Gå til innhold

e-Pro til 149 for 25 dvd-r

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir kanskje litt dumt å si det jeg sier nå da jeg er medarbeider i Norwaydsic...men...men...

Etter mine tester (jeg er kvalitetsansvarlig hos Norwaydisc) så er disse omtrent på nivå med eller like bra som Verbatim.

Eneste jeg har å si er at har du en plextor brenner - så brenn dem på 4x - ikke 8x selv om brenneren tillater det da plextor brennerene ser ut til å være dårlig kalibrert for å brenne disse på 8x. (platene fungerer helt konge på 8x i Philips/BenQ brennere - samt i NEC ND-2500A/ND-2510A med uoffisiell firmware + pioneer DVR-107D med uoffisiell firmware).

Endret av OC-Freak
Blir kanskje litt dumt å si det jeg sier nå da jeg er medarbeider i Norwaydsic...men...men...

Etter mine tester (jeg er kvalitetsansvarlig hos Norwaydisc) så er disse omtrent på nivå med eller like bra som Verbatim.

Eneste jeg har å si er at har du en plextor brenner - så brenn dem på 4x - ikke 8x selv om brenneren tillater det da plextor brennerene ser ut til å være dårlig kalibrert for å brenne disse på 8x. (platene fungerer helt konge på 8x i Philips/BenQ brennere - samt i NEC ND-2500A/ND-2510A med uoffisiell firmware + pioneer DVR-107D med uoffisiell firmware).

Uoffisell firmware til NEC, hva gjør denne?

Uoffisell firmware til NEC, hva gjør denne?

1: Først og fremst! Den bryter garantien på brenneren!!!! Så vurder dette før du prøver den.

2: Den gir ND-2500A Dual layer brenne støtte.

3: Den gir ND-25x0 bitsetting støtte

3: Den gir ND-25x0 støtte for å brenne mange 4x plater på 8x.

Mer info og linker for både Pioneer/Lite-On/Speer/sony/NEC til uoffisielle firmware versjoner finnespå denne linken.

Generelt sett liker jeg best + selv også ;) Det samme gjelder her også.

Kvaliteten på + og - er nok ca den samme - men resultatet med + er ofte bedre da de aller fleste DVD-Brennere er bedre kalibrert for + plater enn for - plater. Dette skyldes nok igjen at + formatet er mer gjennomtenkt og enklere for produsentene å implementere riktig enn - formatet.

@OC-Freak: hvilken hacked firmware anbefaler du til en ND-2500A ?

og fins det en mulighet og få dem til å funke på en NEC 1300A ?

Den jeg holder på å teste nå ;)

Kommer til å bli lansert om ca 2 uker.

Ellers er det Herrie sin 107 v 2 Beta 5 som gjelder.

Nei ND-1300A er en helt annen brenner (og etter min mening en av de dårligste og mest kresne DVD-Brennerene som fins).

Endret av OC-Freak

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...