Christian_ Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 http://www.itavisen.no/art/1300763.html Jeg har tenkt å reinstalere XP home for å lage en egen partisjon til os for at jeg lettere skal kunne reinstalere XP... Det jeg lurer på er: vil dette fungere da?? noen som har prøvd? og hvor stor partisjon bør jeg leggi windows på?? hvor mange gb liksom? takk for alle seriøse svar. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 (endret) Jeg har prøvd dette selv men det gikk ikke hos meg. Har originalen av XP og ønsket å unngå maxgrense ved reinstallasjon. Er det ikke 8 ganger tro? Eller er det 8 ganger ny hardware? Ikke vet jeg men det gikk hvertfall ikke. Jeg formaterer og reinstallerer ofte men 1 dag greide jeg ikke å aktivere windows elektronisk lenger. Måtte da ringe microsoft og taste inn koden som fulgte med XP ved kjøp. Har formatert flere ganger etter dette og tror grensen på reinstallasjon ble fornyet med nye 8 ganger. Hvis det stopper opp en dag, ring microsoft så fikser de det. Sveinl. Endret 12. juli 2004 av Sveinl Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 12. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2004 (endret) men limte du den inn i sikkerhetsmodus da? tror man må gjøre det... noen andre som vet? Endret 12. juli 2004 av chs89 Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 12. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2004 Er forresten denne typen aktivering lovlig? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Ja, dette er fullt lovlig. Du bryter ingen lover om du tar å hopper over aktiveringen fordi du allerede har gjort den. En Windows partisjon bør helst ligge et sted mellom 10-20GB eller mer. Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 12. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2004 OK! Men jeg har ikke fått svar på om det er helt sikkert at det virker..... Må jeg lime inn filen i sikkerhetsmodus? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 OK!Men jeg har ikke fått svar på om det er helt sikkert at det virker..... Må jeg lime inn filen i sikkerhetsmodus? Ja, det burde gå an å gjøre det i sikkerhetsmodus. Om det fungerer vet jeg ikke, men har hørt at det skal gå Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Det går helt fint, har gjort det flere ganger. Bare ta en kopi av wpa.dbl fra c:\windows\system32 - og lagre den f. eks på en diskett. Når du har innstallert xp på nytt, er det bare å legge den tilbake på samme sted Lenke til kommentar
wil Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Windows partisjonene mine ligger på 20 gb her. funker bra det. alle mine partisjoner er på 20 GB faktisk bortsett fra 2 stykker. chs89: når det står på itavisen.no at det går an så gjør det vel det. har selv aldri prøvd dette. du kan vel bare lime fila inn i samme mappe som du kopierte den fra i vanlig modus regner jeg med. tror ikke du må inni Safe mode nei. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå