PeeJay Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Ai. Sinna nå. For et par uker siden krasjet den ene disken min, en 100GB WD. Dette førte til at jeg ikke fikk startet Windows og at Windowslogoen aldri kom opp. Jeg satte disken i en annen PC som slave for å sjekke den, men den dukket ikke opp i Windows utforsker (selv om den dukker opp i bios). Da jeg gikk inn på computer administration vistes den med utropstegn foran og lot seg ikke fikse med Windows' innebyggede funksjonalitet. Dermed ble det bestilling av en ny disk - en WD 120GB. Formaterte og installerte en clean WinXP for bare en drøy uke siden. I går kveld brukte jeg PCen som vanlig - overførte sanger til iPoden og tok shut down på vanlig måte. I dag har det ikke dukket opp noen Windowslogo i det hele tatt, selv etter tjue minutters venting. Noen som har peiling på hva som kan være galt? Jeg gidder ikke å ofre enda en disk Lenke til kommentar
PeeJay Skrevet 12. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2004 Hm. Og plustelig kimet Windows' oppstartslyd gjennom hele leiligheten; en god time etter sist oppstartsforsøk. Mon tro om jeg noen gang tør å slå den av igjen... Lenke til kommentar
PeeJay Skrevet 14. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2004 For interesserte: I går brukte maskinen over tre timer på å boote. Jeg googlet litt etter "slow boot windows xp" og fant ut at flere hadde trøbbel med de nyeste driverne til nVidia. Jeg avinstallerte derfor dem og la inn noen eldre drivere. Nå booter den på sekunder igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå