Gå til innhold

e-Pro til 149 for 25 dvd-r

Anbefalte innlegg

Ser at de på norwaydisc har disse til 149 kroner for 25 stk.

Trenger noen plater, men er det noen som har erfaring med disse? Er de billig av en grunn...? :hmm:

Hvis de er så bra som de skryter av, må det jo være en bra pris..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir kanskje litt dumt å si det jeg sier nå da jeg er medarbeider i Norwaydsic...men...men...

Etter mine tester (jeg er kvalitetsansvarlig hos Norwaydisc) så er disse omtrent på nivå med eller like bra som Verbatim.

Eneste jeg har å si er at har du en plextor brenner - så brenn dem på 4x - ikke 8x selv om brenneren tillater det da plextor brennerene ser ut til å være dårlig kalibrert for å brenne disse på 8x. (platene fungerer helt konge på 8x i Philips/BenQ brennere - samt i NEC ND-2500A/ND-2510A med uoffisiell firmware + pioneer DVR-107D med uoffisiell firmware).

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
Blir kanskje litt dumt å si det jeg sier nå da jeg er medarbeider i Norwaydsic...men...men...

Etter mine tester (jeg er kvalitetsansvarlig hos Norwaydisc) så er disse omtrent på nivå med eller like bra som Verbatim.

Eneste jeg har å si er at har du en plextor brenner - så brenn dem på 4x - ikke 8x selv om brenneren tillater det da plextor brennerene ser ut til å være dårlig kalibrert for å brenne disse på 8x. (platene fungerer helt konge på 8x i Philips/BenQ brennere - samt i NEC ND-2500A/ND-2510A med uoffisiell firmware + pioneer DVR-107D med uoffisiell firmware).

Uoffisell firmware til NEC, hva gjør denne?

Lenke til kommentar

Uoffisell firmware til NEC, hva gjør denne?

1: Først og fremst! Den bryter garantien på brenneren!!!! Så vurder dette før du prøver den.

2: Den gir ND-2500A Dual layer brenne støtte.

3: Den gir ND-25x0 bitsetting støtte

3: Den gir ND-25x0 støtte for å brenne mange 4x plater på 8x.

Mer info og linker for både Pioneer/Lite-On/Speer/sony/NEC til uoffisielle firmware versjoner finnespå denne linken.

Lenke til kommentar

OC:

Anbefaler du + eller - utgaven for disse discene hos norwaydisc?

Selv bruker jeg for det meste + plater og liker det best (av erfaring)..

Hvordan vil du si + platene er iforhold til - platene fra dette merket?

Du har vel testet begge tenker jeg ...

Lenke til kommentar

Generelt sett liker jeg best + selv også ;) Det samme gjelder her også.

Kvaliteten på + og - er nok ca den samme - men resultatet med + er ofte bedre da de aller fleste DVD-Brennere er bedre kalibrert for + plater enn for - plater. Dette skyldes nok igjen at + formatet er mer gjennomtenkt og enklere for produsentene å implementere riktig enn - formatet.

Lenke til kommentar
@OC-Freak: hvilken hacked firmware anbefaler du til en ND-2500A ?

og fins det en mulighet og få dem til å funke på en NEC 1300A ?

Den jeg holder på å teste nå ;)

Kommer til å bli lansert om ca 2 uker.

Ellers er det Herrie sin 107 v 2 Beta 5 som gjelder.

Nei ND-1300A er en helt annen brenner (og etter min mening en av de dårligste og mest kresne DVD-Brennerene som fins).

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...