Gå til innhold

en stor piratkopieringsdebatt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I overigår kjøpte jeg mitt første pc-spill på...eh..2 år!

Du gjør fremskritt :)

Hvilket spill da?

Sikkert HL til 99,- for å få en valid cdkey? :)

Jepp.

Men jeg kjøpte Generations pack, og fikk med de andre spillene/tilleggene og.

De kunne jeg lett ha downa...

Jeg ga 229...

Afseth: Krangling???

Endret av Mongo FuRY
Lenke til kommentar

for å si det sånn... jeg spiller sjelden. Jeg gidder utrolig sjelden å spille singleplayer spill, og også multiplayer rimelig sjelden. Likevell skaffer jeg meg en "piratversjon" i ny og ne...for å teste hvor langt "spillverdenen" har kommet osv :p

Når jeg nå får adsl om en uke regner jeg med jeg kanskje kjøper noen spill med gode multiplayer muligheter, da det plutselig blir mer aktuellt å spille på nett. Synes trådstarter overdriver noe og at denne diskusjonen egentlig var død før den startet :p

Lenke til kommentar

øøh...

noen piratkopierer.. andre kjøper..

men en ting er sikkert..

konsoll markedet blomstrer mer nå, enn det PC markedet gjør..

kanskje derfor de fleste spill sleppes først til konsoll..

untatt grafikk vedundrene som Doom 3 og lign. seff.

Jeg stemmer for å stenge denne topicen.

Vi kommer ikke til noen enighet uansett. :ermm:

Endret av Xanitra
Lenke til kommentar

Ja men når en topic strekker seg utover mange sidene bør man begynne å bli kritisk til om ikke de samme argumentene dukker opp igjen i forskjellige versjoner.

da er det på tide å "move on"

Alle har en mening om saken, å ferdig med det. Ingen som kommer til å revolusjonere noe ved å krangle, og få på seg advarsler uansett.

Lenke til kommentar
Ja men når en topic strekker seg utover mange sidene bør man begynne å bli kritisk til om ikke de samme argumentene dukker opp igjen i forskjellige versjoner.

Alle har en mening om saken, å ferdig med det. Ingen som kommer til å revolusjonere noe ved å krangle, og få på seg advarsler uansett.

Dog det har vært lite repetert her, og fremdeles har det f.eks.ikke kommet mot argumenter til noen av mine poster.

Lenke til kommentar

Kan ikke du bare "move on" da, så kan de som vil diskutere videre? Har aldri skjønt hvorfor folk er så oppsatte på å stenge topics bare fordi de ikke er interresert i temaet lengre. Hvis ingen vil diskutere, så vil tråden dø. Hvis du ikek vil diskutere, hold deg unna tråden, værre er det ikke.

AtW

Lenke til kommentar
Stenging av denne topicen er bare dumt, det diskuteres med fult ut brukbare argumenter her, dog syntes det begynner og bli litt tomt på "imot warez" siden, persolig.

Grunnen er at du kommer med såpass elendige argumenter, at det føles som å diskutere med en fyllik. Du påstår at et spill som varer i 10-15 timer ikke kan være et kvalitetsspill, at alle kvalitetsspill har tilnærmet uendelig replay-value, og dersom et spill ikke oppfyller disse kriteriene så er det fritt frem for å piratkopiere det og spille det ferdig for å avsløre disse "kritiske" manglene. Du har laget deg et forsvarssystem som helt og holdent er konstruert for å forsvare ditt tyveri av andres åndsverk, og uansett hva slags fornuftige argumenter man kan gi deg, så er det bare å lukke øynene og sette fingrene i ørene og si "LALALALALALALA!".

Uttalelser som dette viser bare at din virkelighet og den ordentlige virkeligheten er to helt forskjellige ting, og at du egentlig ikke har satt deg inn i (eller er interessert i) det som diskuteres:

3) Jeg tror EA blir større og større fordi de får mer og mer penger, og ønsker dominanse i spille industrien. Jeg tror såpass mange firmaer legges ned hvert år fordi de lager spill som ikke holder mål, og ja du kan vel si at piratkopiering er en del av grunnen da, siden ingen gidder og kjøpe spill som ikke holder mål...

Console er ikke mitt område, mulig det blir større? Ser at det er mange små firmaer som starter der, jeg tror det er fordi det er enklere for uerfarne folk og starter der.

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar
Console er ikke mitt område, mulig det blir større? Ser at det er mange små firmaer som starter der, jeg tror det er fordi det er enklere for uerfarne folk og starter der.

For noe tull. :) Grunnen til at stadig flere utviklere satser på konsoll, er selvfølgelig at det ligger mer penger der. Hvis en plattform skulle være "enklest" å begynne med, så måtte det være PC. På konsoll må man med en gang forholde seg til mer rettslig, samt skaffe til veie program- og hardvare som man kan utvikle på. PCer er mye mer tilgjengelige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...