Izor Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Vurderer å oppgradere film samlingen min å lurer på om det er noen som har handlet på play.com? hva blir porto osv.? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 jeg har kjøpt noen ti talls filmer derfra, og så lenge du kjøper filmer som er under 200 norske koster det ikke noe ekstra Lenke til kommentar
kindings Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 (endret) Har også kun positive erfaringer. Så lenge du holder deg under 200 som han over sier; dvs du betaler du ikke noe ekstra, frakten er inkludert i den prisen som er oppgitt på sidene deres. De sender også hver film hver for seg, så med mindre du er uheldig med postfunksjonæren betaler du ikke moms selv om de får flere filmer om gangen. Dog har jeg selv opplevd at posten har "samlet" filmer som kommer samtidig, i ettertid har jeg lært at de muligens ikke har lov eller rett til å gjøre dette. Endret 12. juli 2004 av kindings Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Helt super butikk. Skjer det noe galt (sjelden), yter de topp service allikevel. Du har filmene i postkassa etter ca. 4 - 7 dager tror jeg (har bestilt mange ganger, men det kan variere litt). Bare husk å holde deg under 200 kroner i forhold til Tollvesenets egne kurser. http://www.toll.no/bin/tvinn_valuta.pl Lenke til kommentar
Izor Skrevet 12. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2004 Men hva skjer når du overskrider 200.- ? Hva menet du foresten m,ed at du slipper å betale moms? Lenke til kommentar
kindings Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 (endret) Men hva skjer når du overskrider 200.- ? Hva menet du foresten m,ed at du slipper å betale moms? Dersom du overskrider 200 må du betale 24% moms til den norske stat. Under 200 kan du importere momsfritt. Dette gjelder sef ikke bare fra play.com, men generelt. Noen varer kommer det også "vanlig" toll på i tillegg, men det blir stadig færre varer. Data(inkl film/musikk), sykkeldeler og klær er definitivt tollfritt, men ikke momsfritt som sagt. Finnes mer utfyllende lister og forklaringer på www.toll.no. Det er forøvrig ikke mange filmer hos play.com som koster over 200, det er mest samle-sett etc som overstiger 200. Du må også legge til fortollingsavgiften til posten i tillegg til de 24% dersom du bestiller for mer enn 200, den er på 100 eller 150 kr(husker ikke helt), du _kan_ gjøre det selv for, men du må fremdeles betale en liten avgift på 60 eller 70 kroner. Det er litt mer arbeid enn å la posten gjøre det. Dvs ender du over 200 svarer deg seg å samle for en større bestilling, hvis ikke risikerer du at det blir dyrere enn i Norge. I den senere tid har jeg som regel sjekket elkjøp etc før jeg har bestilt filmer dersom det ikke er noe spesielt da, pga de kjører somregel bra priser på nye filmer. Men som sagt, alt under 200(dvs det meste) kommer hjem i postkassen uten noe mer kluss. Endret 12. juli 2004 av kindings Lenke til kommentar
Izor Skrevet 12. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2004 Hvordan er det med betaling? Regning? Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Man må betale med kort (Visa eller MasterCard, f.eks.) når man handler fra Play.com. Jeg vet ikke om noen har nevnt det, men Play.com sender alle filmene i hver bestilling separat. Det er jo veldig greit. Lenke til kommentar
Izor Skrevet 12. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2004 (endret) Er det eneste mulighet? Endret 12. juli 2004 av Izor Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Jeg har brukt play.com en rekke ganger. De leverer fort og greit. Anbefales Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Det er ett negativ aspekt ved play.com. De har ikke allverdens utvalg. Hvor mange ganger har ikke jeg måtte snu meg til amazon.co.uk eller barnesandnobles.com for å få det jeg vil ha? Det syns jeg er litt dårlig. Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 (endret) thunderdvd.com du får det tollfritt over 200 kroner derfra.. men ikke gå over 1000 kroner.. da sliter du. PS: du trenger sonefri spiller. Endret 13. juli 2004 av Xanitra Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 thunderdvd.com du får det tollfritt over 200 kroner derfra.. Hvorfor det? Lenke til kommentar
kindings Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 thunderdvd.com du får det tollfritt over 200 kroner derfra.. Hvorfor det? muligens dersom du velger DHL opsjonen Men du er uansett pliktet til å betale moms, dvs du kan få krav fra tollvesenet dersom ikke DHL sine rutiner har sviktet stort. En annen mulighet er at postens rutiner har sviktet. Utover dette kan de enten "lyve" mht beløpet de oppgir på pakken eller sende den som "gave", da tror jeg beløpet er noe høyere. Ellers har de faktisk ingen mulighet til å sende lovlig tollfritt(dvs momsfritt i dette tilfellet) inn i Norge. Dersom frakten er spesifisert blir denne trukket fra beløpet, da man sef ikke skal betale moms på denne. Dvs det er også en mulighet at selve filmen har kostet rett under 200, men at det med frakt har blitt over 200? La merke til at frakten fra dem var relativt dyr. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Jeg har brukt play.com en rekke ganger. De leverer fort og greit. Anbefales Jepp, gode priser. Men merk at det er en engelsk butikk, dvs at de fleste filmene har ikke norsk subtitles, om du bruker det. (ingen av filmene jeg har kjøpt har det) Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 (endret) play.com selger sone 2 filmer. De har skilt ut sone 1 filmer i en egen nettbutikk http://www.playusa.com/ Har bestilt mye fra dem og har og har bare gode erfaringer med dem. Du kan også bestille fra Dvdstrax som også er en nettbutikk og anbefale. men her blir det litt dyrere da de tar frakt i tillegg på 35 kr pr film. På mesteparten av sone 2 filmene så er det som regel norske subtiles. Edit leste litt feil på ett innlegg Endret 13. juli 2004 av Lugmeister Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Play er nå en av favorittbutikkene mine. I den siste tiden har jeg stadig kommet over billig-binger i norske butikker, dog (typisk "3 filmer for 300,-" eller lignende tilbud), og da sitter lommeboka løst om det er noe jeg liker der. Som regel er det lite. Play er en meget sikker måte å handle film på. Har hatt problemer 2 ganger i løpet av de snart 100 filmene jeg har kjøpt der, og de har kommet til unnsetning øyeblikkelig og mer høflig og imøtekommende enn de aller fleste butikker i norge. Jeg handlet litt for kamerater også der, og de handler nå selv der med egen konto. Jeg bare lurer på hvor lenge de klarer å holde det gående. Håper det blir en stund til. Utvalget er kanskje ikke verdens beste, men du finner mye der. Ellers bruker jeg også www.DVDboxoffice.com i Canada av og til. Kjøpte alle LOTR Filmene der blant annet, Bladerunner spec. ed. og en av Matrix filmene. Lenke til kommentar
Izor Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 Ser det er mange som har kjøpt på play.com betyr det at dere er over 18 år? Må jo være det for å ha visa Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Jeg bytter mellom mammas og pappas sånn at de får et inntrykk av at jeg bruker halvparten så mye penger som i realiteten. Ellers liker jeg eBay.com mye bedre enn Play.com. Det er så mye billigere på auksjon ofte. Krever bare litt mer tid. Nå nettopp kjøpte jeg åtte Kurosawa-filmer (11 disker i to fine pappesker) for åtte kroner, pluss en del i frakt, men grisebillig uansett. Det er så mye gøyere å handle også. Men man bør ha PayPal-konto, da. Og da trenger man Visa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå