trondhu Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Har overtatt en gammel Compaq Armada 1750 bærbar fra jobben, og visste at skjermen var sort. Hvis jeg presser hardt ned der skjermen er festet øverst i venstre hjørne får jeg opp skjermen, og hvis jeg kobler den bærbare til en skjerm går det også bra. Jeg har strammet til skruer osv. uten at det har hjulpet noe særlig. Noen som kjenner til problemet og som vet hva som skal til for å løse dette? Har søkt litt rundt på nettet og lest litt, sjekket også dette forumet uten å finne noen gode svar. Håper noen har hatt samme problem. mvh Trond Lenke til kommentar
hce Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Høres ut som kontaktfeil. Hvis du tør hadde jeg skrudd den opp og sjekket koblingen fra hovedkortet til skjermen, antagelig den som har løsnet litt eller trenger å bli tatt ut/inn for å få god kontakt igjen. Lenke til kommentar
trondhu Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 Siden det er fornuftig å fortelle hvordan det har gått, ettersom flere sikkert har problemet, kan jeg fortelle følgende: Maskinen fyrer og jeg kan se ting på skjermen. Dette var hva jeg gjorde: Åpnet hele maskinen, festet løse skruer osv. I tillegg kjøpte jeg en liten pakke med skruer og skiver på claes Olson til PC. Jeg tok de røde skivene og la under beskyttelses-dekslet under. Dermed fikk jeg opp compaq på skjermen. Nå viser det seg imidlertid at harddisken har tatt kvelden, så jeg må skaffe meg en ny slik. (fant ut ved å ta ut harddisken og sjekke den på en annen bærbar.). Noen som vet hvor stor disk du kan ha på en armada 1750. Lite tips til de som skal gjøre det samme: skru av skruene ved skjermen. legg skjermen ned og vipp opp de to beskytterne for skjermfestet. På venstre side er dette viktigst. Da gjør du det også lettere for deg å feste pluggene til skjermkortet. Skruer som skal av er: Bak: 3 (5 med de to til skjermen) Under tastaturet: 2 Under: 3 Trond Lenke til kommentar
trondhu Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 I går kjøpte jeg en 20gb harddisk til maskinen og i dag kjører denne maskinen med Linux Fedora Core 1. Lastet også ned flere filer fra Compaq som oppgraderer bios m.m. disse kan du blant annet finne her: http://h18007.www1.hp.com/support/files/Ar...ate/4_1065.html (Søk opp og finn maskinens nummer på undersiden av maskinen) -trond- Lenke til kommentar
trondhu Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 For de som har en maskin som nevnt over og som lurer på om det er mulig å kjøre Linux på denne er svaret: JA. Kjører i dag Fedora Core 1. Hvis du ikke får lydkortet til å fungere, følg denne linken. ftp://www.se.opensound.com/pub/oss/linux/...-x86-v24.tar.gz Hos meg gikk dette smertefritt. Arbeider nå med å finne ut hvordan jeg skal få infrarødt til å fungere opp mot en Siemens S55-mobiltelefon. -trond- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå