ParanoidCat Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Jeg har vert på http://www.linuxbutikken.no og http://www.linux.com Begge plassene gir meg ikke svar på hvilken versjon/ hva slags Linux jeg skal kjøpe. Blir slackware for avansert? Må man ha Linux på to forskjellige partisjoner? Jeg tenkte dualboot med Win98/Slackware Lenke til kommentar
mUldWarP Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Du trenger jo ikke å kjøpe linux da, gå til hjemmesiden til den distribusjonen du skal ha og last ned iso imagene du trenger gratis der! :smile: Dersom du bare har ISDN eller modem er det vel kjekt å kjøpe :smile: Anbefaler deg Slackware eller Debian, men begge er ganske "hardcore" så hvis det er første gang du bruker linux burde du satse på noe som Mandrake eller Red Hat :smile: Skal du ha dual boot med win98/linux må du legge linux på en annen partisjon enn win98. Linux "trenger" en swap partisjon, men denne er ikke nødvendig dersom du vasser i RAM Lenke til kommentar
ParanoidCat Skrevet 22. april 2002 Forfatter Del Skrevet 22. april 2002 Jeg tror jeg vil kjøpe Slackware. Jeg har 512MB Ram Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Quote: simiden skrev (2002-04-22 16:25):Jeg tror jeg vil kjøpe Slackware.Jeg har 512MB Ram en tommelfinger regel: SWAP+fysisk ram= 1gig Lenke til kommentar
oskar1 Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Har selv brukt slack.. pent men jæ*** tungvindt. Upgraderinger tar evigheter med kompilering og styr. Det er noe du kan bli jæ*** lei av. Det problemet løses av debian som er omtrent like hardcore (må sette opp like mye manuelt), men pga. pakkesystemet apt-get tar oppgraderinger bare sekunder/minutter. Eksempel: La oss si at du skal oppgradere xmms til en nyere vers. på din linux boks. I slack må du kompilere fra source, ikke bare xmms, men alle andre libs og "tools" du eventuelt trenger for å få lagt inn din nye xmms. I Debian er det bare å skrive: apt-get install xmms (Så fremt du har internett eller debian cd'er(sid eller woody)) og din nye vers av xmms er installert på 30 sec. Genialt? JA! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå