petterg Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Finnes det noen enkel måte å gjøre dette på? Har et word dokument med tekst, bilder og layout over flere sider. Har et quark dokument med diverse toptekst/grafikk, bunntekst/grafikk og vannmerke. Disse to dokumentene skulle vært sammenslått til ett dokument før printing. (Det spiller ingen rolle om resultatet er quark, word. (Eller pdf hvis det forenkler noe.)) Den mest fornuftige løsningen jeg har kommet fram til foreløpig er å printe ut quark dokumentet i mange eksemplarer, legge arkene tilbake i magasinet, og printe word dokumentet på samme ark... Det må da finnes noe bedre! Om man klipper ut fra word og limer inn i quark forsvinner tabeller, grafikk, fonter og layout. Om man vil klippe fra quark og lime inn i word må man ta ett og ett objekt, og all layout forsvinner. Noen forslag? -pg Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 (endret) Kjør ut pdf av quark og word dokumentet, dette limer du sammen til en pdf-fil i Acrobat.!. Enkelt og greit! Endret 12. juli 2004 av kvikks Lenke til kommentar
petterg Skrevet 12. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2004 Godt forslag. Takk! Hvordan får man konvertert word -> pdf på mac (os x)? I windows var det bare å velge pdf writer som printer, og skrive ut... (Har ikke lisens på windows versjonen av Acrobat lenger.) Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 (endret) Godt forslag. Takk! Hvordan får man konvertert word -> pdf på mac (os x)? I windows var det bare å velge pdf writer som printer, og skrive ut... (Har ikke lisens på windows versjonen av Acrobat lenger.) I OS X Panther kan du lage PDF direkte ved option klikk på en fil, du kan også sette opp action folder som lager pdf... gjøres ved at du aktivere hot folder. Da er det bare å droppe filene som skal til pdf i den mappen du definere som hot folder. Har du acrobat på mac kan du bare bruke Adobe PDF som printer når du printer fra word... Men word da? det er jo skrekkelig... fått det fra en kunde? fikk for ikkje så lenge siden inn en to bøker på over 1000 sider i word, fila var over 1 gb.. det var ille... Endret 12. juli 2004 av kvikks Lenke til kommentar
petterg Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 Jeg må ha vært fryktelig trøtt i går! Var sikker på at det ikke fantes noen PDF printer da jeg skulle printe fra word, men den var der i dag, så da er problemet løst. Mange takk! Du gjettet riktig, det er en (stor) kunde som bruker MS office til alt. De er flinke til å kjøpe 200 lisenser på det nyeste av det nye fra MS. Dette tekstbehandling/layout er ikke min side heller. Holder meg for det meste til server/netverks drift, men i disse ferietider må man gjøre litt utenom det vanlige. Har fundert litt på hvordan jeg kan få overbevist denne ekstremt konservative kunden til å bytte ut office. Er ikke sikker på hva de brude ha bytta til heller. Begynner de med quark kan man jo risikere at de ikke lenger har bruk for de tjenestene folk her i huset leverer i dag. Sånn sett er det bra at de bruker MS, men det blir stadig problemer når man får dokumenter fra dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå