Gå til innhold

TES: Et par spørsmål

Anbefalte innlegg

1. Når man prater med en fyr også kan man trykke på persuasion eller no sånt oppe i hjørnet og da er det noe som heter taunt og to andre ting som ikke jeg husker pluss å gi personen penger, hav betyr de forskjellige tinga ??

2. På alle våpen så er det forskjellige ting ( slash, chop og trust trur jeg ) så står det et nummer ved siden av f.eks 4 - 38 betyr det at våpenet er bare 4 i lvl el kommer det an på char. ?? Hvis han går opp i lvl gjør våpenet det oxo, kan noen forklare for meg ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

screenshots tar du med print screen knappen. Se char fra forskjellige vinkler ved å holde inne tab og flytte musen rundt.

1. Admire betyr å beundre personen. gi vedkommende et kompliment så de liker deg bedre. (hvis det går da). Taunt er å fornærme noen. Hvis du får til å fornærme noen 3-4 ganger klikker de og angriper deg. Da kan du drepe dem uten å få bot fordi de angrep deg først. Bribe er å gi penger for å bli bedre likt.

Er det intimidate også? Husker ikke...

Lenke til kommentar

Alt innenfor menyen "persuade" krever Speechcraft for å få til vellykket, men noen ting er lettere enn andre.

Admire :love: : Som noen har sagt - å beundre. Får personen til å like deg bedre, men har du for lav Speechcraft liker de deg mindre.

Intimidate :evil: : Å true. Har nesten aldri brukt dette, men prøvde det på en Nord engang, og han likte meg bedre fordi han sa at jeg var modig. Har en følelse av at denne også kan få folk til å like deg mindre.

Taunt :realmad: : Å fornærme, som noen har nevnt. Selv om dette er vellykket, er det ikke sikkert personen angriper deg i det hele tatt, men har du høy nok Speechcraft, kan du få folk til å angripe deg etter 1 eller 2 ganger (Jeg hadde Speechcraft i level 100 da jeg prøvde dette). Dette er, som tidligere nevnt, den beste måten å drepe hvem som helst lovlig på.

Bribe: Å bestikke. Dette er ganske lett og det trengs ikke noen særlig høy Speechcraft for å få dette til vellykket. Bare ha i tankene at selv om det er vanskeligere å bribe 10 kroner enn 100, så kan du spare masse på det - gir du noen 100 kroner liker han dedg nok bedre, men gir du han 10 kroner 5 ganger, liker han deg bedre. Men det er ikke alltid bribe heller er vellykket.

Og det med våpenet:

Som noen har sagt, så er det slik at hvis du holder inne museknappen til animasjonen har sluttet (armen er klar til å slå, buestrengen er trukket helt tilbake etc.), så gjør det maks skade. Men siden det er tre forskjellige angrepstyper, så har våpenet tre forskjellige skademengder. Jeg anbefaler å hake av for "Always use best attack" i menyen, men hvis du ikke gjør dette kan du angripe på pre forskjellige måter:

Hvis du går forover eller bakover når du trykker på musaknappen: Thrust

Hvis du beveger deg sidelengs når du trykker på museknappen: Slash

Hvis du står i ro når du trykker på museknappen: Chop

Men som sagt, det beste er å hake av for "Always use best attack", da bruker du konstant den angrepsmetoden som tar mest skade. :yes:

Endret av ProZaC
Lenke til kommentar
Bribe: Å bestikke. Dette er ganske lett og det trengs ikke noen særlig høy Speechcraft for å få dette til vellykket. Bare ha i tankene at selv om det er vanskeligere å bribe 10 kroner enn 100, så kan du spare masse på det - gir du noen 100 kroner liker han dedg nok bedre, men gir du han 10 kroner 5 ganger, liker han deg bedre. Men det er ikke alltid bribe heller er vellykket.

Hvor mye de liker deg når du har "bribet" dem har ikke bare med hvor mye penger du gir, men for det meste hvor mye mercantile du har. så hvis du har høy mercantile skill, bruker du bribe, og speechcraft gjelder for persuasion

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...