Hoax Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Teoretisk situasjon; Du kjøper datautstyr som ikke leverer opp til forventningene, men det er ikke noe galt med utstyret, hva kan man gjøre? Lenke til kommentar
Lættis Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 (endret) Send det tilbake innen angrefristen går ut. (hvis det er en webshop du har handlet hos) Ved fjernkjøp fra næringsdrivende til forbruker har man rett til å returnere varer og få pengene tilbake uten noen spesiell begrunnelse. Sjekk fristen for angrerett i butikken du handler hos. Er normalt rundt 2 uker. Angrerettloven (angrl.) av 21. desember 2000 Endret 11. juli 2004 av Lættis Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 Nice, takk for opplysningen Skal kjøpe LCD skjerm fra webshop og vil helst unngå å bli sittende med noe som ikke er så bra... Vil bare ha muligheten til å teste å bytte varen uten at det skal gå utover garanti og masse sånnt rot. Lenke til kommentar
Lættis Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Husk at det finnes unntak! Det er som regel programmvare, musikk, film og liknende ting. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 (endret) Husk at det finnes unntak! Det er som regel programmvare, musikk, film og liknende ting. jeg får alltid med an bunke av angreretts papirer uansett hva ejg kjøper Endret 11. juli 2004 av Natrium Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Selv om det kanskje ikke er ulovlig vil jeg fraråde dette. Webshopene taper faktisk penger på dette. Les heller reviewer av skjermene, mange sider du finner det på. Tom's Hardware og Anandtech tror jeg tester ganske mange skjermer f.eks (og hw.no seff). Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 (endret) Husk at det finnes unntak! Det er som regel programmvare, musikk, film og liknende ting. Dersom programvare,spill osv fortsatt er forseglet så kan man få byttet/levert tilbake men ikke alltid. Kommer helt an på hvor du handler og hvor grei de er. Endret 11. juli 2004 av Lugmeister Lenke til kommentar
Lættis Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 (endret) jeg får alltid med an bunke av angreretts papirer uansett hva ejg kjøper Det er fordi selger er lovpålagt å gi deg denne informasjonen. Unntaket er vel at programvare,spill osv fortsatt må være forseglet. Hvis du ikke har brutt forseglingen kan du selfølgelig bytte dette også Endret 11. juli 2004 av Lættis Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 (endret) Angrefristen var vel først og fremt tenkt på for de butikker med en selger som klarer og "lure"/prakke på folk varer som de egentlig ikke hadde bruk for. Ikke for å bestille og prøve utstyr. Så les heller tester og gå i en butikk for å få testet ut utstyret før man kjøper så slipper man å bruke angreretten og får det du har bruk for. samt at man sparer penger på returporto. Edit: unødvendig bruk av angreretten kan føre til økning av prisen på varene. Dette på grunn av at butikkene må dekke inn tapet som de får da de ikke får full pris dersom de skal selge det på nytt. Endret 11. juli 2004 av Lugmeister Lenke til kommentar
bkvaloy Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Send det tilbake innen angrefristen går ut. (hvis det er en webshop du har handlet hos) Ved fjernkjøp fra næringsdrivende til forbruker har man rett til å returnere varer og få pengene tilbake uten noen spesiell begrunnelse. Sjekk fristen for angrerett i butikken du handler hos. Er normalt rundt 2 uker. Angrerettloven (angrl.) av 21. desember 2000 Butikker har ikke egne frister for angring. Den er lovpålagt, og er på 2 uker, med mindre selger har unlatt å gi med angrefristskjema, da kan fristen utvides. Men alt er i følge loven og ikke butikkene... Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 Har sjekket forskjellinge LCD skjermer (Har egen tråd om dette) og har endt opp på valget mellom en Samsung og en NEC skjerm. Begge skal være veldig bra, hvis ikke Samsung er bra nok så var planen å bytte til NEC, er ikke ute etter å utnytte systemet eller nettbutikker, en god skjerm er utrolig viktig, du blir sittende med den en god stund, så det er om å velge noe bra. Butikker skulle bare gitt en stor F i å selge dårlige varer så hadde det vært mye enklere for kundene å finne frem til det de vil bli fornøyde med, det er for mye skrot på markedet, er glad angrefrist loven kan hjelpe. Takk for info og synspunkter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå