tøvletoten Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 JEg har installert både win xp og win 2000 på pcen min, og nå vil jeg avinstallere win 2000, men jeg kan ikke komme inn i win xp. er det en fiffig måte å gjøre dette på? takker for alt som er til hjelp Tøvletoten Lenke til kommentar
stout Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Hvordan er oppsettet ditt med harddisker/partisjoner, hvilken partisjon booter pcen fra osv? Hvilken rekkefølge installerte du de 2 OSene i? Hvis du installerte 2000 etter xp, har du ikke hatt muligheten til å komme inn i xp siden installasjonen? Hva mener du med at du ikke kommer inn i xp? Ikke noe valg i oppstarten? Skal være mulig å redigere bootmenyen fra windows, mulig du må sette partisjonen med xp som aktiv også. Lenke til kommentar
tøvletoten Skrevet 12. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2004 win xp installerte jeg først, så kræsjet win xp får ikke starte opp, så installerte jeg win 2000 og nå vil jeg har win 2000 ut av maskinen jeg har 2 partisjoner 1 system og en data partisjon Lenke til kommentar
stout Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Så begge OSene ligger på system-partisjonen? I forskjellige mapper håper jeg.. Er filsystem på systempartisjonen fat eller ntfs? Ut i fra den noe begrensede infoen du gir, vil jeg anbefale a) boote fra diskett, kjøre deltree på win2k mappa, reinstallere xp hvis du kjører fat32. b) formatere, reinstallere xp hvis du kjører ntfs. Eventuelt kan du prøve noe så enkelt som å bare reinstallere xp. Lenke til kommentar
tøvletoten Skrevet 12. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2004 hvilken boot diskett skal jeg bruke win 2000 eller win XP? og hvordan bruker jeg deltree commandoen? Lenke til kommentar
stout Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Prøv en av win98-diskene her. Deltree kommandoen tror jeg er så enkel som deltree c:/winnt. Sånn for sikkerhetsskyld: Anbefaler at du forsikrer deg om at det du gjør er løsningen på problemet, FØR du gjør noe. Hvis du driter deg ut er det ikke mitt problem Tipsene jeg kommer med er bare basert på hva jeg ville gjort i din situasjon (ut fra min forståelse av problemet ditt). Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå