Gå til innhold

gruppekjøp av performance PC!

Anbefalte innlegg

Vi er en gjeng dataintresserte som går sammen for å kjøpe oss nytt system og søker likesinnede, da det kan være særdeles gode rabatter som er ute å vanker.

For de som er intresserte å bli med legger igjen msn messenger adresse her så kontakter vi dere der.

Prisen er ikke klar men det er foreløpiig snakk om en 10-12% rabatt i et allerede hardt pressa marked. Skriv opp hvilket system du også vil gå for da.

ca pris AMD 19 k, ca pris Intel noe lavere. Her oppdaterer jeg. Men jo fler som blir med jo mer rabatter snakker vi om.

KABINETT:

Thermaltake Tsunami Aluminum Case (VA3000)

Grunn til valget: Det er stilrent, har mange gode muligheter.

omtale av kabinettet finner du her

PSU (strømforsyning):

Thermaltake Silent strømforsyning 560W

Grunn til valget: Her har vi nok av power, du kommer sikkert ikke til å bruke alt, men dette gjør at den ikke er på maks, som igjen betyr mindre støy og varme..

SYSTEM DISK:

Western Digital Raptor 74GB S-ATA

Grunn til valget: Det finnes ikke bedre system disk der ute.

LAGRINGSDISK:

Western Digital 200GB S-ATA 7200 RPM

Grunn til valget: Vi trenger kun 1 slik Hd. Lagringsmarkedet vil sikkert endre seg stort utover høsten. Vi kan da kjøpe flere når prisene faller.

SKJERMKORT:

POV GeFORCE 6800 ULTRA 256MB Retail

Grunn: dette kortet gir mye for pengene. Vi valgte Nvidia da vi mener dette er et bedre kjøp enn X800xt. INGEN DISKUSJON ØNSKES HER.

DVD:

NEC DVD-brenner ND-2510 bulk, intern

Grunn: bra omtale og holder massevis.

Så kommer vi der de to systemene skiller seg:

MINNE: INTEL:

OCZ 1024MB E.B. Dual Channel Platinum PC-3700 2x512MB (3-3-2-8) 466MHz.

Grunn til valget: Det finnes ikke bedre minnepotet ( passer til alt) der ute.

MINNE: AMD: http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=138855

Corsair TWINX1024-3200XLPRO DDR 1024MB Kit w/two matched 512MB 3200XL PRO's DIM

grunn til valget: stabilt og godt

HOVEDKORT:

AMD SYSTEM:

Gigabyte K8NSNXP-939 nForce3 250

Grunn: det svinger som juling

INTEL SYSTEM:

Asus P4C800-E DELUXE hovedkort socket478

Grunn: klokker som juling

CPU

AMD SYSTEM

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED Socket 939 512KB cache

grunn: trenger vi forklare ?

INTEL SYSTEM:

Intel Pentium 4 - 3.2GHz / 800MHz / 512K Intel Pentium 4 - 3.2GHz / 800MHz / 512K

grunn: klokker som juling...

VANNKJØLING::

Tsunami vannkjølingssett

grunn: kjølig og lydløst.

dette vannkjølingssystemet er til Pentium, men vi har fått bekreftet at samme kan leveres til Socket 939 hvis ønskelig.

Endret av GRendal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Thermaltake Tsunami Aluminum Case (VA3000)

Mmmm, nice case :) Er det noen som har en link til en vannmod med denne kassa?

Noen grunn til å bruke Tsunami framfor Waterchill? Jeg er ikke noen ekspert, bare lurer. Det trengs vel en kjøleblokk for 6800-en oxo? Hk-ene ser ikke ut til å ha noe vifte, noe som jeg vil si er et godt valg. Det er vel litt overkill å vannkjøle chipset.

Har 3500+ ulåst multiplier? Hvis ikke hadde jo en FX-51 vært genialt, hvis man i det hele tatt kan få denne på 939. Koster jo bare litt mer en 3500+ og skal ha ulåst multiplier AFAIK, ellers har den jo samme clock og dobbel cache.

Skal dere bruke Netshop? Meget bra valg av butikk IMHO :) Selv bruker jeg PSData og Netshop nu. Inntil nylig har jeg for det meste brukt Komplett, men de har blitt litt sære i det siste, samt prisene og utvalget er ikke som før.

Bra oppsett, skulle gjerne blitt med, men boxen jeg har nå er bare noen mnder gammel :hrm:

Lenke til kommentar
fx-51 er jo socket 940. gamle hovedkort og teknologi..

Tja, vil nå ikke kalle det gammel teknologi - 940 er her for å bli. 940 og 939 er beregna for forskjellige segmenter i markedet.

Jeg mente ikke at man skulle gå for 940, bare at en FX CPU kunne vært tingen hvis man ønsker oc muligheter. Jeg ser komplett har FX-53 for 939, så jeg tror du får FX-ene til 939, men 53-en er vel et hakk for dyrt :ermm:

Lenke til kommentar
fx-51 er jo socket 940. gamle hovedkort og teknologi..

Tja, vil nå ikke kalle det gammel teknologi - 940 er her for å bli. 940 og 939 er beregna for forskjellige segmenter i markedet.

Enig! Socket 940 kommer til å vare lenge. Det bør jo være bevis nok at AMD planlegger å slippe doble Opteronkjerner om et års tid til bruk sammen med dagens Socket 940-hovedkort. Man kan jo raskt estimere seg frem til at Socket 940 kommer til å vare minst et år fra den lanseringen. Siden Socket 940 har allerede har vart over 1 år så vil den altså få ca like lang levetid som Socket A hadde (ca 3-4 år).

Lenke til kommentar
jeg for min del ønsker soket 939 når jeg først skal ha PC. Syns det oppsettet her er drit bra.

Helt enig. Definitivt et bra oppsett.

Mitt innspill var at hvis man kunne fått FX-51 for 939 til samme pris som 940 versjonen, så kunne det vært en mulighet for å forbedre overklokkingsmulighetene uten noe særlig tillegg i prisen. Men etter hva jeg kan se så lister AMD bare 53-en i prislistene sine, så det kan tyde på at de kun fører en FX model, nemlig det ypperste de kan tilby, noe som igjen betyr at de neppe har lagd noen 939 versjoner av FX-51.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...