Gå til innhold

Elitegroup G736 & Elitegroup erfaringer

Gjest orden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg og to venner har hatt forgjengeren 732 og var veldig fornøyde:

fordeler:

+ rask, bra på spill

+ ser stilig ut

+ tåler mye (en venn av meg har sin i afganistan hvor det er mye støv og skitt i lufta og har brukt den på bondegården han bodde på før og aldri vært noe feil med den)

+ bra skjerm, jeg synes ihvertfall den var flott

+ mye utstyr (eks mikrofon og infrarød (kan sende bilder og musikk til f.kes mobiltelefoner)

ulemper:

- tung (om du skal frakte den mye)

- blir litt varm, nesten så jeg har brent meg noen ganger

- støyer lendel men er en fast lyd som ihvertfall jeg vendte meg til

- batteriet varte sjelden mer enn 2 og en halv time, er litt lite

jeg var ihvertfall fornøyd totalt sett og kan anbefale den, men den er kanskje ikke typisk "bærbar"...

Lenke til kommentar
Er interessert i erfaringer med Elitegroup. Har bl.a. høyrt dei har hatt masse feil med skjermane til bærbare tidlegare. Og at ved ev. service tek det lang tid. Ser helst etter negative erfaringer folk har hatt, for dei er mest interessane, men kom gjerne med positive.

Jeg har selv en G551 og har ikke vært så heldig med skjermen. Som du nevner kan det virke som om de har litt problemer der. Min er inne til reperasjon hos Multicom nå for andre gang etter at skjermen døde igjen. Men ellers er jeg superfornøyd. Uansett hvem maskin du velger fra ECS, så får du mye for pengene!

Multicom er forresten overlegne på support. :-)

Lenke til kommentar

Har også erfaring med G732 (sitter på en nå). Det mest negative med denne, er støyen, uten tvil. Men så lenge man fyller rommet ellers med lyd går det bra! Sitter man derimot med PC'n foran seg og TV'en bak der igjen, synes jeg støyen blir for drøy om man bare har TV-høytalerne å forholde seg til.

Et lite tillegg til Bamsemoms' innlegg: Jeg har bare brukt mikrofonen i teamspeak, dvs. det ble for mye feedback til at jeg brukte den noe mer. Kan dog sikkert fikses om man kjører lyden ut via eksterne høytalere.

Apropos høytalere; en test jeg leste av denne maskinen sa at lyden i de var ok for spillere som ikke krevde så mye kvalitet. Jeg synes ikke de holder mål i det hele tatt, så ikke regn med å få noe brukbar lyd såsant du ikke skal bruke egne høytalere.

Ellers synes jeg det er en fin-fin maskin til den prisen! Den har alt! Bare synd jeg ikke har finni noen win2K-driver til det trådløset nettkortet enda...

Lenke til kommentar
Ellers synes jeg det er en fin-fin maskin til den prisen! Den har alt! Bare synd jeg ikke har finni noen win2K-driver til det trådløset nettkortet enda...

Er det ikke et Realtek-kort som sitter i disse da? Om det er det, så skulle det vel ikke være så vanskelig.

Lenke til kommentar
Er det ikke et Realtek-kort som sitter i disse da? Om det er det, så skulle det vel ikke være så vanskelig.

Kanskje. Har aldri funnet ut hva slags kort det er. Har ikke søkt så mye heller da jeg ikke har noe trådløst hjemme, men takker for tipset! Kan prøve med driver til Realtek...

Lenke til kommentar

Kanskje. Har aldri funnet ut hva slags kort det er. Har ikke søkt så mye heller da jeg ikke har noe trådløst hjemme, men takker for tipset! Kan prøve med driver til Realtek...

Såvidt jeg vet sitter det Realtek 8180-kort i de fleste ECS-maskiner med 802.11b. Du kan jo teste iallfall. Driverne finner du her.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en ECS G736 som jeg kjøpte på digital impuls i januar i år. Hadde ikke annet enn problemer med den :(

Rett etter at jeg fikk den så oppdaga jeg at den nekta å fungere særlig stabilt i spill. Enten så fikk jeg blue screen, eller så bare avslutta spilla seg uten noen form for feilmelding så jeg ble sittende å stirre på desktopen i windows. Men siden jeg var i militæret, så måtte jeg leve med det en stund. Når jeg kom hjem på perm så stakk jeg innom digital impuls og fikk bytta begge ram brikkene som satt i. Da funka maskinen igjen i noen få dager, før den ble som før igjen. Ganske plagsomt.

Så gikk det en stund til før jeg kom hjem på perm igjen, og da bytta jeg begge ram brikkene på nytt, fordi de på digital impuls hadde funnet ut at den ram typen jeg hadde fått ikke passa sammen med maskinen. Jaja! Etter det så virka maskinen mye bedre.

Desverre varte det ikke så lenge før jeg fikk problemer igjen. Men denne gangen var det ikke ramen. Når jeg spilte, så ble plutselig grafikken korrupt. Det skjedde vanligvis etter ganske kort tid, f.eks mellom 5 og 15 minutter. Men på en god dag kunne det ta 2 timer. Maskinen var ikke ustabil eller noe selv om grafikken klikka. Det ble bare vanskelig å se noe mellom alle prikkene og strekene i tilfeldige farger rundt omkring på hele skjermen! Det stoppa ikke meg som regel, så jeg satt å spilte gothic 2 i mange timer selv om jeg nesten ikke så noe annet enn omriss av tinga. Ikke mye annet å gjøre på kaserna ;)

Men det var selvsagt de gangene jeg i det hele tatt fikk starta pcen. Veldig ofte når jeg skrudde den på, så starta pcen, men uten skjermen. Altså windows boota, men skjermen var av. Uansett hva jeg trykka på av taster, så fikk jeg ikke liv i skjermen. Kunne skru den av og på 20 ganger uten at det ble bilde på skjermen. Eneste som hjalp var å la den hvile i noen timer. Hvis jeg hadde hatt på maskinen en hel dag, så kom aldri skjermen på igjen før dagen etter. Fant ut at det å reboote var uaktuelt ihvertfall! Da ble det svart.

Neste perm igjen så ga jeg pcen til digital impuls og de sa det vanligvis ikke tok mer enn 3 dager før man kunne få igjen pcen. Etter en måned så hadde jeg fortsatt ikke fått den igjen, og det ville ta enda en måned før jeg kunne få igjen pcen fordi leverandøren dems ikke fikk tak i nye maskiner. Ble tilbudt å låne en G732 i mellomtiden, men det var uaktuelt så jeg ba om pengen tilbake. I løpet av rundt et halvt år, så hadde jeg nesten ikke fått brukt pcen fordi den aldri virka.

Kan ramse opp andre erfaringer med denne pcen:

1. Den var ganske støyende, og overdøvde den stasjonære pcen min.

2. Den ble utrolig varm! Ikke lurt å ha den på fanget uten tykke klær imellom. Brant meg et par ganger når jeg tok under den.

3. Batteriet varte ganske kort tid, 2 timer og 25 minutter hvis jeg ikke brukte den. Likevel imponerende med tanke på hvor mye strøm en sånn pc bruker.

4. Hastigheten var imponerende.

5. Hvis jeg prøvde å bruke funksjonen "skru av skjermen etter X antall minutter" i både windows og linux, så kom ikke skjermen på igjen hvis den stod noen timer. Når jeg rørte musa eller tastaturet så ble skjermen helt hvit. Alt fungerte i bakgrunnen, men kunne ikke se noenting. Måtte reboote eller skru av og på pcen for å få bilde igjen.

Jeg vet ikke om jeg hadde max uflaks, eller om det er flere som har hatt lignende problemer, men når de virker så er de veldig kjappe og fine pcer til sitt bruk.

Lenke til kommentar

Hei!

Har G732 og den har vært helt topp...inntil for en mnd siden, men det skyldtes nok et fall fra 1,20m :(

Men den har hele tiden vært stabil og kjapp! Kjøpte min hos tildigere pcmax, og fikk høre fra multicom at ECS ikke videreførte garanti fra netshopper som hadde gått konkurs. ontaktet da it24.no, som tok min sak, og maskinen min er vel i tyskland eller england nå. Utrolig hvor mye hyggeligere de små webshoppene er enn de større...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...