Cera Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Forøvrig interessant artikkel med tanke på nye EU-lovgivningen: http://www.itavisen.no/art/1300486.html Lenke til kommentar
Heales Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Du trekker nok konklusjoner litt for fort Heals. Hvordan kan du vite at grunnen til at det lages færre spill er piratkopiering? Hva med at det i dag er ekstremt dyrt og lage spill som Doom, HL2, FarCry? Lage spill med dagens grafikkrav krever ekstremt mye og små bedrifter ( eksempelvis de som laget IGI) har ikke sjangs til og konkurrere. Basert på en rekke faktorer. 15 års jobbing i bransjen er en av dem. At spillene er dyrere å produsere spiller isolert sett ingen rolle. Hvis salget hadde vært større ville det også blitt laget flere spill. Akkurat det trenger man ikke 3 år på BI for å lære seg faktisk. Tilbud og etterspørsel. Kostnader og inntekter etc. Lenke til kommentar
Heales Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Forøvrig interessant artikkel med tanke på nye EU-lovgivningen: http://www.itavisen.no/art/1300486.html Skal bli meget spennende å se hva dette til slutt ender opp med. Lenke til kommentar
Cera Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Hvis salget hadde vært større, så hadde også fortjenesten blitt større, rimelig logisk. Men større salg for enkelte store bedrifter (av få spill)medfører ikke automatisk til at det lages flere spill og at det blir flere produsenter. Spillene er så dyre og lage pr. i dag at det er meget vanskelig og starte opp nye bedrifter, samtidig som bedrifter med liten kapital ikke har mulighet til og utvikle nye spill. Kan også stilles spørsmål om de som laster ned spillene virkelig ville kjøpt dem i butikken hvis de ikke lastet dem ned. Lenke til kommentar
Heales Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Ser man på utviklingen av konsollspill så viser jo den at du tar helt feil. Det spretter opp en drøss med nye utviklere rundt omkring både i USA, Canada, Vest-Europa og Øst-Europa. Markedet vil alltid bestemme dette, og analyserer man den utviklingen som har skjedd siden starten på 90-tallet er trenden veldig klar. Legger man sammen alle den informasjonen man har, snakker man med utviklerne selv og hører om deres erfaringer, ser man på de undersøkelsene som er gjort og holder seg mest mulig på empiriplanet er det ingen tvil om at nettopp piratkopieringen er en vesentlig årsak til nedgangen i salget av PC-spill. Lenke til kommentar
Cera Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Selvfølgelig vil utviklere piratkopieringen til livs. Ser man forøvrig på musikkmarkedet så viser uavhenige (meget relevant mener jeg) at ulovlig musikknedlastning ikke har en negativ innvirkning på salget. Lenke til kommentar
Heales Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Det er meget stor forskjell på disse to produktgruppene. Rent bortsett fra at musikkindustrien er en helt annen debatt mener jeg persolig at musikkbransjen i veldig stor grad har seg selv å takke for den utviklingen vi har sett siden midten av 90-tallet. Det samme kan derimot på ingen måte sies om utviklere av PC-spill. Historisk sett er musikkindustrien en dinosaur når det gjelder ny teknologi, og tilnærmet alle de store multinasjonale plateselskapene burde for lengst tilknyttet seg mennesker med langt mer teknologisk og visjonær kompetanse. Lenke til kommentar
Cera Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Forøvrig interessant artikkel med tanke på nye EU-lovgivningen: http://www.itavisen.no/art/1300486.html Skal bli meget spennende å se hva dette til slutt ender opp med. EUCD er innført i et par land, og det er bare Sverige (og tildels Hellas) som har forbudt nedlasting etter det jeg forstår. Lenke til kommentar
MemorY Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Fy f*** jeg ble sinna her en dag to kompiser sto å skrøyt av hvor mange spill de hadde lastet ned..Jeg blir så provosert av dem. at dem ikke kan skjønne at de øddeleger for de som lager spill.. piratkopiering= nedlasting av spill= Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 (endret) Kan jo si litt jeg og, jeg kjøper spill jeg har ventet på jeg. som jeg har gledet meg til, sett fram til osv. Med andre ord, jeg kjøper nesten alle spill jeg aktivt spiller... Alle online spill + en haug gode ingelplayer spill har jeg kjøpt. Det hender at jeg har brent spillene jeg har kjøpt til kamerater o.l. Men jeg deler det ikke ut som en annen DC nerd.. Hvis ingen kjøper spill, ja så blir den ingen spill heller.Jeg syns kanskje det er greit å laste ned noen spill, men er det gode/kule osv så kjøper jeg dem. Sånn er det bare.. Noe spill er verdt penger etter min mening. EDIT: For å si litt om annen kopiering, så kjøper jeg desverre aldri programmer eller musikk, bare spill . OS kjøper jeg. Endret 5. september 2004 av pc^2004 Lenke til kommentar
felge Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 skjønner meg ikke helt hvorfor dere gidder å svi av 500 i butikken når du kan ta 1 time og deretter ha det på data en... har kjøpt 1 cs . etter det har jeg ikke kjøpt en shitt og vil heller aldri gjøre det--- Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 Fordi det er umoralsk å gjøre det. jeg ville ikke likt å ha noe såndt på sammvittigheten. For det andre, hvis alle hadde tenkt slik hadde jo det ikke vært noe marked for Pc-spill dermed ingen Pc-spill. For det tredje du får med cover og manual og andre kule ting når du kjøper det. Det finnes sikkert hauger av andre gode grunner for å kjøpe det men gidder ikke å nevne flere. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 For det tredje du får med cover og manual og andre kule ting når du kjøper det. syns pakkene med spill blir spinklere og spinklere... manual? hva er d godt for? står jo nesten ingenting i dem lenger. husker f.eks spill som aces of the pacific der fikk man valuta for pengene... Lenke til kommentar
Krakken Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Si det sånn da; Hvis du hadde laget ett spill, ville du tjent litt penger på å selge det, eller ikke tjent en dritt fordi alle lasta det ned i stede? (Denne lillle debatten utviklet seg til og bli en ganske stor) Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (Denne lillle debatten utviklet seg til og bli en ganske stor) Ja, at ikke en admin har sletta dette øket for lenge siden forundrer meg. De samme synspunktene dukker jo for faen opp i forskjellige versjoner. Nei.. la oss finne på noe nytt dere. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (Denne lillle debatten utviklet seg til og bli en ganske stor) Ja, at ikke en admin har sletta dette øket for lenge siden forundrer meg. De samme synspunktene dukker jo for faen opp i forskjellige versjoner. Nei.. la oss finne på noe nytt dere. Så bli med på det nye da, begynner å bli lei av innlegg av typen "jeg personlig er lei av denne debatten, kan ikke admin stenge?". AtW Lenke til kommentar
Heales Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 skjønner meg ikke helt hvorfor dere gidder å svi av 500 i butikken når du kan ta 1 time og deretter ha det på data en... har kjøpt 1 cs . etter det har jeg ikke kjøpt en shitt og vil heller aldri gjøre det--- Og hvis alle var like tøffe som deg. Hvem skal da betale lønnen til de 100 personene som lager de spillene du spiller? Og når det ikke lenger lages flere spill. Hva gjør du da? Lenke til kommentar
TST Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Vi stenger ikke en debatt fordi den er blitt for lang. Vi stenger den hvis den flyter over til andre emner enn det som opprinnelig var topic - piratkopiering, eller hvis innleggene blir useriøse eller bryter med retningslinjene. Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 TST>> Well, in that case.. La meg bare få lov å være så saklig å si at, piratkopiering er jo egentlig ulovlig. Å jeg kan laste ned hva jeg vil fra DC++ om jeg har tid, og linja ( som jeg har. ) Så da kan jeg jo da også si, at de på spill butikken ( som det begynner å bli temmelig få av ) kunne gitt meg en massage sammen med spillet, hadde jeg kjøpt spillet der.. Men, eeh, tror heller jeg får en massage av dama mens jeg laster ned et eller anna møkka spill på nettet. Sånn, den var god hæ? Nå kan vi alle være enda mer saklige i 1000+ poster til. Yes! Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Men, eeh, tror heller jeg får en massage av mamma mens jeg laster ned et eller anna møkka spill på nettet. Hvorfor prøver du å få denne tråden stengt? Kanskje misforstod du noe idet du ble med i dette forumet, det står ingen steder at man er forpliktet til å lese alle tråder som dukker opp, om du synes denne tråden er uinteressant, så bare la vær å les den. Men ikke ødelegg for andre som kanskje har interesse av å diskutere her. Maken til simpelt forsøk på sabotasje for å ødelegge en debatt har jeg vel sjelden sett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå