oathunder Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 En venn av meg får ikke installert win XP når han har sitt nye gf3 ti200-kort i maskinen...når win XP booter under/etter installasjonen med det nye grafikkortet i, så stopper installasjonen (han har win98 på C-patrisjonen), dersom han bruker det gamle grafikkortet gf2 gts under installasjonen, så funker installasjons prosessen. Når han så har fått installert XP på maskinen så kan han bytte tilbake til GF3-kortet....det skal vel ikke være slik at dersom ikke xp har drivere til det grafikkortet du har så kan du ikke bruke det under installasjonen.?? eller er det noe jeg har "missa". Hva om at han ikke hadde hatt ett annet grafikkort å bruke under installasjonen?? Er det slik at det nye kortet hans ikke støttes av WinXP?? Lenke til kommentar
roaldhansen Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 under installasjonen av windows (uansett hvilken versjon) så lastes det inn en generell skjermkort-driver. hvorfor det ikke funker på nevnte skjermkort, aner jeg ikke Lenke til kommentar
oxyde Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Jeg tror bare vennen din skal teste en clean install! :smile: Funker ganske bra når det er slike problemer har jeg funnet ut personlig :smile: Vennen din har sikkert ikke så mye viktig på c: som han ikke kan skaffe på nytt eller brenne ut. Lenke til kommentar
oathunder Skrevet 24. april 2002 Forfatter Del Skrevet 24. april 2002 Problemet er at han må ha win98 på C: fordi det ikke finnes XPdrivere til endel utstyr som han bruker, jeg har samme prinsippet på min maskin win98 på C: og winXP på en egen partisjon..... Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 jeg (og en kammerat)har akkurat det samme problemet med Geforce 2 MX (bruker sammme drivere som gf3. Selv om at jeg har win98 på C: og installerer XP på D:. Eneste som hjelper for meg er å sette i et gamelt matrox kort. Så kan jeg sette i det andre, men dette er veldig tungvindt. :sad: GF3 vil sikkert funke like mye som mitt GF2 MX gjør under XP Lenke til kommentar
edorf Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 dette skyldes en bios konflikt som ligger i en del av g-force,kortene,særlig asus kort. det er nok ikke annet å gjøre enn å stte inn et annet grafikkort under innstaleringen av xp.Har selv opplevd dette flere ganger,men da putter jeg bare inn mitt gamle voodo3-kort så går installeringen greit. [ Denne Melding var redigert av: edorf på 2002-04-28 23:14 ] Lenke til kommentar
pine Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Plugg ut all overflødig hardware som lydkortt... Funka for meg :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå