Gå til innhold

TES: hus i morrowind

Anbefalte innlegg

jeg ønsker meg et hus hvor jeg kan legge fra meg ting og inrede slik som jeg vil.

er det bare å drepe folka som bor i det huset du vil ha også kalle det for ''ditt''?

leste noe om noe mark og recall spell for å komme seg tilbake til ditt hus, men hva betyr det ( er ny bruker av morrowind så jeg er ikke helt utlært ennå ) ??

håper noen kan forklare for meg........ :thumbup:

ps jeg har hatt 3 forskjellige ''rustninger'' leather, chitshin (trur det staves sånn) og nå har jeg steel, er det noen som har bedre armor rating en det ?

Endret av figure_02
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I teorien kan man drepe innehaveren av et hus, og kalle det "ditt". Du kan legge dine ting der, sove der, osv, osv.

Men for å få et "ordentlig" hus, må du gjøre flere oppdrag for en av "the Great Houses" (enten Televanni, Redoran og Hlallu). Når du har gjort mange oppdrag for et av husa, vil du få muligheten til å få et eget hus.

Mark og recall-spell fungerer slik at hvis du kaster en mark-spell i huset ditt, vil du kunne komme rett tilbake dit (uansett om du er i langt, langt i ødemarka), hvis du kaster en recall-spell.

De tre rustningene du nevner der, er langt i fra spillets beste. Glass-armour, ebony-armour og daedric-armour er veldig mye bedre.

:)

Lenke til kommentar

Mark/recall vil si at bruker en spell som heter mark et sted du ønsker å returnere til. Så bruker du recall hvor som helst i ødemarken og du vil returnere til "mark."

Det beste ville nok vært å finde noen items med mark eller recall på. Da trenger du ikke være noe god i magi.

Ang. rustning: Armor typen har ingen ting å si for armor-ratingen din. Armorer er delt opp i tre typer: light, medium og heavy. Hvis du ser på major/minor skillsene dine vil du se at du antagelig har bedre skills i en av typene. Da vil du få bedre rating uansett hvis du bruker armor av den typen. Det finnes jo også unarmored skillen dvs at du ikke bruker armor i det hele tatt.

Lenke til kommentar
[url="http://www.gamersroam.com/"]http://www.gamersroam.com/[/url] -> Downloads -> Dwellings and Houses

Der finner du masse hus-mods. :D

Og ja, som folk har sagt her, du kan fint drepe en i et hus og kalle huset ditt eget. Bare sørg for at ingen ser deg drepe vedkommende, da dette gir deg bounty og alle verdens vakter kommer etter deg (det står "Your crime has been reported!" nederst når du blir oppdaget).

Og ang. armor: Hvis du har Light Armor i level 100 og Heavy Armor i level 5, kan du ha mye i armor rating når du har light på deg, men 0 eller 1 Armor Rating med heavy armor. Men hvis du har level 100 i både Light Armor og Heavy Armor, kan du få opp til 200-og-et-eller-annet i armor rating med den beste Heavy Armor'en, men den beste Light Armor'en gir "bare" litt over 40 i Armor Rating (Etter det jeg vet, men jeg har begge expansions, så kan hende du ikke har den armoren), så alt i alt er Heavy Armor den som gir best beskyttelse.
Og vi har jo selvfølgelig Unarmored, men det er ikke noe å satse på - med mer eller mindre du laster ned en mod som gjør at du blir flinkere til å dodge uten noe armor. Til og med Unarmored i level 100 er Armor Rating'en ganske liten.

Og det finnes noen items med Mark og Recall i spillet, så du trenger ikke å være god i magi for å kunne bruke dem - men du kan kun sette én mark om gangen, så selv om du kan teleportere deg til huset ditt hvis du har satt et Mark der, så må du gå tilbake (eller Stilt Strider, Mage Guild Teleport etc). Hvis du da ikke vil bruke konsollen og rett og slett bare "plassere" deg der du vil (det gjorde jeg andre gangen jeg rundet spillet, var litt lei av å gå i konstant rute mellom Ashlands langt oppe i nord og huset mitt ved Balmora).

Mange som mener at det er kun Light Armor og Heavy Armor som er noe, at Medium Armor er for tung i forhold til sin Armor Rating. Light Armor og Heavy Armor har dessuten mye fler/bedre artifacts enn Medium, men Medium har til gjengjeld en av de beste artifacts i spillet da. Tror ikke jeg skal si mer, vil ikke komme med spoilers... ;)

Og som en liten slutt - det staves Chitin :yes:

Edit: La til litt info. Endret av ProZaC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...