Gå til innhold

Høy Vcore? hmmm

OVK

Anbefalte innlegg

Min Xp2500+ er klokket til 2400mhz og den trenger 1.95Vcore for å kjøre et spill jeg har,ellers bare restarter PCen seg....men jeg er ikke sikker på om det er så trygt for CPU'en....

Burde jeg klokke litt ned å sette Vcoren lavere eller kan jeg la den stå som den er????? :hmm:

Endret av OVK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er rimelig høy Vcore ja! Men det skal gå greit med bra kjøling. Hva slags kjøling har du? Ville nokk holdt meg lavere for min egen del ihvertfall, spessielt hvis du kjører den slik 24/7.

Jeg har asetek waterchill,tempen ligger nå på 47......

Skal vel gå bra det???

Endret av OVK
Lenke til kommentar
47 idle er ikke faretruende høy. Du lihher vel på rundt 60 load?? Tror jeg ville droppa vcore litt og klokka ned når du skal spille. Er ikke allverdens forskjell på 2.2GHz og 2.4Ghz, ikke noen forskjell du merker ihvertfall :)

Den ligger på 49 - 50 på load.....klokka den akkurat ned til 2300 med Vcore på 1.85 da.... ;)

Lenke til kommentar
47 idle er ikke faretruende høy. Du lihher vel på rundt 60 load?? Tror jeg ville droppa vcore litt og klokka ned når du skal spille. Er ikke allverdens forskjell på 2.2GHz og 2.4Ghz, ikke noen forskjell du merker ihvertfall :)

Den ligger på 49 - 50 på load.....klokka den akkurat ned til 2300 med Vcore på 1.85 da.... ;)

Det burde jo gå fint :)

Lenke til kommentar

Pingler, 1,9vcore er da ingenting å bekymre seg for med vannavkjøling. 2,3vcore begyner det nok å bli hett rundt ørene ja. Men 1.9vcore burde ikke være noe problem, kjører 2vcore på det "nye" hk`et mitt, NF7S, og skal opp til 2,2 tenkte jeg. Har ca 26grader ved idle, og 28grader ved load. (xp2400m@2800mhz)

Lenke til kommentar
[quote name='skyline' date='13/07/2004 : 01:59'] Pingler, 1,9vcore er da ingenting å bekymre seg for med vannavkjøling. 2,3vcore begyner det nok å bli hett rundt ørene ja. Men 1.9vcore burde ikke være noe problem, kjører 2vcore på det "nye" hk`et mitt, NF7S, og skal opp til 2,2 tenkte jeg. Har ca 26grader ved idle, og 28grader ved load. (xp2400m@2800mhz) [/quote]
Takk for at du støtter meg.... :thumbup:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...