Gå til innhold

Slackware og audiocd

Anbefalte innlegg

jeg har et problem, får mountet datacd'er, men jeg får ikke avspillt eller rippet audio cd'er ( i grip) jeg bruker Slackware 10.0 og har et Intel 440BX/ZX/DX - 82443BX/ZX/DX hovedkort samt, enJustlink cd/rw brenner.

(i grip får jeg "Error: Unable to initalize [/dev/cdrom]")

Byttet til kernel 2.6.7 igår, men audio cd'er virker fortsatt ikke... :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har et problem, får mountet datacd'er, men jeg får ikke avspillt eller rippet audio cd'er ( i grip) jeg bruker Slackware 10.0 og har et Intel 440BX/ZX/DX - 82443BX/ZX/DX hovedkort samt, enJustlink cd/rw brenner.

Få grip til å bruke et annet enhetsnavn, f.eks /dev/hdc. /dev/cdrom har tradisjonelt sett vært en symlink til den "første" cdrom-spilleren, men har blitt "glemt" i devfs

Lenke til kommentar

Få grip til å bruke et annet enhetsnavn, f.eks /dev/hdc. /dev/cdrom har tradisjonelt sett vært en symlink til den "første" cdrom-spilleren, men har blitt "glemt" i devfs

prøvde med grip --device=/dev/hdc men ingen hjelp .. svar fra systemet: unable to initialize /dev/hdc :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...