Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ICMP og skandiabanken -> brannmuren stopper


Anbefalte innlegg

Har nå sittet i mange timer for å få brannmuren riktig konfigurert med skandiabanken. (D-link DI-614+)

 

Problemet er at når man har valgt sertifikat så stopper siden å laste (page cannot be found)

 

Puttes maskinen i DMZ fungerer det utmerket, men skulle da tro dette var unødvendig. (og veldig lite praktisk)

 

I loggen så ser det ut som det er en ICMP pakke som blir stoppet. ICMP pakker kjører jo ikke noe spesiell port, så hvordan kan jeg slippe gjennom dette uten DMZ?

 

UPNP settings står på. (måtte det for å kunne sende filer via webskjema og sende mail på smtp med brukernavn/passord)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
virker veldig rart at icmp skal ha noe med dette å gjøre... kan du ikke bare la ruteren svare på ping, hvis det er det?

Har prøvd det uten hell, men nå fant noe rart (!)

 

Win XP maskinen via trådløst har ingen problemer. Den maskinen med problemer når den ikke ligger i DMZ kjører win2k på kabel.

Endret av Akke
Lenke til kommentar
Routeren min svarer ikke på - eller slipper gjennom ping... Jeg kjører Skandiabankens webside så det suser her! Tviler på at ping har noe med saken å gjøre!

 

timtowtdi

Kjører du XP? Virker som problemet kun gjelder win2k. Er det ikke sånn at XP benytter UPNP i større grad enn win2k og at dette kan være en mulig forklaring?

 

Som sagt, settes maskinen utenfor firewallen funker det uten problemer.

Lenke til kommentar
Routeren min svarer ikke på - eller slipper gjennom ping... Jeg kjører Skandiabankens webside så det suser her! Tviler på at ping har noe med saken å gjøre!

 

timtowtdi

Kjører du XP? Virker som problemet kun gjelder win2k. Er det ikke sånn at XP benytter UPNP i større grad enn win2k og at dette kan være en mulig forklaring?

 

Som sagt, settes maskinen utenfor firewallen funker det uten problemer.

Jeg bruker XP. Har disablet UPnP på PC og router, skjønner ikke hva jeg trenger den til, så vekk me'n.

 

Men er det åpent for https i routeren da? Dvs. port TCP/443

 

Kan egentlig ikke skjønne helt hva problemet her kan være, har hatt samme router som deg med default settinger - W2K og XP på klientene - og det har funket uten problemer!

 

timtowtdi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...