trenchypost Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Får man kjøpt kun kompressoren og kjøleelementet som kommer med vapochill, dvs skippe kabinettet? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Quote: On 2002-04-22 15:10, trenchypost skrev:Får man kjøpt kun kompressoren og kjøleelementet som kommer med vapochill, dvs skippe kabinettet? nei. Hvorfor ikke bare kjøpe kabinettet i tillegg? Det er jo innmaten som er dyr Lenke til kommentar
trenchypost Skrevet 22. april 2002 Forfatter Del Skrevet 22. april 2002 Hvorfor i XXXX er innmaten så dyr da? Man får jo kjøpt frysebokser med kompressorkjøling ned til -20grader på elkjøp for tusen spenn? Kan jo like gjerne kjøpe en fryseboks og isolere den og sette hele Pc'en i da.... Lenke til kommentar
oxyde Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 ?("/!%")(% slipper det mye varme ut hvis du stapper hele kassa oppi? Uansett så lurer jeg litt på viporchill, dette er vannkjøling som går ned til "-19" grader i allefall (noe jeg leste av displayet når jeg så et bilde av det). Men er ikke vannkjøling på -19 grader og motsi seg selv? Skal ikke vann fryse ganske lenge før det når -19? Noen av dere som kan fortelle meg dette? Står det en vifte på peltier og fryser på den? (det skal bare gi 20dB støynivå). Fortell meg dette så er jeg evig blid :smile: Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Det er jo noe gass greier.. erre ikke ? noe trykk .. mye rart.. men uanz vapo bruke så lang tid og tungt og ****skap .. til helvete med oc lag en stille pc og klar deg med det du har Lenke til kommentar
s_18 Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 VapoChill inneholder gassen R134, som er freon ( eller noe liknende). En CPU på ca. 1700MHz vil ligge på ca. -13 grader. Det gjør ihvertfall min akkurat nå. Men temperaturen vil selfølgelig variere etter arbeid. Lydnivået er vel nærmere 32dB, så den er ikke så stille som tidligere beskrevet, men har ihvertfall en ganske dyp lyd, som ikke er like irriterende som f.eks en delta vifte (frekvensmessig) Lenke til kommentar
oxyde Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Quote: On 2002-04-22 17:11, s_18 skrev:VapoChill inneholder gassen R134, som er freon ( eller noe liknende).En CPU på ca. 1700MHz vil ligge på ca. -13 grader. Det gjør ihvertfall min akkurat nå. Men temperaturen vil selfølgelig variere etter arbeid. Lydnivået er vel nærmere 32dB, så den er ikke så stille som tidligere beskrevet, men har ihvertfall en ganske dyp lyd, som ikke er like irriterende som f.eks en delta vifte (frekvensmessig) Jeg blir nokk og anskaffe meg dette kabinettet til sommeren, men det som jeg lurte på er : Tar ikke CPU skada av så lav temperatur? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Quote: On 2002-04-22 17:30, oxyde skrev:Jeg blir nokk og anskaffe meg dette kabinettet til sommeren, men det som jeg lurte på er : Tar ikke CPU skada av så lav temperatur? tvert imot! Den vil faktisk leve lengre. Nå er den ekstra levetiden irrelevant da siden CPUer ved normal temperatur lever mer enn lenge nok da, men altså så er det på ingen måte skadelig for CPUen å kjøre på så lav temperatur :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå