Gå til innhold

Kritikk på ny hjemmeside.

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er ganske ny med det å lage egne hjemmesider, men nå har jeg ihvertfall prøvd å lage en. Jeg er langt ifra i kunnskap og design til hjemmesider iforhold til det dere driver med. Så arve87 og polecat, vær snille :whistle:

>> [url="http://www.morty-web.tk"]Link[/url]

Gi meg negative og positive ord :yes:

Takker

EDIT:

Hvilken fonts er det best å bruke?

Hvilken til overskrift og hvilken til teksten? Endret av notarget
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er litt trøtt nå, men her er to-tre punkt:

-Mouseover i menyen: Hele siden flytter seg fordi teksten blir bold.. Ikke helt heldig. Prøv heller med kun fargeendring eller underline ved hover.

-Liker ikke helt "3d"-border på tabellene, virker litt word på en måte :blush:

min mening da.

-Times new er vel helst ingen web-font. Nå blir det vel reaksjoner hvis jeg anbefaler verdana, men den, eller Tahoma eller sans-serif er bedre enn Times.

Men som galskapen sa er det et godt utgangspunkt, kan bli noe av dette.

Vet ikke om du har brukt en wysiwyg-editor til å lage siden, men hvis du har det tror jeg du vil ha stort utbytte av å lære CSS; www.w3schools.com eller absentvoid.com er gode utgangspunkt.

:thumbup:

edit: sjekka i IE, og der har tabellene vanlige svarte borders. Da ble det mye bedre å se på. Dette var et eksempel på at det lønner seg å skrive kode som tolkes rett i alle/de fleste weblesere.

Endret av svamp
Lenke til kommentar
Dette var et eksempel på at det lønner seg å skrive kode som tolkes rett i alle/de fleste weblesere.

Hvordan får jeg gjort dette?

som nevnt: www.w3schools.com er sted å starte,

ellers kan/burde du også laste ned andre browsere, og teste hvordan det blir på siden din

www.opera.com - For Opera

www.mozilla.com/firefox - for Mozilla firefox.

begge er gratis å laste ned, 4-10mb download

(Opera har dog reklame i toppen, men det overlever man)

Lenke til kommentar
Hvilken fonts er det best å bruke?

Hvilken til overskrift og hvilken til teksten?

Mange fortrekker sans-serif fonter til brødtekst, som for eksempel trebuchet ms, tahoma, arial, helvetica, lucida sans unicode og verdana. Hver obs på at verdana er større enn de andre fontene, og kan by på problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...