Erlendz Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Jeg sliter med ett vanvittig irriterende problem med Windows XP home edition. Problemet er at når jeg bytter cder får jeg ofte fram ei feilmelding der det står: "Windows - Feil Volum Feil volum i stasjonen. Sett inn volum...... i stasjon X:" Meldingen gir meg 3 ulike alternativ: Avbryt, Prøv på nytt og fortsett. Hvis cden windows maser etter ikke er i får jeg fram meldingen på nytt igjen uansett hvilket alternativ jeg trykker på. Trykker jeg avbryt plinger den samme meldingen fram igjen osv. For å ta ett eksempel: Nå satt jeg nettop og installerte splinter cell 2 pandora tomorrow. Etter at installasjonen var ferdig med cd 1 fikk jeg melding om å sette i cd 2. Dette gjorde jeg og installasjonen fortsatte. Etter noen sekunder dukker windows opp med denne meldingen og påstår den trenger cd 1. Installasjonen til splinter cell fortsetter og jeg kan intet gjøre med denne feilmeldingen. Det hele ender med at drittn henger seg og jeg får feil i splinter cell installasjonen og må gjøre hele drittn på nytt igjen. Og vi vet jo hvordan det går........ Dette skjer svært ofte. Skjedde også de 4 første gangene jeg skulle legge inn thief3. Jeg har formatert siden den gang og problemet er fortsatt her. windows var oppdatert når jeg skulle legge in thief 3 men ikke nå. Så det er ikke problemet. Hjelp? Kan jeg fjerne denne meldingen? Er seriøst rett før jeg kaster hele pcen ut av vinduet og kjøper en mac. Er så vanvittig lei av windows Lenke til kommentar
TCi Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Grunnen kommer vel at du bruker Daemon Tools regner jeg med. Det letteste er vel å lage flere virtuell cd-rom'er istedet for å bare bruke en. Lenke til kommentar
stout Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Google er din venn: "Sounds like you have autorun disabled. here is how to work around this. When it asks for disk 2, open my computer and eject the cd. NOW, press F5 untill the empty cd rom drive shows that it is empty. then put in disk 2. Repeat this process until finished." "When you insert the CD make sure the CD-drive is ready before clicking on “OK”." I tillegg kan du prøve å starte installasjonen manuelt fra cden, eller alt-tabbe og lukke autorun-menyen før installasjonsprogrammet er ferdig med cd 1. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå