Heales Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 (endret) Slettet Endret 17. august 2004 av Heales Lenke til kommentar
Jihadinmymind Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Du skal ikke tro alt du leser vet du..Personlig tror jeg aldri spille scenen hadde vært så stor som i dag uten pirat kopiering, det selges mer spill i dag en noensinne, Til konsoll. Der piratkopiering er tilnærma lik 0. Mens PCen som slit med piratkopiering mistar marknadsandelar for kvar dag som går. Hvet du hvor mange som modder X-boxen sin? Det er ganske mange, det kan jeg love deg Ja, folk jeg kjenner har flere 100 x-boks spill og ingen er kjøpt... Og med slike holdninger tror du at spillbransjen overlever på sikt hvis mange nok skal drive med piratkopiering? Ja, det er bare en brøkdel som kopierer, på konsollmarkedet er det bare hardcore folk som kopierer. Hvis den vanlige spilleren kopierer 50% av spillene sine blir bransjen truet. I dag voker markedet, så påstandet din funker ikke... Bransjen taper penger men den håver fortsatt inn enormt med penger. Hvert år blir det slått rekorder på salg! Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Men han "Stjeler ikke andres åndsverk", det kjøper han hvis han syns det er bra. Hvem andre enn Snabben selv gir ham lov til å spille fullversjonen uten å betale for det? Hvorfor skal Snabben (for å ta ham som ett eksempel) få lov til å sette sine egne kriterier for når ett produkt er verdt å betale for? des,OUT! Lenke til kommentar
Jihadinmymind Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Men han "Stjeler ikke andres åndsverk", det kjøper han hvis han syns det er bra. Hvem andre enn Snabben selv gir ham lov til å spille fullversjonen uten å betale for det? Hvorfor skal Snabben (for å ta ham som ett eksempel) få lov til å sette sine egne kriterier for når ett produkt er verdt å betale for? des,OUT! Kan du reformulere det littegrann? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Det varierer veldig, og det blir derfor helt feil å generalisere. Det er en lang rekke lover som folket strengt tatt ikke vil ha/støtter, men de er der fordi det er praktisk at vi betaler skatter, avgifter, avtjener verneplikt etc. etc. etc. Hadde vi satt folket til å bestemme ville resultatet blant annet blitt kraftig reduserte skatter - for å ta et konkret eksempel. 2.5 % avgiften på kjøp og salg av bolig oppleves av de aller fleste som helt forferdelig, men den er der fortsatt. Flere av tingene jeg never her er konkrete vedtak som er fattet med basis i formell lovgivning. Det som uansett er riktig er at det veldig veldig ofte er forskjell på lovens bokstav og tolkning vs folkets moralske syn på samme sak. Akkurat, folk er ikke så dumme at de ikke innser at mindre skatt vil føre til mindre goder (dvs stadig flere stemmer FRP, så man vet jo ikke), så skattetrykket er bestemt av folkt, vi vil ha en lang rekke sosiale goder, og aksepterer skatten som følger med, hadde det ikke vært slik, så hadde folk stemt fram partier som ville ha mye mindre skatt. Hvis mange nok er uenig i en lov over lengre tid, så vil loven brytes, og til slutt fjernes. AtW Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Etter min mening er det bare 1 eneste spill som har vært verdig de 500 kronene mine og det er Half Life. Spillet i seg selv er bra og så kan man bruke serial koden til steam. Alle andre spill som kommer ut laster jeg ned. Hvorfor ikke laste ned når du får spillene et par uker før de kommer i butikken, du slipper å gå til butikken og så kan du cracke og slippe å ta cder ut og inn hele tiden. Sorry ass, men jeg må si at jeg støtter piratkopieringsbransjen... Hvorfor betale når du kan få gratis og kan bruke pengene på noe annet? Tenk, i løpet av et år bruker en hardcore lovlig gamer sikkert tusenvis av korner på spill. De pengene kan du feks. bruke på et X800XT eller en NEC LCD skjer. Eller hvis du har dårlig samvittighet kan du gi det til veldedighet... Hadde spill kostet 50 kroner stykke hadde jeg antakelig kjøpt dem, men å bruke 500 kr på noe som ikke gir meg noenb langvarig glede synes jeg er waste... Litt usikker, men jeg er ganske sikker på at dette innlegget er ment humoristisk. Det må det være. Vær snill og si at det er det. Plis. Edit: ufattelig ironisk signatur forresten, mtp denne debatten, Fredric: "Where knowledge ends, religion begins." :!: Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Men han "Stjeler ikke andres åndsverk", det kjøper han hvis han syns det er bra. Hvem andre enn Snabben selv gir ham lov til å spille fullversjonen uten å betale for det? Hvorfor skal Snabben (for å ta ham som ett eksempel) få lov til å sette sine egne kriterier for når ett produkt er verdt å betale for? des,OUT! Hvis snabben mener at måten åndsverk er bygd på i dag er feil, hvorfor skal han da få lov av noen til å hente ned fulversjonen? AtW Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Etter min mening er det bare 1 eneste spill som har vært verdig de 500 kronene mine og det er Half Life. Spillet i seg selv er bra og så kan man bruke serial koden til steam. Alle andre spill som kommer ut laster jeg ned. Hvorfor ikke laste ned når du får spillene et par uker før de kommer i butikken, du slipper å gå til butikken og så kan du cracke og slippe å ta cder ut og inn hele tiden. Sorry ass, men jeg må si at jeg støtter piratkopieringsbransjen... Hvorfor betale når du kan få gratis og kan bruke pengene på noe annet? Tenk, i løpet av et år bruker en hardcore lovlig gamer sikkert tusenvis av korner på spill. De pengene kan du feks. bruke på et X800XT eller en NEC LCD skjer. Eller hvis du har dårlig samvittighet kan du gi det til veldedighet... Hadde spill kostet 50 kroner stykke hadde jeg antakelig kjøpt dem, men å bruke 500 kr på noe som ikke gir meg noenb langvarig glede synes jeg er waste... Engang synes jeg det var rart å lese om flinke spillutviklere som droppet spillutvikling for å lage programvare for banker og forsikringsselskaper. Men nå skjønner jeg godt hvorfor de gjør det. Maken til drittungemoral skal man se langt etter. Lenke til kommentar
Jihadinmymind Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Etter min mening er det bare 1 eneste spill som har vært verdig de 500 kronene mine og det er Half Life. Spillet i seg selv er bra og så kan man bruke serial koden til steam. Alle andre spill som kommer ut laster jeg ned. Hvorfor ikke laste ned når du får spillene et par uker før de kommer i butikken, du slipper å gå til butikken og så kan du cracke og slippe å ta cder ut og inn hele tiden. Sorry ass, men jeg må si at jeg støtter piratkopieringsbransjen... Hvorfor betale når du kan få gratis og kan bruke pengene på noe annet? Tenk, i løpet av et år bruker en hardcore lovlig gamer sikkert tusenvis av korner på spill. De pengene kan du feks. bruke på et X800XT eller en NEC LCD skjer. Eller hvis du har dårlig samvittighet kan du gi det til veldedighet... Hadde spill kostet 50 kroner stykke hadde jeg antakelig kjøpt dem, men å bruke 500 kr på noe som ikke gir meg noenb langvarig glede synes jeg er waste... Litt usikker, men jeg er ganske sikker på at dette innlegget er ment humoristisk. Det må det være. Vær snill og si at det er det. Plis. Jeg kødder ikke og jeg er ikke alene om det heller... Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Du skal ikke tro alt du leser vet du..Personlig tror jeg aldri spille scenen hadde vært så stor som i dag uten pirat kopiering, det selges mer spill i dag en noensinne, Til konsoll. Der piratkopiering er tilnærma lik 0. Mens PCen som slit med piratkopiering mistar marknadsandelar for kvar dag som går. Hvet du hvor mange som modder X-boxen sin? Det er ganske mange, det kan jeg love deg Ja det er en god del. Men spill selger fortsatt bra på Xbox. Halo på Xbox har f.eks. solgt langt mer enn Battlefield og alle ekspansjoner til Battlefield tilsammen har solgt på PC. Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Pastor Lorentzen: vet du om det eksisterer noen offentlige salgslister på nettet noe sted? Lenke til kommentar
Heales Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 (endret) Slettet Endret 17. august 2004 av Heales Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Pastor Lorentzen: vet du om det eksisterer noen offentlige salgslister på nettet noe sted? Månedlige salgslister for USA kan man finne på www.npdfunworld.com . Her kan man også finne mange pressemeldinger og analyser, her er en om spillsalget i 2003, f.eks: http://www.npdfunworld.com/funServlet?next...&content_id=680 Når det gjelder Norge så leverer NSM (Norsk Spill- og Multimediaforening) ut tall hvert år. De nyeste tallene viser følgende: Omsetning av PC-spill: 2001: 139 mill 2002: 95 mill 2003: 85 mill En sterk reduksjon med andre ord. Jeg har ikke sett disse tallene på nettet noe sted, men du kan finne de rapportert i bransjebladet Manual som jeg vet TST abonnerer på for Gamer.no (#4/2004). Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Ja det er en god del. Men spill selger fortsatt bra på Xbox. Halo på Xbox har f.eks. solgt langt mer enn Battlefield og alle ekspansjoner til Battlefield tilsammen har solgt på PC. Det er fordi det er et av lanserings-spillene til X-box, det er hypa, og det er faktisk veldig bra. Halo er nok for X-box hva Gran Turismo og MGS er for PS2. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Hvet du hvor mange som modder X-boxen sin? Det er ganske mange, det kan jeg love deg Tilnærma lik 0 når ein ser på antall Xbox som blir solgt og antall som moddar Xboxen. Tja, ingen vet egentlig hvordan det er. Kan ikke engang se referanser til noen statistikker som forsøker å gi et bilde i posten din. Mitt eget intrykk på lokalt nivå er også at svært svært mange modder konsollene sine. Kanskje føler noen at piratkopiering på konsoll er litt mindre tilgjengelig fordi man må modde hardware, men til gjengjeld er det nærmest enklere å piratkopiere enn på PC når man først har moddet konsollen. Lenke til kommentar
MikeLevy Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Fredric: Du må være 13 år og ikke ha noe forhold til hva hardt arbeid er. Kan jeg spørre deg hva du har så mye imot et bransje som du benytter deg så mye av? (selvom du ikke betaler for det) Samtidig mener du jo at NEC som skjermprodusent fortjener pengene dine. Skal ikke bruke for mye tid på en persons meninger, men du burde virkelig gå i deg selv og granske meningene dine. Lenke til kommentar
Jihadinmymind Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Fredric: Du må være 13 år og ikke ha noe forhold til hva hardt arbeid er.Kan jeg spørre deg hva du har så mye imot et bransje som du benytter deg så mye av? (selvom du ikke betaler for det) Samtidig mener du jo at NEC som skjermprodusent fortjener pengene dine. Skal ikke bruke for mye tid på en persons meninger, men du burde virkelig gå i deg selv og granske meningene dine. Nei jeg er ikke 13 år og ikke diss meg pga holdningene mine, det er usaklige argumenter. Det er noe annet å kjøpe en skjem til 5000 kr som man beholder. Enn å kjøpe et spill man går lei av etter et par dager... Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Nei jeg er ikke 13 år og ikke diss meg pga holdningene mine, det er usaklige argumenter. Det er noe annet å kjøpe en skjem til 5000 kr som man beholder. Enn å kjøpe et spill man går lei av etter et par dager... Men hvorfor skal de som bruker to år av sitt liv på å utvikle og produsere en skjerm få penger for det, mens de som bruker to år av sitt liv på å lage et underholdende spill ikke få penger for det? Lenke til kommentar
Jihadinmymind Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Fredric: Du må være 13 år og ikke ha noe forhold til hva hardt arbeid er.Kan jeg spørre deg hva du har så mye imot et bransje som du benytter deg så mye av? (selvom du ikke betaler for det) Samtidig mener du jo at NEC som skjermprodusent fortjener pengene dine. Skal ikke bruke for mye tid på en persons meninger, men du burde virkelig gå i deg selv og granske meningene dine. Nei jeg er ikke 13 år og ikke diss meg pga holdningene mine, det er usaklige argumenter. Det er noe annet å kjøpe en skjem til 5000 kr som man beholder. Enn å kjøpe et spill man går lei av etter et par dager... Og hva med kinobiletten til kr 75,-? Eller burgeren på MCDonalds som er borte etter noen minutter? Eller sydenturen som er glemt etter 2 uker? Eller boka som er lest etter et par dager? Eller ølen som er borte når du har drukket den? Du bør nå stikke alle fingrene dine dypt i bakken å ta en grundig reality check. Du kan ikke få alt det du ramset opp gratis. Kall meg gjherne moralsk forkastelig. Jeg gidder ikke betale for spill og sånn er livet. Du kan leke moralens vokter and so what, tror du jeg stopper å laste ned? Jeg kommer til å laste ned helt til spillbransjen klarer og sikre spillene sine. OK? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå