Gå til innhold

Noen gavmilde her på forumet?(gamle pc deler)

Anbefalte innlegg

Jeg har 512mb sdram liggende, jeg kan sikkert sende dem avgårde ;) Bedre at dem blir brukt istedenfor at de ligger her og støver ned  :D

Vet du hva du kan selge det for? 2x256 eller en 512 brikke?? en 512 brikke kan du få 600-900 spenn for på QXL

Det er ikke alle som bare tenker på penger :roll: tror det heter gavmildhet elns? står ihvertfall i topic...

Kan ikke noen kaste litt sd ram på meg og da. Faren min sin maskin har bare 64mb :!: (p3 733) hehe

Bare gi meg navn og adresse på PM, så kan jeg sende litt sdram til deg ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sikker på du ikke har bommet litt på rammen eller cpuen ??

Trodde vanlig pentium brukte 72 pins ram og ikke SD ram, det kom vell ikke før pentium 2 ?

Er ikke helt sikker, lenge siden den gang...

Vanlig Pentium kom med begge deler

Det stemmer. Minnekontrolleren sitter i chipsettet, og det er typen chipsett som bestemmer hvilken type ram man kan bruke. Jeg har sett Socket7-hovedkort som støtter både EDO-ram, FP-ram, og SDram. Noen få av disse støtter til og med EDO-ram + SDram samtidig. (Jeg hadde et sånt en gang, og det funket både i følge manualen og i praksis med to ram-typer samtidig)

PS. Hvis det er noen som har litt gammel SO-dimm til overs så blir jeg svært glad for en konvolutt med slikt ;)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg har en del skrot som jeg skal kvitte meg med.

- Et gammelt Pentium hovedkort med noe ram på, er ikke helt sikker på hva det er, Pluss en ekstra Pentium Prosessor.

2 kabinett,

Ett til det gamle Pentrium (fulltower, m/psu)

Et vanlig ATX kabinett tror jeg (u/ psu)

Har noen LS 120 disker (120MB, 6 - 7 stk) dersom det er noen som bruker det. Med 2 tilhørende lesere.

2 harddisk skuffer for montering i 5 1/4" brønn.

Har også en Pentium II 300 Mhz liggende (mangler harddisk) (har en 15" til denne), men vet ikke helt hva framtiden for denne er, for tiden er den en støvsamler, kan jo kanskje funke bra som en liten server. Har en annen Pentium II 350 Mhz som også fungerer som støvsamler så det er vel begrensa om det er vist å samle på begge.

Skal se om jeg får lagt ut noen bilder i kveld. Ellers er det bare å ta kontakt.

(tingene ligger i Stavanger)

Lenke til kommentar
Hadde det ikke vært kult om alle på HW-forumet raska sammen alt de hadde av gammelt utstyr og satte opp enn pc-farm til å kjøre folding@home på? Det hadde forbedra Team Hardware.no sin score betraktelig...

Og strømregninga mi.... :!:

Lenke til kommentar

Jepp, jeg kan godt tenke med å ofre en maskin til Folding@home. (Kun høst/vinter/vår for da kommer alt strømforbruket til nytte i form av oppvarming i leiligheta. Jeg har alt jeg trenger (inkl Celeron 300A@450MHz), men mangler kun 1 ting: Kabinett. Hvis noen har et gammelt ATX-kabinett uten PSU som jeg kan hente i Trondheim så send en PM. Da får vi i det minste en til dedikert Folding@Home-knuser.

Lenke til kommentar
Jepp, jeg kan godt tenke med å ofre en maskin til Folding@home. (Kun høst/vinter/vår for da kommer alt strømforbruket til nytte i form av oppvarming i leiligheta. Jeg har alt jeg trenger (inkl Celeron 300A@450MHz), men mangler kun 1 ting: Kabinett. Hvis noen har et gammelt ATX-kabinett uten PSU som jeg kan hente i Trondheim så send en PM. Da får vi i det minste en til dedikert Folding@Home-knuser.

har et kabinett pokker så stygt Qtec uten power som du kan få.. Må hentes i krsand i tilfelle.

Lenke til kommentar

har et kabinett pokker så stygt Qtec uten power som du kan få.. Må hentes i krsand i tilfelle.

Kabinettet høres midt i blinken ut, men det blir nok litt i lengste laget for en syklist... ;)

Men: Send PM, så jeg ikke kaprer tråden her helt.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Det blir litt langt for en syklist... ;)

Men: Send PM, så jeg ikke kaprer tråden her helt.

Sitter sikkert en HW gutt i alle byer mellom kr.sand og trondheim, hadde vært kjekt å sendt det gjennom Norge fra hånd til hånd :dribble:

akkurat som OL fakkelen, (kan jo ta det som en liten oppvarming)

Litt urealistisk, men hadde vært ganske morro, (sikkert billigere å sende med posten)

Endret av Folo
Lenke til kommentar

Hallo igjen folkens.

Jeg setter veldig pris på gavmildheten her, og jeg må si at det er veldig snilt av dere.

Tenker på å prøve å få tak i et bedre hovedkort, for det som er her nå er ikke så veldig bra.

Jeg har minimalt med penger, men tenkte å se om jeg kunne få tak i et gammelt billig hovedkort på qxl eller lignende.

Strongbad, tror du jeg kunne fåt litt sd ram av deg?

Lenke til kommentar
Jeg har en Pentium II liggende.Vet ikke hvilken socket/slot det er,men den er ca 13 cm lang og har kjøleribber på den ene siden.Eneste som står på den er "pentium II with MMX technology.

Det skal stå med hvit skrift på den ene sidekanten hvilken hastighet og stepping det er.

Lenke til kommentar

@ Fargoth

Har en Celeron 733 Mhz med et soyo hovedkort. Dessverre ingen ram (tror jeg, men skal sjekke i ramskuffa når jeg kommer hjem fra jobb) Bare du betaler porto så kan du bare ha det. Har samlet støv i 1 år nå så det er lite trolig at jeg kommer til å bruke det uansett.

Malkav

Lenke til kommentar
@ Fargoth

Har en Celeron 733 Mhz med et soyo hovedkort. Dessverre ingen ram (tror jeg, men skal sjekke i ramskuffa når jeg kommer hjem fra jobb) Bare du betaler porto så kan du bare ha det. Har samlet støv i 1 år nå så det er lite trolig at jeg kommer til å bruke det uansett.

Malkav

Høres helt kanonbra ut!

Hvor mye kommer det i porto ca?

:)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...