BladeAMD/Intel Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 (endret) Hei Er lenge siden sist jeg har holdt på med Bilstereo! Lurer på noen ting, da jeg har kjøpt meg brukbar bil. (men med elendig orginalt annlegg, som MÅ gjøres noe med) Er nå eier av en pent brukt MB C-klasse. (vil ha normal god lyd, ikke noe decibel-killer-greier) Har litt anlegg liggende fra gamle dager lyst til å bruke det... (pga litt dumt å bare kaste dem) Dette har jeg nå: Pioneer CD spiller (3stk phono utg, Front/bak/sub) ...helt grei den! 1" Diskanter (org Mercedes jalla) (fremme/oppe) elendig lyd 6.0LF Boston Acoustics (kunn 6" midbassene) ...(ikke noe sett) 10.4 Sub Boston Acoustics Brukte alt dette tidligere sammen med et Orion NT 4"sett (som er solgt) Og en Orion HCCA-225 Forsterker (med passiv deling på alt) (solgte alt det også) Dette er det plass til: 1" disk oppe fremme 6" nede i fremre dør. 6" nede i bakre dør. (kobler dem bort tror jeg) 1 stk sub bak Spørsmålene: 1. Lurer litt på hvor bra Boston Acoustic`ene er i forhold til dagens høytalere? 2. Noen som har kabinett mål til sub (eller kan anbefale fin ferdigbygd kasse) (eller teksniske data til den, slik at jeg bare kan regne ut en passende kasse selv) 3.Trenger allefall ny diskant og delefilter. (sett litt på ELTEK sine greier) Noen anbefalinger? 4. Og jeg trenger en forsterker (trenger 3kanaler i drift) (2front + sub) (kanskje vært greit å kjøpt en 5kanals sak?) litt kvalitet... Forslag? Prismessig kunne jeg tenke meg å bruke ca 5-6000 på dette! Som dere kanskje skjønner så hadde jeg "litt peiling" en gang, men føler at jeg rett og slett ikke er oppdatert lenger... Håper noen tar seg tid til å svare, eller komme med tips/innvedinger :-) På forhånd takk. Endret 11. juli 2004 av BladeAMD Lenke til kommentar
oscillios Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Hadde 'litt' peiling en gang jeg også. For 8 år siden monterte jeg Ph-Gold M-44, Sony CD-spiller, Boston Acoustic 10.4 og 6"/diskant-sett m/delefilter. Koblet til en Ph-Gold linjeforsterker og fikk bra lyd. Elementene dine er sikkert bra nok de, men det har jo skjedd litt på 8-10 år da... jeg bygde en 28-liters refleks basskasse i MDF etter mål som jeg fant på nettet. Oppskrift på alle mulige varianter av basskasser til ditt element finnes tilgjengelig. Bruk søkeord som 'basskasse' 'bygge' 'spesifikasjoner' 'boston' '10.4' etc etc. Som sagt: Jeg hadde litt peiling en gang... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå