Gå til innhold

Play.com? Bra handel?

Izor

Anbefalte innlegg

Har kun positive erfaringer med play. Har kjøpt omlag 100 filmer der det siste

året, og kun en gang har det tatt lengre enn en ukes tid (men den gangen tok

det forøvrig veldig lang tid = ca. en og en halv måned :dontgetit: ).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har kjøpt Stargate sesong 2-3 derfra, 2'rn tok det 2 uker før kom den det er fordi posten er treige med å få orden på hva jeg skal betale i moms.

sesong 3 har jeg ikke fått enda og det er vel 6 dager siden orderen ble posted, så jeg må vel vente minst 1 uke til

Lenke til kommentar

Husk å være litt forsiktig når man bestiller fra England (som er hvor play.com ligger), fordi de er grusome når det gjelder klipping. Filmer som Mulan og The Matrix er klippet her. Så skjekk på www.dvdcompare.net og www.bbfc.co.uk før man bestiller.

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar

Tja. Som regel er det lite klipping som blir foretatt. Jeg bryr meg lite om at det

mangler noen skallescener i Matrix ;) .

En fordel med å bestille fra England er at mange av filmene har norske

undertekster, noe som kan være greit hvis du ikke er helt stødig i engelsk.

Lenke til kommentar
Hvis man vil ha norske undertekster er det vel generelt sett best å handle i Norge. Veldig sjeldent det jeg handler i England har noe sånt, når jeg tenker meg om. Men det kan man heldigvis sjekke før man kjøper, så...

Jeg har lagt merke til at noen filmer som ikke blir listet med norske undertekster likevel har det når de kommer i posten. Det virker som det er en rutine de kunne skjerpet litt inn på.

Lenke til kommentar
Tja. Som regel er det lite klipping som blir foretatt. Jeg bryr meg lite om at det

mangler noen skallescener i Matrix ;) .

For meg er det myyye klipping, men så er jeg litt mer interessert i den typen filmer som lettere blir klippet enn folk flest.

Bryr seg ikke om det mangler noen skallescener i Matrix.... BLASFEMI!! :p

Lenke til kommentar
ja og nei, skal du slippe moms må du bestille under 200.-=ca.£15

men de sender altig pakker vær for seg.

Er ikke det selvmotsigende?

Om du bestiller 3 for £20, og filmene sendes hver for seg, vil vel ikke hver pakke merkes med £20-verdi?

Om jeg bestiller filmer for 1000 kr, og de kommer hver for seg, slipper jeg vel moms? Er vel det som er meningen med å splitte ordren...?

Lenke til kommentar

noen som har bestillt annet enn filmer på play.com? ser de selger en del artige gadgets til en rimelig penge, men iløpet av de siste ukene har det kommet opp en tekst at de kun shipper innen UK?

Det er jo litt teit,,,

Lenke til kommentar
ja og nei, skal du slippe moms må du bestille under 200.-=ca.£15

men de sender altig pakker vær for seg.

Er ikke det selvmotsigende?

Om du bestiller 3 for £20, og filmene sendes hver for seg, vil vel ikke hver pakke merkes med £20-verdi?

Om jeg bestiller filmer for 1000 kr, og de kommer hver for seg, slipper jeg vel moms? Er vel det som er meningen med å splitte ordren...?

Joda, men som nevnt kan du får problemer dersom du møter på feil postbetjent. Har selv opplevd at de "samler" og vil ha inn moms. Dette har jeg senere forstått at de ikke har lov/rett til og de gir seg mest sannsynlig dersom du protesterer. Når det er sagt har ikke dette vært noe problem for andre jeg kjenner som har bestilt fra play.com.

Men for å unngå slike problemer har jeg heller bestilt filmene enkeltvis etter denne lite hyggelige opplevelsen, det blir ikke noe dyrere da frakten uansett er inkludert i prisen på selve filmen(eller "fraktfritt" som de kaller det).

Lenke til kommentar

Playcom er førstevalget. Bare gode erfaringer. Kjøpte nettopp et box set, og da ble det moms...for å svare på det spørsmålet.

Utvalget er stort sett bra, men hvis det er noe jeg ikke finner hos playcom har de det ofte hos HMV.(særlig Cder) Omtrent like bra på alle måter, bare et lite hakk dyrere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...