Gjest Slettet-10579 Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Har et irriterende problem, hvor PC`en restarter i stedet for å slå seg av. Jeg er ikke helt sikker på om problemet kom etter at jeg installerte Catalyst v.4.7 eller SuSE v.9.1 som dual-boot. Er det noen som har en løsning? Det er jo greitt at PC`en skrur seg av når jeg vil det, og ikke restarter. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Det samme skjedde meg for en tid tilbake. Det viste seg at det var driveren til nettverkskortet som var koblet til internett som forårsaket det. Hvis jeg dro ut nettverkskabelen når jeg skrudde av maskina gikk det bra - den forble avskrudd... Hvis jeg ikke gjorde det, startet den på ny etter et par sek. Jeg løste problemet med å koble nettet til nettverkskort nr. 2 i maskinen Lenke til kommentar
wil Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 hadde akkurat det samme problemet da jeg fikk mitt D-Link DWL-520+ trådløst nettverkskort. satt det inn og kom til Windows. ville jo seff slå av maskina igjen å dette funka liksom ikke noe særlig. ville bare restarte. spurte på forumet her og fikk fine svar. men fant løsningen selv etterhvert. måtte bare gå inni bios en tur først. dette var det jeg gjorde for å fikse problemet: gå inni Bios. Del eller F2 gå til Power Management Features->Set up wake up events->wake up on PME# satt denne funksjonen fra Enable til Disable. når jeg så prøvde det igjen så gikk det som smurt. gjorde det samme på en annen pc også som hadde det samme problemet og det funka der også. dette var altså 2 trådløse nettverkskort, men du kan jo prøve allikevel. Lykke til. forresten: det kan være noe i biosen din som heter Wake Up on lan eller noe sånt denne kan du sette til Disable hvis du finner den. denne funksjonen så det ikke ut som at jeg hadde men. Lenke til kommentar
Bogge Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Hos meg var det bare et 2 gang tilfelle :!: :!: Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Heh, Windows lagret instruksjoner i en tmp-fil som var satt opp til å bli wipet ved shutdown. Når jeg fjernet tmp-filen fra listen over hva som skulle wipes, oppførte maskinen seg slik den skulle igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå