Plomma Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 (endret) Oppdaterte til amd k7d master her forleden men får ikke til dvd-brenneren lenger. Den virka på det forrige hovedkortet uten problem. Det er en NEC 2500A Windows finner brenneren korrekt i driverbasen (advanced system properties), men i explorer blir den vist som "CD-Drive" og ikke "DVD-RW". Alt annet virker på hovedkortet: dual xp(mp-mod)2200 med 512Mb Reg Ecc minne. CD-RW, LAN, USB.... alt annet funker utmerket. Jeg har: Oppdatert alt av windows, norton antivirus og firewall Kjørt ad-aware Oppdatert bios på dvd-brenneren Oppdatert bios på hovedkort Oppdatert hovedkort-ide-drivere Oppdatert hovedkort-drivere Prøvd brenneren både master/slave/single Prøvd en pci ide-kontroller (Promise Ultra 100TX2) med siste bios og drivere. Søkt på dette forumet Søkt på google (engelske forum) Kjørt windows-hjelpveiviser Oppdatert til siste aspi-driver Prøvd nero 6, og det finner brenneren men kan ikke brenne Får feilmelding "inncorrect function" om jeg prøver å lese cd-plate eller dvd-plate. Finner ikke en antydning på hva det kan være! Finner jeg ikke ut hva det er blir jeg sprø. Noen som har tips, så blir jeg veeeeldig glad. Endret 12. juli 2004 av Plomma Lenke til kommentar
Plomma Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 Så nå skal jeg bli sprø! Fant ikke ut av hva det var, men når jeg skrudde på maskinen i dag så virka dvd-rw igjen. Så mottoet er: Man skal ikke gi opp fordi om en har prøvd alt. Det kan komme etter-virkninger som fikser feila noen dager etter du har feilsøkt! Hehe... Kanskje den andre prosessoren også plutselig virker igjen? Lenke til kommentar
Plomma Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 Ja, nå fikk jeg plutselig feilmeldingen "inncorrect function" og brenneren ble registrert som cd-drive igjen. Men så satte jeg inn ei brent dvd og da kom jammen filene opp! Og når jeg tok ut dvd-en igjen, så var dvd'en registrert som "DVD-RW" igjen i explorer.... jaja, dataen har vel sitt eget liv den... Er det virkelig ingen andre som har opplevd lignende? Lenke til kommentar
jonasl Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 hei. jeg har et amd - k7 hovedkort, 2200+ prosessor osv. Kjøpt samme greia som du kjøpte. kjøpte du bulk? retail? uansett, så er den bare registrert som cd-rom, da... Det er umulig å brenne noe som helst med den, da den ikke dukker opp i nero engang. hva var det siste du gjorde før brenneren begynte å funke? ifølge nec's hjemmesider så er det nok å oppdatere til siste versjon av nero. Har ingen mulighet til å prøve ut demo'en, så jeg gidder ikke å prøve å kjøpe nero før jeg er sikker på at det kan være løsningen... Siden jeg ikke har brenneren på maskin med internett, er det uaktuelt å laste ned allslags piss. har du et konkret råd til hva som må gjøres? vennlig hilsen, ,, herr rævkjørt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå