gle Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Hei Noen som kan gi meg en enkel framgansmåte for hvordan jeg får lagt inn norsk ordbok i OpenOffice, kører Mandrake 10.0. Har prøvd å følge diverse framgangsmåter jeg har funnet rundt på nettet men uten suksess. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 vel, ordlisten er ikke vansklig å instalere. men dersom du skal ha den norske oversettingen, det er verre. men først må du instalere myspell-no "Norwegian bokmål dictionary for myspell This is the Norwegian bokmål dictionary for myspell spellchecker which is currently used within OpenOffice.org and the mozilla spellchecker." og/eller aspell-no "Norwegian dictionary for aspell Those are the Norwegian dictionaries, to be used with aspell to check and correct spelling in Norwegian texts." i openoffice aktiviserer du det under "tools - options -language settings - writing aids" Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 (endret) Det er ikke lett å installere norsk stavekontroll på enten linux eller i windows. Den eneste måten jeg fikk det til på tilslutt (på begge operativssystem) var å legge inn språket rett etter du har installert openoffice/staroffice (altså uten å starte programmet). Hvis ikke får du ikke valgt norsk som standardspråk. Forresten, har ikke du rettighet til å få deg en gratis lisens til Staroffice? Jeg får gratis lisens av Universitet i Bergen. Edit: Dårlig skrevet, er trøtt, men du tar poenget : Endret 13. juli 2004 av RolfOve Lenke til kommentar
gle Skrevet 14. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2004 ok, jeg får prøve videre. Vet ikke om jeg har noe rettigheter til gratis lisens på StarOffice, får ikke noe gjennom NTNU i alle fall. Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 (endret) If you are a student, researcher, staff, or faculty member you can download StarOffice for free from Sun's Software Download Center. Login into the Sun Software Download Center by using your user name and password. If you do not have a user name or password for the Sun Software Download Center please register. http://www.sun.com/products-n-solutions/ed...staroffice.html Endret 14. juli 2004 av RolfOve Lenke til kommentar
gle Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 Det høres jo flott ut, men hva er forskjellen/fordelen med dette i forhold til OpenOffice? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Det høres jo flott ut, men hva er forskjellen/fordelen med dette i forhold til OpenOffice? StarOffice er offisielt støttet av det bitte lille programvarehuset Sun, mens det er OpenOffice.org-teamet som har stått for størstedelen av programmeringen (om du sjekker litt etter, så heter programfila til openoffice soffice(.exe på windows)). Jeg syns selv at StarOffice henger litt etter OpenOffice, men du får endel fine tilleggsting i StarOffice, f.eks. cliparts og fonter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå