelse tar ikke 2 uker

En overbelastning tar kanskje to.

Lenke til kommentar

Er ikke MX900 tyngere? Har alltid likt logitech, og syns det er litt kjipt å bytte modell. Men jeg er fornøyd med tastaturet, er det mulighet å bare kjøpe mus. De pakkene jeg har sett er stort sett tastatur og mus sammen. Hvor kan jeg eventuelt få kjøpt dette utenom nettet?

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg er enig at den er litt for tung. Hadde en MX500 og gikk over til 700. Fikk en slags "krampe" følelse i lillefinger`n av den uvante vekta, bytta tilbake til 500`n og alt var ok igjen. Har nå en MX510 og den er helt rå, mer smooth og nøyatig mus skal du se lenge etter :yes:

Lenke til kommentar
Hei. Jeg har byttet til MX700, men får skikkelig vondt i hånda av å bruke den. Den er STOR og tung. Noen andre som har opplevd noe lignende med samme mus? Hva bør jeg bytte til?  :ermm:

Om musa plager deg, bytt. Ikke verdt det å få noe skader av ei mus.

Har ikke prøvd det men hører at M$ musene er lettere og lavere(?), samt (om du bryter garantien tipper jeg) kan du fjerne et lodd fra innsiden av musa for å gjøre den lettere. (Søk i forumet).

Lenke til kommentar
Hei. Jeg har byttet til MX700, men får skikkelig vondt i hånda av å bruke den. Den er STOR og tung. Noen andre som har opplevd noe lignende med samme mus? Hva bør jeg bytte til?  :ermm:

Om musa plager deg, bytt. Ikke verdt det å få noe skader av ei mus.

Har ikke prøvd det men hører at M$ musene er lettere og lavere(?), samt (om du bryter garantien tipper jeg) kan du fjerne et lodd fra innsiden av musa for å gjøre den lettere. (Søk i forumet).

MS musene er litt lavere. Brodern har en MX700 og den syntes jeg var veldig høy og "vanskelig" å få tak på. Så jeg kjøpte en MS Intelli Mouse Optical ver 1.1, som er en del lavere en mx musene. Har et mye bedre grep på den.

PS! Og man blir ikke kvitt en "god" senebetennelse på to uker tro meg...

Lenke til kommentar

Jeg var å så på en MX510. Syns den så veldig flott ut, og en del mindre enn MX700, men den er ikke trådløs :roll: og det er litt kjipt. Finnes den modellen i trådlås også? Leste at noen hevdet at det gikk ann å fjerne metall saken i MX700 slik at den blir litt lettere, vet noen dette med sikkerhet? For jeg finner ikke noe skruer som jeg kan skru av på MX700. :(

Lenke til kommentar
HAHA! Senebetennelse! Se frem til 6 uker uten data byttet ut med restitusjonstrening og tilhørende besøk hos fysioterapaut og antibiotika-kur!

Skikkelig gøy

Hehh, veel. Når jeg fikk senebetennelse i militæret, var det klar beskjed. Du skal på øvelse, koste hva det koste vil. Fikk med meg et lite brett med piller, og så var det ut på vinterøvelse! :)

Lenke til kommentar

[EDIT]

Jeg kom til å tenke på en ting mens jeg styrte på og det stemte dessverre; MX500 og MX300 har loddet (http://www.dansdata.com/logitech_mx.htm) men ikke MX700, regner med at vekten kommer fra batteriene, og de er nok ikke så lett å fjerne.

(Som du ser av bildene har MX300 og MX500 loddet i topplokket, mens i MX700 er det ingen tegn til det).

Beklager det.

Må få komme med en kommentar :) MX900 er trådløs varianten av MX510 (slik som MX700 er av MX500), så du vil nok bli sittende med samme problemet der.

Men om du skal bruke musa til spilling, vil jeg anbefale å bruke en mus med tråd - har selv hatt trådløs, og ble stadig frustrert av tomme batterier og lignende.

Bruker selv en MX500 og er storfornøyd.

[/EDIT]

Fant en plass hvor de beskrev to skruer.

Theres a screw under where the batteries go, and Ive gotten that out, but the case doesnt come off with just that screw. Ive pulled and pulled and it just budges a little bit. I dont want to break the thing.

...

I found another screw. It was under the label, thers a very small indented X marking it. Unfortuneately I pulled the label back a bit instead of putting the screwdriver through it(it was a precut X to allow a driver to go through). But its alright, if the label starts coming off Ill just take it off completely.

Endret av Grim Aramis
Lenke til kommentar

Har selv en valget mellom å bruke en MX700 eller MS intellimouse 3.0. Selv om den skrangler litt når man scroller og trykker så foretrekker labbene mine Intellimousen. Har også prøvd v 4.0, men må innrømme at jeg ikke er så begeistret for den.

*Kose på Intellimouse 3.0* :love:

Lenke til kommentar

Vil gjerne skyte inn en liten kommentar på smerter og bruk av mus... Selv om modellen kan ha litt og si, så vil måten du bruker musa ha mest og si. Tenk litt på hvordan du plasserer armen når du jobber, legger du hele håndflaten oppå musa og beveger hele armen rundt (bokstavelig talt) eller får armen din nok støtte. Når du holder i den, holder du hånda i en ugunstig/krampeaktig stilling som fremkaller smertene? Kan dette i såfall endres? Kroniske spenningssmerter kan lett oppstå om man ikke er oppmerksom nok. Bruker du musa som eneste interface med PCn (dvs. kunne du klart deg uten den andre armen), eller er den et substitutt for de plassene man ikke har hurtigtaster... osv... Personlig synes jeg man skal tenke litt gjennom hvordan man selv bruker musen før man legger all skyld på vekt og størrelse.

Og til du som nevnte senebetennelse. Du trenger ikke antibiotika om du har senebetennelse som følge av overbelastning alene ;) Hvor skulle bakteriene ha kommet fra? Ro og hvile i noen uker vil være riktig behandling.

Lenke til kommentar
Faen er det for noen pingler som er her på forumet?! Musen har en akkurat passe vekt (har selv MX500 som er lik bortsett fra at den har ledning)

Mx500 er ganske mye lettere enn 700 pga av batteriene og radiosenderen, så at de har lik vekt er bare bullshit.

Har btw fjernet blyloddet i min mx500 :wub:

Endret av zarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...