Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mister forbindelsen med nett med ny ruter.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fix Problem with disconnect with ASDL/Cable modems

With some ADSL/Cable modems (especially USB) you may have a problem with getting disconnected

after a few hours, here are two ways to fix that.

Disable Hibernation

Right click on your desktop, click the screen saver tab, once there you should see a power

button at the bottom of the display properties dialog, click that, ones dialog appears click the hibernate tab,

and uncheck enable hibernation.

Disable Windows Messenger

Go to your start menu, click run.

In the Run dialog type gpedit.msc

Go to Computer Configuration>Administrative Templates>Windows Components>Windows Messenger

Once there right click Do not allow Windows messenger to be run, go to properties.

Check the box next to enable.

That should fix the problem.

burde virke :p

Lenke til kommentar

Er ikke på pcen problemet er, men i ruteren. Dette vet jeg fordi at pc, xbox og iptelefonen blir dø samtidig. Håper det er noen instillinger i ruteren som er feil slik at det enkelt kan endres og jeg slipper unna å måtte bytte den.

Problemet mitt er at jeg ikke vet hva alle valgene jeg kan gjøre i ruteren går ut på, så blir helst til at jeg lar det være som det er;)

Lenke til kommentar

Hva er max idle tiden din ? på routeren visst du ikke skjønte dette, hadde akk det samme problemet med min smc barricade ruter, bare sko av auto-reconnect og 0 i idle time out å nå virker det :thumbup:

Endret av hauer
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Virket ikke for meg.

1.

In the Run dialog type gpedit.msc

PCen fant ikke gpedit.msc.

2. Hvor finner jeg:

Go to Computer Configuration>Administrative Templates>Windows Components>Windows Messenger

Jeg har Window XP og opplever en slags disconnection med jevne mellomrom. Explorer og Kazaa "kobles ut" men spill (CS) har fremdeles connection.

Noen som kan hjelpe?

Egil

Lenke til kommentar

Jeg har en smc router med noe tilsvarende problemer. Problemet oppstår primært med det trådløse nettverket. PC'en mister kontakt med internet. Søkte litt rundt på nettet og fant ut at det er en del problemer med DHCP serveren som er innebygd i routeren til SMC. Jeg løste problemet med å mauelt sette riktig ipadresse/subnetmask/gateway/dns på pc'en som kjørte trådløst nett. Selv om det selvfølgelig ikke er en veldig god løsning så kan det være verdt et forsøk for å løse problemet midlertidig.

-Stein-

Lenke til kommentar

mest trolig er det idle timen som er problemet.

imidlertidig har de fleste rutere ett annet problem dem har tendenser til å henge seg vis den logger alt for mye.. ;)

men sett max idle time til 0 og skru av den funksjonen du har ikke lengre ett oppringt samband.

uhm stryk samband og sett heller at du har ett opringt samband som du ikke betaler mer en fast pris på.. ;)

Endret av Evilman
Lenke til kommentar

Heisann godtfolk!,

først av alt takk til Evilman og SteinKva for forsøket på hjelp. Har dessverre enda ikke funnet løsningen.

mest trolig er det idle timen som er problemet.

Er det idle time på ADSL connection? Fant ikke den!

Prøver meg litt frem og i den forbindelse lurer jeg på om feilen kan ligge i Services under Adm. tools?

De fleste av servicene har take no action on failure. Har veldig lyst til å endre til "restart the service" på f.eks. messenger og andre som har noe med internett å gjøre.

Kan ovenstående skad min PC på noen måte?

Norwegian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...