TCK Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Hei, jeg har en pc som er server og tar inn internett. Internett skal jeg dele ut til flere pc'er. Jeg har ikke switch/router, men jeg har 3 nettverkskort i server'n. Er det mulig å dele internett på mer enn 1 nettverkstilkobling om gangen? Alså, dele internett ut på 3 nettverkskort. Noen som vet hvordan det gjøres? Lenke til kommentar
Calm Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Kjører serveren Windows eller Linux? Med linux vet jeg ikke (regner med at det går though) men med Windows er jeg ganske sikker på at det gjør det! Det fungerer det jo helt greit å dele ut internetoppkoblingen til en maskin via ett NIC, så hvorfor ikke to med to NIC's? Har du testet dette da? Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 kjører du windows kan du _prøve_ følgende, gi ett kort en statisk ip (10.0.0.1 eller 192.168.0.1) sett opp en bro (bridge) mellom de tre nettverkskortene og så setter du på internet connection sharing ICS mellom broen og ka enn modem eller noe du har. kjører du noe annet så burde samme tanke funke, og til og med la seg gjennomføre. Lag en bro for å erstatte switch, set opp nat mellom broen og internett (nat er innebygget i ICS) hth Bjørn Lenke til kommentar
OeO Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 hva slags linje, hvilken levrandør, og hvilket oprativsystem? Lenke til kommentar
TCK Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 (endret) Hehe. Glemte å nevne os'et, som er Win2k. Jeg har en lokal leverandør, ViKom som bruker sattelitt. Da har jeg en satelittmottaker (USB) som tar inn signala (1mbit) og sender ut igjenn med ISDN (vil få trådløst ut en gang på nyåret). Bjorn.e: Skal prøve med bro, så snart jeg har reboota. Edit: Fikk ikke laga bro jeg. Går det i Win2k? Evt hvordan? Kunne vertfall ikke merke de nettverkstilkoblingene jeg skulle dele med, trykke høyreklipp og velge "opprett bro", slik som i XP Endret 11. juli 2004 av TCK Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 tja, aner ikkje åssen man lager en bro i w2k, bare meiner eg har sett funksjonen i xp. er det en programvare løsning som tar seg av multipath routing mellom sattelitt og isdn slik at det er en nettverks tilkobling som dukker opp i windows? viss ikkje tror eg det kan by på problemer (utover å få laget en bro i w2k) du får prøve hjelpfilene til windows og google.. Lenke til kommentar
TCK Skrevet 12. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2004 Akuratt delingen, fungerer slik som f.eks ADSL.. Man deler kun oppkoblingen/oppringningen(?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå