^aM^ Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Hey, bare lurer på et par ting angående lover rundt p2p. Sist jul hørte jeg at det var lov å laste ned musikk fra nette selv om kilden var en piratkopi i utgangspunktet, jeg hørte også noen rykter om at etter første jannuar i 2004 skulle dette bli ulovligt(pga ny lov), men så leste jeg en artikkel på www.itpro.no som ble skrevet i mai 2004 om at det fremdeles var lovligt å laste ned musikk, dette skulle vist nokk gjelde film også. Artikkelen sa også at det eneste som var ulovligt med p2p var å dele kopi beskyttede filer. Er det noen her som har peiling på hvordan lovene er på dette punkte? denne posten kan vøre litt feilpostet, men det angår jo programmer så jeg var ikke sikker på hvor jeg skulle poste. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
espenfjo Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Etter som jeg har forstått lovene kan du laste ned film og musikk men ikke programvare/spill som er kopibeskyttet. Lenke til kommentar
^aM^ Skrevet 12. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2004 okok, det jeg og tror. Noen flere som har noe kan si noe om dette? Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 (endret) Du har ikke lov til å dele opphavsbeskyttet materiale. Edit: Det var sagt ja. Endret 12. juli 2004 av RolfOve Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 er ikke all musikk og film og copyrighted? Lenke til kommentar
^aM^ Skrevet 12. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2004 gamer-guru, du kan laste ned kopi beskyttet musikk og film, men du kan ikke dele den igjen. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 gamer-guru, du kan laste ned kopi beskyttet musikk og film, men du kan ikke dele den igjen. That's right, med mindre en eller annen politiker bestemmer seg for å gjøre livet surt for nedlasterne (som Valgerd prøvde på...) Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 og du tror våre politkere er smart nok til å koble nedlastning og tapte skatter? Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 da så...er bra det finns noen som driter i de reglene da! ellers ville det ikke være mye å laste ned... Lenke til kommentar
^aM^ Skrevet 12. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2004 hehe, vell er jo best å holde seg på lovens side, selvom vi utnytter den litt i ny og ne Lenke til kommentar
audunr Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Det er sagt allerede, men men: - Åndsverkloven åpner for at du kan kopiere offentliggjorte åndsverk. Åndsverk vil være slikt som musikk og film. - Unntaket er programvare. Du har ikke rett til å kopiere programvare. Bakgrunnen for dette finner dere i Åndsverklovens §12: http://www.lovdata.no/all/hl-19610512-002.html#12 Den endringen trådstarter snakker om, er det såkalte Infosoc-direktivet. Et poeng her er at åndsverket du kopierer, må være lovlig fremstilt. MVH Audun Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 huff, dette har vert oppe alt for mange ganger .. ned = ok... opp = fy fy Lenke til kommentar
Marti Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Hmm... Jeg deler ikke en dritt på P2P nettverk, men laster som faen. Weee Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 jeg personelig DRITER i disse reglene.. laste ned som faan å deler alt Lenke til kommentar
INTERcEPTOR Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 jeg personelig DRITER i disse reglene.. laste ned som faan å deler alt Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Det er ingen som gidder å stoppe deg i å dele her i Norge (enda...). Men mindre du har lagt ut flere gb med jazz-musikk hos NetCom da Lenke til kommentar
am3k Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Bredbåndstilbyderen i bygda vår har hentet inn en såkalt "nettverksekspert" som skal rydde opp i nettverket da spes. P2P Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Hmm... Jeg deler ikke en dritt på P2P nettverk, men laster som faen. Weee Akkurat derfor jeg liker DC++. Der MÅ man dele for å få noe. Lenke til kommentar
Marti Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Ikke ødelegg stemningen! Neida . Skal laste ned DC++ nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå