halvardm Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Morn morn alle sammen! Det er en liten ting jeg lurer på: Jeg har en side der jeg må bruke overflow: auto. Bakgrunnen er et bilde så jeg kan ikke repetere det nedover. Hvis jeg ikke repeterer det kommer det kvit bakgrunn der jeg må scrolle ned for å se.. Hvordan kan bilde bare stå stille og teksten går nedover.. Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette? Lenke til kommentar
Rescudo Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 (endret) #id { background-image:url('url/til/bakgrunn/relativ/til/plassering/av/css/dokumentet'); background-attachment:fixed; overflow:auto; } Sånn omtrent? Endret 12. juli 2004 av opix Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 IE støtter vel ikke position:fixed og lignende, så da må du finne på noe annet. Lenke til kommentar
Rescudo Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Den støttes ihvertfall i IE for min del... Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 (endret) Nei. (min feil) Endret 12. juli 2004 av Marvil Lenke til kommentar
Rescudo Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 (endret) *nevermind* Endret 12. juli 2004 av opix Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Mulig background-attachment:fixed; støttes, har ikke sett nærmere på det. Ville overraske meg om IE støtter det, egentlig. Lenke til kommentar
Rescudo Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Fant det i et eksempel på w3schools... http://www.w3schools.com/css/tryit.asp?fil...ound-attachment I IE vises denne som den skal... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Mulig background-attachment:fixed; støttes, har ikke sett nærmere på det. Ville overraske meg om IE støtter det, egentlig. Den støttast av IE ja, men position:fixed; derimot er litt snål, den vil KUN forholde seg til viewport, og ikkje til elementer. Lenke til kommentar
Rescudo Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Hvorfor bruke position:fixed når man kan bruke background-attachment:fixed? eller støttes ikke sistnevnte av andre enn IE? Isåfall kan man jo lage tre stilark, et for IE og et for andre, og et stilark som inneholder felles ting. Slik gjør jeg det når ting ikke ser likt ut i IE og andre nettlesere ihvertfall. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Det var ikke snakk om å bruke position:fixed; i stedet for background-attachment:fixed;, men et spørsmål, fra meg, om hvorvidt IE støttet det eller ikke. Lenke til kommentar
Rescudo Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 (endret) ah, skjønner. Sikkert bare jeg som leste over for fort Endret 12. juli 2004 av opix Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 12. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2004 Takker for svar.. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Ang. IE og position fixed: http://devnull.tagsoup.com/fixed/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå