Gå til innhold

en stor piratkopieringsdebatt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stoler ikke på spillanmeldelser mer enn jeg stoler på Telenor til og gi meg rimilig fornuftig internett... f.eks. Gamer.no påstod at "Beyond Divinity" var et ubert spill... vel, har aldri angret på noen kjøp mer en det ,kjøpte det fordi det ikke kom ut på warez forøverig og "stolte" på en spille anmeldelse, siste gangen jeg gjør..

 

Jeg mener at et spill som er godt spiller man igjennom mer enn en gang, mener jeg.. og da holder det mer enn 10-15 ganger.. første gangen jeg spiller spillet så spiller jeg som regel på Normal difficulty, og når jeg spiller neste gang tar jeg på hard osv. Om spillet er verd penga så kommer det også sikkert mods til det som gir masser av underholdning:)

hmm... alle kan da ikke like alt. smaken er forskjellig.

 

Men hvis du ikke har angret mer på et kjøp enn DD, kan du ikke ha gjort mange dårlige kjøp. Jeg kjøpte DD fra gamesmix for 119,- + frakt og har ikke angret i det hele tatt. Synes anmeldelsen var helt i tråd med spillet. Dessuten er ikke det rare summen å "kaste bort".

 

Du kan ikke stole blindt på anmeldelser ved å bare lese konklusjonen og karakteren... du må lese hele anmeldelsen, gjerne lese litt mellom linjene også. Da får du et godt intrykk av hva spillet handler om, hvor lenge det kan vare, om det gir god underholdning for pengene og hvilke andre spill det kan minne om (slik at du har sammenligningsgrunnlag).

 

men det er min mening da.

Det er derfor jeg laster ned og spiller selv først.

 

Du må også lese min post om igjen, det er ikke snakk om DD men Beyond Divinity, som forøverig kostet 599kr på Avalon i Oslo ved Stairway to Heaven.

 

Jeg leser hele anmeldeles ikke karakterer, jeg er ikke dum, men fremdeles hater jeg Beyond Divinity mer enn noe annet spill jeg har surret meg borti.

 

Forøverig er 599kr mye penger og kaste bort på en skrap haug.

Endret av Snabben
Lenke til kommentar
Rart at du som er så oppegående Snabben ikke har sett at du får samme spill hos gamesmix.com for 299,-

 

Er det noe å gjøre seg til kjeltring for da?

 

 

des,OUT!

Når jeg først er i Oslo på Avalon så gidder jeg ikke bestille på gamesmix.no og vente 3 dager for og få det.

 

Dessuten er dette en god stund siden.

 

Og i alle tilfeller, prisen har ingenting og si, det var et dritt spill som ikke var verd en eneste krone. Vel, novellen som fulgte med var verd et par spenn, men det gjør ikke opp for hverken 100 eller 200kr.

 

 

---

 

Er vel heller ikke noen kjeltring i denne saken, kjøpte trossalt spillet.

Endret av Snabben
Lenke til kommentar
Du har vel leid en film som var så dårlig at du krevde pengene tilbake?

 

des,OUT!

Jeg har det, men ikke fordi selve filmen var dritt, men fordi at den ikke funka skikkelig... (plata er ødelagt eller.no) kan vel sammenligne litt med et spill som er fult i bugs ?

 

virker ikke så industrien tar hensyn til det at ikke alle har internet til å få lastet ned "latest bugfix nr 25435,1 beta" på 200 mb.. er ikke så jevla moralsk det heller når det koster 500 kr for spillet :roll:

Lenke til kommentar

Jeg piratkopierer aldri spill! Piratkopierer vel kanskje litt musikk, men ikke mye. Tester kanskje ut spill hos kompiser eller demoer før jeg kjøper, men har aldri piratkopiert et spill (har brent noen for å bruke når vi er på besøk hos min bestefar, men det er kun jeg og min bror/kusine/et par fetre som bruker en gang i året og det er for å slippe å dra på masse cder hver gang... Forresten så er det mange som ikke virker... Bare drittspill uansett :p )

 

Kanskje jeg kommer til å piratkopiere noe i framtiden, for testing? Hm... Tror nok ikke det, egentlig...

Lenke til kommentar
Du må også lese min post om igjen, det er ikke snakk om DD men Beyond Divinity, som forøverig kostet 599kr på Avalon i Oslo ved Stairway to Heaven.

 

Jeg leser hele anmeldeles ikke karakterer, jeg er ikke dum, men fremdeles hater jeg Beyond Divinity mer enn noe annet spill jeg har surret meg borti.

 

Forøverig er 599kr mye penger og kaste bort på en skrap haug.

ok, jeg legger meg flat. alle kan se feil.

 

forøvrig tror jeg ikke det er så stor forskjell på de to spillene, så selv hadde jeg mer enn gjerne betalt 299,- for dette spillet. kanskje ikke 599,- men det tror jeg ikke jeg ville betalt for noe spill til PC.

 

men som sagt smak er forskjellig, og at du ikke likte det er selvfølgelig helt greit. poenget mitt var bare at jeg var overrasket over at du ikke hadde kjøpt noe dårligere spill... men de andre dårlige spillene du har prøvd har du kanskje ikke kjøpt, så da er det vel greit.

Lenke til kommentar
Alkohol i Norge: Bondevik, som er kristen og avholdsmann, har blitt tvunget til å sette ned prisen på alkohol flere ganger. Grunnen er at andelen som kjøpte sprit på polet gikk kraftig ned

Måtte bare rippe opp i dette da jeg leste denne artikkelen i VG: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=237532

Igjen, grensehandelen var bakgrunnen for reduserte alkoholavgifter!

Herregud, hvor tett er du? Det er jo akkurat det jeg sier. Hvorfor tror du andelen som kjøpte sprit på polet gikk ned? Fordi folk drakk mindre og Kjell-Magne ville at folk skulle drikke mer så han satte ned prisene :no:

 

Polsalget gikk ned fordi folk kjørte til Sverige og andre land og kjøpte sprit, derfor ble han tvunget til å sette ned prisene.

 

Offtopic, men måtte bare kommentere det.

Lenke til kommentar
Alkohol i Norge: Bondevik, som er kristen og avholdsmann, har blitt tvunget til å sette ned prisen på alkohol flere ganger. Grunnen er at andelen som kjøpte sprit på polet gikk kraftig ned

Måtte bare rippe opp i dette da jeg leste denne artikkelen i VG: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=237532

Igjen, grensehandelen var bakgrunnen for reduserte alkoholavgifter!

Herregud, hvor tett er du? Det er jo akkurat det jeg sier. Hvorfor tror du andelen som kjøpte sprit på polet gikk ned? Fordi folk drakk mindre og Kjell-Magne ville at folk skulle drikke mer så han satte ned prisene :no:

 

Polsalget gikk ned fordi folk kjørte til Sverige og andre land og kjøpte sprit, derfor ble han tvunget til å sette ned prisene.

 

Offtopic, men måtte bare kommentere det.

Off topic:Uh, du er vel ganske tett selv. Ser ikke at du nevner grensehandel med et eneste ord. Du sier bare at polsalget har gått ned. "Stupid is what stupid does"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...