eught Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 da jeg kom hjem i dag og sjekket mailen, haddde jeg fått 20 mailer fra samme firma og mailene her helt like. mailaddressene var også like. mailen er [email protected] . er det noe jeg kan gjøre for å få dem til å stoppe? det er en "remove from list" link, men jeg vil ikke trykke på den, for da sender de sikkert mailen min til enda flere folk. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Blokker adressen (eller domenet). Ikke trykk på "remove me from the mailing list" - da får du bare mer :smile: Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Quote: On 2002-04-22 15:07, eught skrev:da jeg kom hjem i dag og sjekket mailen, haddde jeg fått 20 mailer fra samme firma og mailene her helt like. mailaddressene var også like. mailen er [email protected] . er det noe jeg kan gjøre for å få dem til å stoppe? det er en "remove from list" link, men jeg vil ikke trykke på den, for da sender de sikkert mailen min til enda flere folk. Det er flere ting du kan gjoere. Ekstremt: *Opprette egen mail-server (dette faar noen andre beskrive) Moderat: *Skaffe deg en mail-client som gir deg mulighet til aa filtrere ut ukjent mail foer du laster den ned fra POP-serveren din. TheBat! bruker jeg, og er stor-fornoeyd. Enkelt: *Aldri oppgi mailen din til folk du ikke kjenner, og skifte mail-adresse naar spamminga blir som vaerst. Lenke til kommentar
p4power Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Ha to mail kontoer. En seriøs og en til alt annet. Jeg har også en mistanke om at du får mer spam hvis du har en enkel mailadresse (feks [email protected]), enn hvis du har en mer komplisert en (snø[email protected]) Lenke til kommentar
BBC Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Hvis mail-serveren "din" har mulighet til det, kan du benytte en tag i mail-adressen din. Har du mailadressen '[email protected]', kan du istedet oppgi adressen '[email protected]' på "usikre" websider som krever mail-adresse. Får du mye spam på den adressen, kan du blokkere all mail som kommer til den adressen. All mail til [email protected] blir altså sendt til [email protected], men "to"-feltet i headeren er altså ola@... Enkelte ganger må du benytte f.eks. [email protected]. Og enkelte ganger er det ikke mulig. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Anbefaler borre's trick, dette er meget effektivt. Lenke til kommentar
roaldhansen Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 eller du kan stoppe avsender effektivt ved å avslutte mailadressen din på følgende måte: [email protected] da vil ikke mailen bli sendt, den blir refused allerede fra deres egen server. litt dumt da om siden der du registrerer deg på må sende et passord til en epostadr... den løsningen jeg bruker er å oppgi min hotmail på diverse nettsider, og har sittet inn et ekslusive spamfilter. alt som ikke er på min safe-list går rett inn i en junk-mail-folderen. det kjipe der er at den fylles opp altfor fort, så jeg får omtrent daglig beskjed fra hotmail staff om at account size is critical. spammen slettes etter en uke men broadpark adressen min er det ingen som får :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå