genser Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Hei. Som topic sier skal jeg kjøpe nytt lydanlegg til dataen. Om dette lydanlegget kan kobles til min billige JVC dvd-spiller er det et pluss, men ikke et must. Koble det til TV'en tror jeg ikke det er mye mulighet til, i og med at TV'en er gammel. Per i dag eier jeg et Creative Four Point Surround 1600 anlegg. Dette kostet meg 6-700 kr for to år tilbake. Dette er relativt fislete, og har en svak bass med kraftige "puste"-lyder. Av en venn låner jeg nå et Logitech Z-680 av en venn. Dette er 5.1 lydsett. Det står på logitech side at dette er på 505W, men tror det må være ny versjon. Det jeg låner ble kjøpt billigere enn de er i dag, og det kostet ca. 3000 kr. Anlegget er vel fint og greit det, men vil vurdere andre alternativer før jeg bruker så mye penger på et anlegg. Noen som har forslag? Jeg vil ha en god bass, og fin lydkvalitet. Puste-lyder og knirking i bassen er noe jeg ikke liker. Antall satelitter (det som er riktig begrep?) er ikke viktig så lenge den totale lyden er fin. Har mellom 3 og 4 tusen kr å bruke. Takk for hjelp Lenke til kommentar
genser Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 Tillater meg en liten bump her, hadde vært hyggelig om noen kunne hjulpet. Jeg ble anbefalt Klipsch høytalere av noen. Dette koster derimot mye mer enn det logitech anlegget jeg skrev om i forige post. Noen som vet hvordan de er i forhold til hverandre? eller andre forslag? takk Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Klipsch er 2 millioner ganger bedre enn papp kassene til Logitech. Har Klipsch høyttalere til nesten 30 laken i stua her, og har ikke hørt høyttalere i samme prisklassen som er i nærheten på ektehet, trøkk osv. Slår JBL, Sjælving Vega og andre høyttalere med mye bass. Jeg skal bygge en spill PC snart og da blir det Klipsch også i data rommet. Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Klipsch er bra det ja... Tenker du på hifi eller pc-ht pakker? Lenke til kommentar
genser Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2004 Klipsch er bra det ja... Tenker du på hifi eller pc-ht pakker? Anlegg til dataen. Jeg så litt på det. Klipsch sitt 4.1 anlegg koster 4 tusen kroner. Logitech Z-680 5.1 anlegg koster 3,7 tusen kroner. Klipsch sin subwoofer er 4 kg lettere enn den med logitech, og har ikke med "fjernstyrings" sentral. Ikke fjernkontroll, men sånn base man har på bordet med innstillinger o.l... hmm, vet ikke helt hva det blir til.. Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Hvis du er villig til å ofre litt lydkvalitet fremfor brukervennlighet så vil nok Logitech fungere greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå