Gå til innhold

Win XP installasjon

Anbefalte innlegg

En venn av meg får ikke installert win XP når han har sitt nye gf3 ti200-kort i maskinen...når win XP booter under/etter installasjonen med det nye grafikkortet i, så stopper installasjonen (han har win98 på C-patrisjonen), dersom han bruker det gamle grafikkortet gf2 gts under installasjonen, så funker installasjons prosessen. Når han så har fått installert XP på maskinen så kan han bytte tilbake til GF3-kortet....det skal vel ikke være slik at dersom ikke xp har drivere til det grafikkortet du har så kan du ikke bruke det under installasjonen.?? eller er det noe jeg har "missa".

Hva om at han ikke hadde hatt ett annet grafikkort å bruke under installasjonen?? Er det slik at det nye kortet hans ikke støttes av WinXP??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror bare vennen din skal teste en clean install! :smile:

Funker ganske bra når det er slike problemer har jeg funnet ut personlig :smile:

Vennen din har sikkert ikke så mye viktig på c: som han ikke kan skaffe på nytt eller brenne ut.

Lenke til kommentar

jeg (og en kammerat)har akkurat det samme problemet med Geforce 2 MX (bruker sammme drivere som gf3.

Selv om at jeg har win98 på C: og installerer XP på D:.

Eneste som hjelper for meg er å sette i et gamelt matrox kort.

Så kan jeg sette i det andre, men dette er veldig tungvindt. :sad:

GF3 vil sikkert funke like mye som mitt GF2 MX gjør under XP

Lenke til kommentar

dette skyldes en bios konflikt som ligger i en del

av g-force,kortene,særlig asus kort.

det er nok ikke annet å gjøre enn å stte inn et annet

grafikkort under innstaleringen av xp.Har selv opplevd dette flere ganger,men da putter jeg bare

inn mitt gamle voodo3-kort så går installeringen greit.

[ Denne Melding var redigert av: edorf på 2002-04-28 23:14 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...