Gå til innhold

S-ata + Asus K8V SE Deluxe

Anbefalte innlegg

Jeg vet at det er MANGE som spør, og at det til og med er laget en guide, men jeg har prøvd alt jeg har lest om og ingenting funker.

Broren min kjøpte PC og med denne en S-Ata

Vi skulle prøve og installere windows, hadde kobla alt men så får vi beskjed om at "No hard drives detected, setup cannot continue"

Vi prøvde å ta driverne fra hovedkortets medfulgte CD og legge på floppy. Nå er det sånn at det er to for FastTrak RAID, to for RAID378

osv osv....ingen funker, hverken når jeg bare kopierer .sys .ini .cat .oem fra WINXP og det vi fant ut kunne være viktig, ELLER når jeg trykker på MakeDisk.exe og lager det som skal være en driverdisk for WinXP installasjon...

Jeg har lastet ned alle RAID og S-ata driverne fra asus' hjemmeside, men ingen vil funke...Jeg har fulgt guiden, men det vil fortsatt ikke funke...Naboen kjøpte pc sammen med broren min, og akkurat samme skjer der... :mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg ikke trykker F6 så kommer det bare at disken ikke finnes, men hvis jeg trykker F6 så kan jeg prøve alle de forskjellige driverne på helt nye disketter, uten noe hell...det bare står "Please Wait..." og så skjer ingenting, det går tilbake til den delen der det står "Insert disk labelled Manufacturer Hardware Support Disk into drive A"

DVS: Det nytter jo ikke... :no:

Lenke til kommentar

Pass på at det er VIA-driverne du har på disketten, ikke Promise. (Dette hovedkortet har 3*raid om man vil, lett å gå seg vill...)

Og seff at disken er koblet til VIA-kontrolleren da, i primary-slotten (eller het den bare slot nr 0/1 eller 1/2 mon tro?)

Det skal IKKE settes opp noen raid-array.

Dette gjorde biffen for meg.

ASUS K8V SE Deluxe

Seagate 160GB S-ATA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...