Gå til innhold

anbefaling av PDA med støtte for linux

Anbefalte innlegg

Vurderer å svi av årets feriepenger til å kjøpe meg en PDA, er det noen som har noen erfaringer med synkronisering mot linux på en eller annen type? Jeg regner med at de aller fleste PDAer greier å synkronisere mot Outlook/(Exchange) som jeg har på jobben, men jeg vil ha inn mulighet til å synkronisere mot f.eks. evolution hjemmefra også.

Det er en fordel om PDAen kjører over blåtann, og er i salg nå. Har sett meg om etter de typene som trolltech skulle utstyre med GUI, men har ikke sett dem i salg i norske butikker ennå :/

Flest mulig features er jo å foretrekker ;)

any ideas?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hm. Du kan jo lage en selv som kjører linux?

Vent til nano-itx er ute, finn en touch-screen i passende størrelse, du ser tegninga? ;)

Kan ikke forestille meg noe diggere enn å dra pda'n opp fra lomma og fyre av en aterm lissom :p

jeg skal ha noe som funker, tiden strekker ikke til til å få programmert noe i det hele tatt, langt mindre starte et såpass omfattende prosjekt.

Lenke til kommentar

Jeg har selv en Sharp Zaurus SL5500, kjøpt på ebay. Sharp har trukket seg fra det europeiske PDA-markedet, men en stund var det et firma i Sarpsborg som solgte den modellen for ca 6000

Du finner den fortsatt på ebay for drøye tusenlappen.

Vil imidlertid anbefale å gå for SL5600 varianten som har dobbelt så kjapp CPU og dobbelt så mye minne og bedre batteri

Det ryktes også at det kommer en SL6000 variant uten at det finnes så mye info om denne ennå meg vitende.

Fordelen med linux pda'er er mangfoldet av utviklere og tilgjengelig software:

http://www.killefiz.de/zaurus/

http://www.openzaurus.org/oz_website/content/news

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...